Krebsen

Har i overvejet tryghedsscanning?

11 indlæg i dette emne

Hej alle

Mine tanker er sådan kredset om at det ville være skønt at se hjerteblink inden vi fortæller om graviditeten. Grundet flere sociale ting i løbet af næste måned vil det blive utroligt svært at skjule graviditeten.

Så nu har jeg bestilt tid til ts når jeg er præcis 7+0 den 31. Juli :)

Overvejer i andre også en tidlig scanning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det har jeg fået både med nummer 2 og 3 og det har været rigtig fint. 2. gang måtte jeg ufrivilligt fortælle hele verden det pga sygdom og denne gang var det mest fordi jeg havde det så skidt at jeg ville udelukke tvillinger :D Og har du set hjerteblink falder risikoen jo til nærmest ingenting hvilket jo er herligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet 7+1 og så hjerteblink. Det var egentlig bare en termins scanning, men det har lettet meget. Har meget mere ro på nu.. Bliver ind imellem stadig nervøs og urolig for, om jeg nu alligevel er en af de få uheldige, men tror det blir bedre efter nf..

I bund og i grund er jeg meget med afslappet og glad efter scanningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forestille mig at vi bestiller en scanning inden NF

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får man sådan en og skal man betale for den ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man bestiller selv tid ved en scanningsklinik og betaler også selv mellem 4-600 kr for det. Man kan typisk få scanningen i uge 7 - 13:-) fx hvis man har lyst til at se noget inden NF.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay vi venter til vi bliver indkaldt til normal scanning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en scanning på sygehuset i uge 6+2, hvor vi så fint hjerteblink, og ugen efter valgte vi en privat skanningsklinik i Kbh, hvor vi også hørte hjertelyden. Det er en oplevelse jeg ikke ville have været foruden, da de første 12 uger jo er nervepirrende. Det var helt klart de 200 kr. værd!! Man skal selvfølgelig bare være klar over, at der alene er tale om et "øjebliksbilled". Vi snupper en enkelt scanning mere i løbet af denne uge inden NF.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauuuu jeg er glad for min fine scanning i dag - en rigtigt god oplevelse ved Diers klinik i Aarhus. Hun målte spunken til at være 1,14 cm og vurderede jeg var 7+2 (2 dage mere end jeg selv havde regnet mig frem til). Vi så også det fine lille hjerte ligge og blinke til os, og fik nogle printede billeder og en USB Stick med billeder med hjem. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik en vaginal TS (på ultralydklinikken i KBH) i torsdags, hvor jeg var 7+2 dage henne, hvor vi også så et lille hjerteblink :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en scanning på sygehuset i uge 6+2, hvor vi så fint hjerteblink, og ugen efter valgte vi en privat skanningsklinik i Kbh, hvor vi også hørte hjertelyden. Det er en oplevelse jeg ikke ville have været foruden, da de første 12 uger jo er nervepirrende. Det var helt klart de 200 kr. værd!! Man skal selvfølgelig bare være klar over, at der alene er tale om et "øjebliksbilled". Vi snupper en enkelt scanning mere i løbet af denne uge inden NF.

Hvad er det for en klinik, hvor det var så billigt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER