MajBarn

ny herinde :)

16 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg er helt ny herinde og har lige siddet og læst en masse af spørgsmålene og svarene som er kommet retur, og stor ros til jer alle hvor er i dog bare flinke til at hjælpe :) glæder mig til at være herinde .

Nu er manden og jeg så igang med at prøve at lave baby. Første gang for os begge :)

Og hvor har jeg dog mange spørgsmål. Men et af det vigtigste må vel være hvornår i cyklusen det er nemmest at blive gravid? (Har en kæreste hvor sex ikke er det vigtigste, dog ikke at det ikke er der, hihi)

Har prøvet at læse mig til det, men bliver da helt rundforvirret med alle de forskellige svar der er!

Ha en dejlig aften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen herinde og held og lykke med pb :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med dig susan :-)

Velkommen her på siden, alle er nemlig rigtig søde til at hjælpe.

Herhjemme er vi også i gang med PB, smed mine piller for kort tid siden, og håber selvfølgelig på der er held første forsøg:-)

Ang. Æl, sys jeg os bare det er lidt svært at finde rundt i, men som jeg har forstået det er det omkring 12-14 dage efter første mens, alt efter hvor lang en cyklus man har..

Men jeg vil følge din egen tråd her :-) måske vi kommer til at følges ad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ang. Æl, sys jeg os bare det er lidt svært at finde rundt i, men som jeg har forstået det er det omkring 12-14 dage efter første mens, alt efter hvor lang en cyklus man har..

ÆL ligger 12-14 dage INDEN næste mens.. Jeg havde f.eks. en cyklus på 35 dage, ergo lå min ÆL ca. på dag 21-22. Hvis man har en cyklus på 28 dage, ligger ÆL ca. på dag 12-14 :)

Held og lykke! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min cyklus har Været på23 og 24 de sidste to gange. Er først der begyndt at følge den rigtigt. Stoppede med p pille for omkring 4 måneder siden tror jeg. Synes det er svært at finde ud af når den ikke har Været ens hvornår ÆL har Været der :/

Glæder mig til at følge dig herinde så ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men man starter med at tælle fra den dag ens mens. starter til den dag den næste begynder ikke??? Altså at hvis mens f.eks. starter torsdag morgen på dag 25 så er cyklusen på 25?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men man starter med at tælle fra den dag ens mens. starter til den dag den næste begynder ikke??? Altså at hvis mens f.eks. starter torsdag morgen på dag 25 så er cyklusen på 25?

Hvis mens kommer torsdag morgen på dag 25 tælles det som dag 1 i næste cyklus, og din cyklus før var altså 24 dage. Prøv evt. at downloade en app, hvor du kan taste ind med cyklus osv. Den fortæller også hvornår du kan regne med at have ÆL. Jeg havde en der hedder menstrual calender :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger womanlog til at hjælpe mig med ar holdenstyr på min cyklus. Bare et tip ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger iPeriod på min iPhone og iPad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

velkommen til :balloons

Der er flere måder at holde styr på sin ÆL, men hvis du har en meget regelmæssig cyklus, kan du som de andre piger skriver, godt regne med at ÆL er der 12-14 dage inden 1. mens dag.

Du kan jo prøve at tage en ÆL test i næste cyklus? Og ellers er der temperaturmetoden, hvor du tager din morgentemp. hver dag. når man har ÆL stiger temp. ift. de tre foregående dages gennemsnit. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til. Du spurgte til, hvornår vi er mest frugtbare. Det er vi fra nogle dage før ægløsning og så et par dage efter. Og hvordan du så finder den, der kan du bruge billige ægløsningsteste (der ryger nogle stykker) fra fx. billige-teste.dk og/eller du kan bruge temperaturmetoden. God fornøjelse med projektet, der forhåbentlig ikke bliver langt :) :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til ;)

Det vigtigste er at finde ud af din cyklus. Du kan bruge ægløsningsberegner, det har jeg gjort og det passer sku hver gang. Så skal der bare sexes i den periode du er frugtbar og vigtigst af alt den dag du har ægløsning, og hvis du skal være sikker på at ramme så bare hver dag, men det kan være den er lidst svært hvis sex ikke er så vigtig for din kæreste, men hvis der skal laves en baby skal han i "arbejdstøjet" i har kun en chance hver måned og "vinduet" er ikke åben så længe :loveshower

Håber det kan hjælpe og held og lykke med PB.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til. Du spurgte til, hvornår vi er mest frugtbare. Det er vi fra nogle dage før ægløsning og så et par dage efter. Og hvordan du så finder den, der kan du bruge billige ægløsningsteste (der ryger nogle stykker) fra fx. billige-teste.dk og/eller du kan bruge temperaturmetoden. God fornøjelse med projektet, der forhåbentlig ikke bliver langt :) :bd

Er de der strimlerne gode nok at bruge?

Venter og ser om jeg får mens næste gang, kan være vi har ramt rigtigt sidst ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De virker ganske fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har god erfaring med onestep strimmelteste. Både ægløsning og graviditet.

De måler også tidligt hcg ved graviditet. Faktisk har jeg læst fra flere herinde, at de måler ca. En dag før fx valmed teste.

Temperatur metoden virkede ikke på mig. Jeg svingede over en grad op og ned trods måling inden jeg steg ud af sengen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, bare strimmelteste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER