Henriette26

Undgå strækmærker

5 indlæg i dette emne

Jeg har læst lidt rundt på nettet, fordi jeg gerne ville undgå strækmærker i min graviditet. Jeg er faldet over denne blog, men passer det at en olie kan modvirke strækmærker? Altså så jeg undgår de opstår? Nor jeg læser på firmaets side her, synes jeg det lyder meget godt, men jeg er bare i tvivl.

Er der nogle herinde, som har erfaringer med det? Eller hvordan har I undgået strækmærker?

Jeg håber I kan hjælpe en lidt fortvivlet gravid pige i 8 uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er ingen videnskabelig dokumentation for, at man kan forebygge strækmærker. Som 90 % af alle gravide faktisk får, læste jeg lige i en eller anden bog.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Strækmærker opstår i det nederste lag hud, og det er hormonelt betinget, så der er ikke voldsomt meget man kan gøre, desværre.

Har du strækmærker fra andre perioder af dit liv, hvor du er vokset, evt på hoften eller brysterne - der har man dem oftest. Hvis du ikke har nogle der, er det et godt tegn :)

Ellers kan jeg trøste med, at det ikke er verdens undergang, at få strækmærker. Jeg har næsten flere strækmærker end alm hud på maven, men de lysner godt, og nu kan man snart ikke se dem længere, og der er kun gået et år :) Så det skal nok blive pænt engang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som Pumkins skriver er strækmærker hormonelt betinget og opstår i underhuden... lige gyldigt hvilke cremer og mirakel midler du køber/bruger så når de aldrig ned i underhuden, så ud fra den anatomi jeg kan så er det fis en hornlygte at du kan undgå strækmærker med disse dyre cremer osv..

MEN! :) noget andet er... et godt råd er at man forsøger ikke at tage voldsomt på i den første halvdel af graviditeten (det er ikke altid noget man selv er herre over)... men det skulle have en effekt, da huden så når at forberede sig bedre...

Og så give overhuden en masse fugt så den er mere elastisk når maven for alvor begynder at vokse :) Her kan det jo så godt være at der er forskel på "fisk/cremer"... ;) hihi...

Personligt har jeg rigtig meget tendens til strækmærker.. håber selvfølgelig at jeg ikke får ret mange! Men fugter huden alt det jeg kan og indtil videre er der ikke noget! Men er også kun uge 15...

Hvis du gerne vil forkæle huden kan det sagtens være at en god dyr creme og olie er det bedste for dig :) Jeg nøjes dog bare med en helt almindelig "neutral" bodylotion ... og den blødgør huden rigtig fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke på, at en olie kan hjælpe til at undgå strækmærker. De kommer hvis de kommer, og heldigvis bliver de pænere med årene, så man til sidst næsten ikke kan se dem :) (Jeg fik mit første strækmærke som 11-årig pga overvægt, så har desværre alt for meget erfaring med dem ;) )

Jeg smører maven med creme, men det er mest for at holde den fugtig så den ikke kløer - min hud er ekstrem tør her i graviditeten.

Din krop ændrer sig utrolig meget i graviditeten, og strækmærker er nok bare noget af det man må tage med. :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER