16 indlæg i dette emne

Jeg tror nu, at jeg havde valgt at ringe på hoveddøren, med mindre i sad på terrassen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på ved hvem?

Min forældre, rigtige venner der banker vi på og går så ind :)

Ved vores naboer ( pånær det ene hold dem har vi kollektiv sammen med) banker vi på og går ind hvis vi bliver inviteret ind

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ville ALDRIG gøre det og der var heller ingen der bare pludselig skulle gå ind i mit hus - og specielt ikke komme råbende ind, når man ved at der kan være børn der sover!

Vores hoveddør er faktisk altid låst udover når Bella sover i carporten - det har jeg det bare bedst med!

Det der ville også have været LANGT over min grænse og jeg tror ærlig talt jeg ville have sagt noget i retningen af "hvad laver i helt inde i huset? Vi har børn der sover, så i skal være stille! En anden gang må I gerne banke stille på inden i kommer ind.!"

Helt ærligt, I kunne jo i teorien ha haft sex midt på Køkkengulvet og det skal de da ikke vade ind og se! Man aner jo aldrig, hvad folk laver i deres eget hjem! Så nej, jeg kunne ikke finde på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis :D

Det ligger bestemt ikke til mig at blive mundlam, men lige der fik jeg slet ikke sagt noget :blink Jeg lå og halvsov og det er sgu en ubehagelig måde at blive vækket på!

Jeg skal lige have fat i dem og sagt, at det ikke skal gentage sig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg aldrig gøre.

Tænk hvis I var nøgne eller sådan noget :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er skide sippet ;) :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sammen med tusindvis af andre, der også vil være sippede hvis du er :D

Tror også jeg ville sige på en "pæn" måde, at jeg ikke fad råberiet- specielt når ungerne er lagt i seng. Her er der feks dødsstraf eller et års græsslåning i straf for at vække sovende børn :P

Ellers sæt et stort skilt på lågen. Billede på af dig der skærer tænder, og skriv "her vogter jeg" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uanset om det er almindelig opførsel eller ikke er de jo tydeligvis gået over din grænse i hvert fald. Det mener jeg sagtens man kan sige på en stille og rolig måde, fx "En anden gang så vær sød lige at banke først, vi vil gerne ha der er stille når børnene sover" eller noget i den dur. For mig lyder det lidt som om de bare er nogle glade, impulsive mennesker som ikke lige havde tænkt over om de var lidt for familiære.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo forskelligt hvor ens grænser er.. Jeg gider ikke engang at familie og nære venner kommer uden at have ringet først, mens det for min mand er ret normalt, at man lige kigger forbi hvis man er i nærheden. Jeg ved det godt, jeg er MEGA sippet, men jeg har en ret voldsom intimsfære.. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er svært for nogen er det HELT normalt, for andre ( nok især den generation vi kommer fra) er det nok ikke helt det samme - når man er hjemme er man PRIVAT. Mine forældre har altid åben dør og folk vader ind som på en banegård, det voksede jeg op med, men herhjemme så åbner vi faktisk ikke døren hvis ikke folk har meddelt at de kommer, det er fordelen ved en låst opgang med dørtelefon :P

Min søster bor i en lille landsby og der er kulturen også mere "uventede gæster" agtig. Naboer kigger over hækken og snakker og banker på MENS de går ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså helt nye naboer, der ville jeg ikke komme væltende sådan. jeg ville nok banke på døren (hoveddøren) hvis ikke i sad ude i haven, og pænt præstenter mig, og spørge ind til det, som jeg kom efter, nemlig om jeg måtte se, hvordan i havde sat solsejlet op, fordi jeg synes det så ud til at virke ret godt hos jer. Så ville i have mulighed for at takke nej ikke i dag, måske imorgen inden børnene sover.

Men ellers hvis det var min genbo/nabo (eller hvad de kaldes, dem som bor overfor os) som jeg ofte bare går over og får en sludder for en sladder hos, så ville jeg bare gå over og spørger, hvordan de havde sat det op. Men dem kender jeg jo ligesom også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne aldrig nogensinde selv finde på det. Jeg er sådan en der skriver før jeg kommer så folk ved det;)

Og jeg kan absolut ikke have folk kommer uanmeldt eller brasende. Man kunnejo lige være kommet ud af badet eller andet. Synes bare ikke det er i orden.

Jeg ved godt det er nye naboer, men man har vel bare lidt pli.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min intimsfære ville være voldsomt overskrevet! Jeg er meget privat i mit hjem og vil gerne have lov til at rode engang i mellem, og stadig have en chance for lige at ryde op inden folk kommer brasende.

Jeg ville gøre dem opmærksomme på det, og at jeg gerne vil kunne sige fra eller til om jeg ville have gæster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER