Fru H

Motion/aktivitetsniveau

4 indlæg i dette emne

Hvordan står det til hos jer?

Får I levet op til sundhedsstyrelsens anbefalinger om 30 minutters fysisk aktivitet om dagen?

Jeg lægger gerne ud:

Om det præcis bliver 30 minutter om dagen, det ved jeg ikke, men jeg tager stadig trappen op til mit arbejde (3. sal - 70 trin!) og løber tre gange om ugen (ca. 5 km. pr. gang). Og Puhada - det er varmt at løbe theese days; i går var vi dog i skoven, og det var dejlig køligt.

Derudover sørger jeg for at bruge mit hæve-sænkeskrivebord meget; jeg vil skyde på, at jeg står op ca. 4 timer dagligt. Det er så også en nødvendighed, for jeg er begyndt at få lidt ondt i mit haleben, hvis jeg sidder ned for længe.

Så er der selvfølgelig hestefodring morgen og aften, lidt ridning, huslige ting, såsom oprydning, støvsugning og madlavning samt havearbejde. Det tæller vel alt sammen.

Så mit motionsniveau ligger lidt under mit før-graviditets-niveau (der løb jeg op til 12 km. pr. gang)

Hvad med jer? - mere eller mindre end før I blev gravide?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg går i hurtigt tempo mindst 30 minutter pr dag (4-5 km), plus cykler og går op mod 30-60 minutter pr dag udover dette, da jeg ikke har bil. En gang om ugen er jeg enten i motionscenter (styrke og crosstrainer), eller dyrker yoga. Vil gerne op på 2 gange ugentligt i motionscenter/yoga, hvilket jeg gjorde inden jeg blev gravid. Har haft bøvl med låsninger i lænderyggen plus ferie, og er derfor kommet ned på max 1 gangs "rigtig" træning om ugen...:)

Er en aktiv type, der altid har kunnet lide at gå ture, løbe, ski, cykling etc, og ikke har været bange for at slæbe tunge ting med hjem i rygsæk eller poser:) Nu har jeg fået at vide, at jeg skal passe på, ikke bære tunge ting, og generelt være forsigtig, grundet låsningerne i ryggen. Det er bare såååå svært når man er vandt til, at være aktiv og til at klare alting selv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været ret inaktiv, og langt de fleste dage siddet på min bag og skrevet speciale, men i denne uge er det blevet til to cykelturene på 15 og 20 km, og det er planen at det skal være aktivitetsniveauet i resten af graviditeten.

Rengøring, almindelig husholdning mm giver også lidt fysisk aktivitet, men slet ikke nok alene. :) så meget gør jeg ikke rent

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vist aldrig været voldsom sporty :blush cykler dog rundt til al ting (så 10 km til centrum og universitetet (som jeg nu har ferie fra), 7 km til arbejde, osv), og vi går i reglen nogle gode ture. Kan dog godt mærke det går lidt langsommere, og lillepigen derinde vejer mere og mere og tyngder mere og mere, bækkenet brokker også også rimelig hurtigt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER