Mette

Amme før besøg - ok?

8 indlæg i dette emne

Nogen enkelte gange kommer der barselsgæster jeg ikke har lyst til amme foran og er de her kun kort synes jeg det er synd at gå ind i et andet rum en halv time for at amme. Derfor kan jeg finde på at lægge Vigga til brystet selvom hun ikke har bedt om det. Er det okay eller skal man helst lade være?

Jeg sørger for der minimum er gået 1,5-2 timer siden hun sidst har spist så hun ikke får ondt i maven af at blive ammet for ofte. Hun vil vel bare lade være med st spise hvis hun ikke var sulten?

Jeg vækker hende af og til efter 3-4 time hvis hun ikke selv beder om mad, men det er jo lidt noget andet for det er jo for hendes egen skyld så hun får minimum 6-8 amninger om dagen, men her er det jo udelukkende for min egen skyld :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ammede TIT Valdemar uden at han havde bedt om det. :) Ikke så meget pga barselsgæster (jeg nød at gemme mig væk med ham, haha) men hvis vi skulle noget, hvor jeg tænkte at jeg måske ikke kunne hive brystet frem på kommando. Så tænkte jeg det var smart at han havde fået tilbudet inden. Vi oplevede aldrig problemer med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammede TIT Valdemar uden at han havde bedt om det. :) Ikke så meget pga barselsgæster (jeg nød at gemme mig væk med ham, haha) men hvis vi skulle noget, hvor jeg tænkte at jeg måske ikke kunne hive brystet frem på kommando. Så tænkte jeg det var smart at han havde fået tilbudet inden. Vi oplevede aldrig problemer med det :)

:ditto Jeg ammede f.eks. inden jeg skulle ud og handle ind/shoppe eller på besøg, så jeg ikke skulle amme hende på transport tiden eller mens jeg var udenfor i handle/shopping situationer.. Det var ikke et problem for E...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan faktisk ikke lige huske, om jeg saadan har ammet "foer tid" pga at vi skulle afsted... tror naermere, jeg har ammet for at sikre mig maet og tilfreds baby, men det er vel to sider af samme sag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer også "på forhånd" og det fungerer fint her, synes hun er god til selv at melde fra hvis hun ikke er interesseret i at spise :) det kan være i de situationer som nævnes i de andre svar, og nu også fordi hun har nået den alder hvor det er svært for hende at koncentrere sig om at spise. Dvs skal vi fx i mødregruppe så ammer jeg hende grundigt af inden vi tager afsted, for ved at hun ikke får spist meget så længe vi er afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Am du bare væk :-) de skriver alle steder, at det er godt at lægge de små til ofte (med forbehold for den med maveknebet), og dine motiver for at lægge bende til lige på det tidspunkt har næppe den store indflydelse;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super! Tak for alle jeres svar :) så vil jeg ikke have dårlig samvittighed mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja da Mette, fortsæt bare. Så længe du har din sunde fornuft tager bebse ingen skade :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER