Lwj

Sex ved ægløsning.

10 indlæg i dette emne

Hej piger. Jeg henvender mig her da jeg har et spørgsmål til jer der er blevet gravide:)

Hvor mange af jer brugte æl tests og kun sexede ved positiv æl, og blev gravide?

Vi er nemlig i gang med pb og fik min mens igår :/ Vi har nærmest sexede hver dag i denne måned uden held, og det tærre lidt på en og sidst på måned bare noget der skal overståes <_<

Overvejer at prøve med ÆL test :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Brugte ikke æl tests men temperatur metoden. Havde dog ikke kun sex i forbindelse med æl men hele måneden ca hver anden dag vel.. Synes jo ikke kun sex skal dyrkes de dage der er chance for børn - det skal jo også gøres for sjov. Bliver det sådan noget pligtsex kun omkring æl så tror jeg hverken det er godt for parforholdet eller chancerne for at blive gravide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger. Jeg henvender mig her da jeg har et spørgsmål til jer der er blevet gravide:)

Hvor mange af jer brugte æl tests og kun sexede ved positiv æl, og blev gravide?

Vi er nemlig i gang med pb og fik min mens igår :/ Vi har nærmest sexede hver dag i denne måned uden held, og det tærre lidt på en og sidst på måned bare noget der skal overståes <_<

Overvejer at prøve med ÆL test :)

Vi havde sex hver 2-3 dag gennem hele cyklus og lidt oftere omkring ÆL-tidspunktet, og det tog alligevel 10 mdr, så det er ikke kun tidspunktet der er afgørende. Der kan være mange grunde til at det ikke lige lykkes med det samme. Prøv du bare at teste for ÆL, så kan i da komme nærmere det rigtige tidspunkt, men selvom i har sex når du har ÆL, er det altså ikke sikkert at du bliver gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :) Vi har en søn i forvejen og med ham lykkedes det i første hug, med sex stort set hver dag. Men denne gang synes jeg at det er umattede at skulle gøre det så tit. Min mens er regelmæssig kommer nærmest på datoen hver gang, så tror jeg har styr på hvornår jeg har ÆL men tænker bare om vi ikke bare kan sexe omkring æl kun Det må vel være nok i princippet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brugte ikke æl tests men temperatur metoden. Havde dog ikke kun sex i forbindelse med æl men hele måneden ca hver anden dag vel.. Synes jo ikke kun sex skal dyrkes de dage der er chance for børn - det skal jo også gøres for sjov. Bliver det sådan noget pligtsex kun omkring æl så tror jeg hverken det er godt for parforholdet eller chancerne for at blive gravide.

Hvordan fungere den temperatur metode helt præcist? bruger du den hver dag, og hvad skal temperaturen ligge på når man har æl? og er den sikker :D mange spørgsmål. hihi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mål hver morgen samme tid inden du står op. Når gennemsnittet 3 dage i træk er højere end de sidste 6 dage så har æl været der. Så man kan ikke rigtig bruge den for at se hvornår nan får æl men mere kontrollere at den har været der. Du kan evt bruge fertilityfriend.com :) der kan du indtaste temperaturen og så regner den alt ud for dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt æl tests og fertilitetsmonitor :) og første gang gik der 8 mdr før der var gevindst og denne gang 4,5 måned

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte ikke ÆL-test, da H. ikke var planlagt. Men jeg synes, jeg har læst et sted, at det er bedst hvis man har sex hver 2. dag, så sæden er mere 'frisk'.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte kalendermetoden - havde sex hver anden dag mellem dag 11 og 21 i cyklus - det tog os tre måneder før jeg stod med to streger :) inden da havde vi ikke tænkt over hvornår vi havde sex.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

Jeg brugte æl tests, og fik gevinst i andet foraøg på den måde. Før det havde vi bare et aktivt sexliv, og holdt ikke øje.

Altså, jeg synes æl tests er en rigtig god ide, men afhængigt af ens forhold, kan det da godt være at manden ikke vil bryde sig om kun at blive "brugt" to dage om måneden... ;-)

Måske din ægløsning er et andet tidspunkt end du forventer. Det belyser testene på en god og nem måde.

Jeg kunne ikke bruge temperaturmetoden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER