13 indlæg i dette emne

Vi har simpelthen SÅ mange myrer, udenfor, men så sandelig også inde! :puke

Jeg har sat sådan en myrelokkedåse op, men synes ærligtalt bare der kommer flere og flere! Kanel hjælper ikke, så skal der gift til, eller kan Ban bruge andet, for er virkelig ved at kaste op hver gang jeg skal gå ned af vores gang, som bliver mere og mere sort (synes jeg i hvert fald)

Hjælp og råd modtages med kyshånd!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I matas kan man købe sådan noget vulkan-jord eller salt eller hvad det hedder :P

Ellers er 810 et super godt middel mod utøj i hjemmet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså herhjemme bruger Rasmus gift.. Jeg er egentlig ikke fan, men vi kan simpelthen ikke få bugt med dem på andre måder.. Så det er sådan det må være!

HADER myrer!! :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må det blive gift, for er virkelig ikke fan af myrer og flyvemyrer :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mega effektivt, at hælde kogende vand direkte ned i boet (hvis du ved, hvor det er) både morgen og aften. Det dræber både myrer og æg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mega effektivt, at hælde kogende vand direkte ned i boet (hvis du ved, hvor det er) både morgen og aften. Det dræber både myrer og æg..

Det er måske ikke så smart indenfor ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mega effektivt, at hælde kogende vand direkte ned i boet (hvis du ved, hvor det er) både morgen og aften. Det dræber både myrer og æg..

åhhh that i will do tomorrow, eller senere idag med dem, som vi har udenfor på terrassen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kæmper også med myrer :prik

Det er en god idé, at finde ud af hvor de kommer ind i huset og behandle der. Vi bruger kogt vand og gift.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er måske ikke så smart indenfor ;)

De starter jo et sted udenfor og har deres bo ude oftest og der skal du hælde kogende vand ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mega effektivt, at hælde kogende vand direkte ned i boet (hvis du ved, hvor det er) både morgen og aften. Det dræber både myrer og æg..

Godt tip - elkedlen må startes! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers så kan man selv lave en myrergift, som ikke er farlig for børn hvis de altså er indenfor myrerne..

Det er kartoffelmel, flormelis og evt. lidt bagepulver(er dog ikke nødvendigt) - det dræber dem også dem i boet. Da de jo transportere det tilbage til boet og derved alle før noget og spise af det.. Det er noget med at kartoffelmelet udvider sig i maven på dem, og derved dræber dem..

Det er effektivt, vi bruger det herinde. Og vi behøver ikke være så bange for hvis Ida skulle få fingerne i det, når det ligger på gulvet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi døjer også med det. Vi har faktisk købt myregift men dovenskaben har vist vundet i år ;)

Men vi har noget der hedder trinol. Det sprøjter vi også på edderkopper som dør næsten med det samme.

Men jeg fandt ud af hvor de kom ind henne ved stue døren og så sprøjtede jeg lidt derned. Og det er to måneder siden og vi har ikke haft myre inden for siden.

Nu var jeg jo bare heldig at det var det ene sted de kom fra. Og jeg vidste hvor det var

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udenfor langs murene bruger jeg flydende myregift, det rigtig ækle stads, det gør jeg 1 eller 2 gange om året. Indenfor og på vindues og dørkarme osv og resten af året ude bruger jeg "myrepulver" som er en slags fint pulveriseret sten som altså ikke er giftigt, men som virker ved at udtørre myrerne så de dør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER