Maybe

weekendseng? hvordan

16 indlæg i dette emne

vi står og skal på ferie og har i den anledning brug for weekendsengen. Men hvordan vender vi K bedst til den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min umiddelbare tanke er, at man ka lade barnet lege i den derhjemme og få et godt "forhold" til den inden i skal bruge den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min umiddelbare tanke er, at man ka lade barnet lege i den derhjemme og få et godt "forhold" til den inden i skal bruge den.

Det er også vores tilgang. Men ikke noget vildt. I vores er der en lynlås så man kan lave en "dør" i den ene ende og så tog jeg alle hendes bløde bamser og godnat historie bogen og lagde ind, altså alt det hun forbinder med hygge og sengetid. Derefter smed jeg et par dyner henover og så havde hun en dejlig hyggelig hule:

http://imgur.com/zNqUGYU

Om det har virket vil tiden vise. Men nu kender hun da sengen. Om hun så vil sove i den er så det næste store spørgsmål ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores weekendseng har en virkelig hård bund, så vi har taget madrassen fra hans tremmeseng med, når vi har haft brug for den. Desuden tog jeg også hans to godnat-bamser og sengeranden med, så det nærmest var hans normale seng. Vi gjorde intet for at vende ham til sengen, men lagde ham bare i den - og så sov han. Jeg er helt sikker på at det er fordi vi har flyttet indholdet fra hans tremmeseng med. Måske det også er en mulighed for jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores weekendseng har en virkelig hård bund, så vi har taget madrassen fra hans tremmeseng med, når vi har haft brug for den. Desuden tog jeg også hans to godnat-bamser og sengeranden med, så det nærmest var hans normale seng. Vi gjorde intet for at vende ham til sengen, men lagde ham bare i den - og så sov han. Jeg er helt sikker på at det er fordi vi har flyttet indholdet fra hans tremmeseng med. Måske det også er en mulighed for jer?

Ja god ide med sengeranden - vi har også en madras til at komme i. Godt nok bare den skum madras vi bruger som tumle plads, men det er noget hun kender og som dufter af hjemme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lagde hende bare deri, ingen tilvending ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har prøvet det med sengeranden, men vi gjore nok den fejl at vi ikke fik luftet madrasen før vi tog den i brug. K ville i hvert fald ikke sove i den, så måtte hjem og lægge hende i hendes egen seng, men vi har ladet hende lege i den de sidste dage, så nu håber vi det lykkes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lagde hende bare deri, ingen tilvending ;)

Det samme her :) Tror det vigtigste er at man som forælder ikke udstråler "åh nej, nyt og farligt" men at man bare putter dem som om det er helt naturligt :) Det eneste vi har gjort, er at vi har vist hende rummet hun skal sove i :) Ikke sådan helt vildt, men bare så hun ikke vågner om natten og tænker "hvor er jeg!!" - Men at hun lige kan genkende rummet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lagde hende bare deri, ingen tilvending ;)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lagde hende bare deri, ingen tilvending ;)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lagde hende bare deri, ingen tilvending ;)

:ditto (men ville måske have tilvænnet hvis vi havde haft muligheden, hvilket vi ikke havde, da sengen var lånt af hotellet) - inkl fast puttebamse og masser af sutter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige kommet hjem fra ferie, hvor Frida sov i weekendsengen hele ugen. Vi brugte ingen tilvænning og rent faktisk faldt hun hurtigere i søvn i weekendsengen og sov hele natten i egen seng(dette har hun ikke gjort siden hun var ca 3 måneder). Hjemme igen her til aften, havde hun svært ved at falde i søvn i tremmesengen. Er spændt på om hun vågner i nat :-) Overvejer ellers kraftigt at indfører weekendsengen som permanent seng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige kommet hjem fra ferie, hvor Frida sov i weekendsengen hele ugen. Vi brugte ingen tilvænning og rent faktisk faldt hun hurtigere i søvn i weekendsengen og sov hele natten i egen seng(dette har hun ikke gjort siden hun var ca 3 måneder). Hjemme igen her til aften, havde hun svært ved at falde i søvn i tremmesengen. Er spændt på om hun vågner i nat :-) Overvejer ellers kraftigt at indfører weekendsengen som permanent seng :)

Vi har oplevet noget af det samme. Gad vide, hvorfor de sover bedre i weekendsengen? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har oplevet noget af det samme. Gad vide, hvorfor de sover bedre i weekendsengen? :huh

Den er nok mere skærmet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores søn har sovet i weekendseng i en uge nu, og vi havde ikke gjort noget særligt for at vende ham til den, han blev bare lagt i seng i den som om det var hans normale seng... og det gik fint :) Silas er rigtig nem, og ikke på nogen måde sensitiv... men ville bare lige fortælle, at for nogle er det ikke så nødvendigt med en masse tilvænning... ;)

God ferie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

K er bestemt også nem og nemlig hellere ikke sensitiv. Derfor troede jeg også at hvis hun havde sin bamse og sin sengerand, så gik da da nemt.......... jeg blev klogere ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER