blomst27

Grød/ mad 6 måneder

9 indlæg i dette emne

hej piger

vi er jo kommet godt i gang med fast føde herhjemme ( altså til Cecilia haha :lol )

og vi er oppe på 1 gang grød( hirse) med frugtmos efter middagsluren og så grøntsagsmos sen eftermiddag/tidlig aften.

Har talt med SP og hun siger vi godt kan begynde med lidt morgenmad til hende også, fordi hun spiser ret store portioner, hendes mave følger med og det måske ( PLLLEEEaaaase ) kunne hjælpe på hendes urolige nattesøvn.

Hun sagde så vi kunne give hende havregrød om morgenen, men jeg mener det indeholder gluten, og jeg vil helst vente lidt med glutenholdige ting..men hvad kan man så give, som ikke er hirse/majs/ris? SP sagde de ikke havde nok kostfibre?

hm, nå, men hvad med kød, ville i give det nu allerede?

mange spørgmål!

Taaaak hvis i svarer! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg købte glutenfri havregryn fra Aurion i vores specialforretning som jeg brugte de første par måneder :)

Jeg startede lige så stille med køb, og det lyse først. Vi startede med kyllinge boller/frikadeller :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

super, mange tak.vidste ikke de fandtes!! må jeg straks lede efter hos den lokale helsekostbutik! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah vil ikke have havregroed, men slubrer boghvedeflagegroed i sig! Det er mindre klaegt og jeg kommer most banan eller revet aeble/paere i og saa lidt kokosolie. Har vi det, saa ogsaa fint pistaciedrys :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dampede rødspætte fileter, ville jegindø starte m!

Har ikke selv alverden, men kender andre der er glade for quiñoa grød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingenlunde fisk! Fisk er allergibla bla, ligesom aeg, gluten, maelk, osv, saa ikke det, foer baby har faaet meget andet at spise foerst...

Kylling, kogt kun lige nok og blendet i soed kartoffel, hvis koed. Kylling er mere nemt at fordoeje en ris, f.eks.

Bogen BABY er god ellers http://wholesomebabyfood.momtastic.com/index.htm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingenlunde fisk! Fisk er allergibla bla, ligesom aeg, gluten, maelk, osv, saa ikke det, foer baby har faaet meget andet at spise foerst...

Kylling, kogt kun lige nok og blendet i soed kartoffel, hvis koed. Kylling er mere nemt at fordoeje en ris, f.eks.

Bogen BABY er god ellers http://wholesomebaby...c.com/index.htm

BABY bogen har jeg, men det der side er jo total super! mange tak Camilla!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BABY bogen har jeg, men det der side er jo total super! mange tak Camilla!!

Det er den nemlig og jeg bruger den stadig i forhold til Noah, som ellers bliver tilbudt stort set alt, undtagen maelk, nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingenlunde fisk! Fisk er allergibla bla, ligesom aeg, gluten, maelk, osv, saa ikke det, foer baby har faaet meget andet at spise foerst...

Kylling, kogt kun lige nok og blendet i soed kartoffel, hvis koed. Kylling er mere nemt at fordoeje en ris, f.eks.

Bogen BABY er god ellers http://wholesomebabyfood.momtastic.com/index.htm

Hmm jeg forbinder rejer og skaldyr med allergi ikke fisk som sådan. SST foreslår også små mængder fisk som kød i den første skemad fra ca 6 mdr. Der findes mange gode ting i fisk så lidt blød, laks, torsk eller røddpættefilet, syntes jeg ikke man direkte kan fraråde. Faktisk er det en sundhedsplejerske der foreslået røddpættefilet til mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER