salka20

Male udendørs?

10 indlæg i dette emne

Hejsa

Sker der noget ved man maler udendørs vinduer når man er gravid? Evt. med maske på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har tænkt det samme... :) Har nogle stolper i haven, der skal males, så følger lige med her :)

Men tænker at det er okay udendørs med maske på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes forskellige malinger og dem der hedder noget ned 00-1 eller sådan noget må man gerne male med. De er ikke skrappe, men dem der hedder noget med 2 og 3 osv anbefales ikke til gravide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spørg i dit byggemarked hvor kraftig malingen er, de vil også fortælle dig om du som gravid må male med det, det eneste jeg tænker er at når det er til udendørs brug at malingen er kraftigere end indendørs, :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står på Miljøstyrelsen hjemmeside at det frarådes.

Men du kunne evt prøve at Google.

Jeg villeikke gøre det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge fraråder at man maler uanset om det er inde eller ude medmindre det er godkendt for gravide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville lade være med at male ligegyldigt hvad maling og hvor henne ;-) Vi har også undgået at jeg er i huset indtil lugten af maling er HELT væk...

Det er dog ikke rigtigt at udendørs maling er kraftigere end indendørs maling nødvendigvis. Det "blideste" er plastikmaling til vægge og vinduer (det kan man sågar få svanemærket) - det værste er lak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville kun afvise at male med de skrappe malinger - blandt andet epoxy-maling, som manden har bedyret, at han vil male gulvet med i værkstedet.

God fornøjelse - men der sætter jeg grænsen.

Ellers ville jeg tage en maske på, hvis det var udendørs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke male

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har malet under min gravidetet. Dog var det udendørs. MIn læge sagde jeg godt kunne jeg skulle naturligvis sikre at det ikke var giftig maling. Jeg handlede i Sigma farvecenter og deres udendørs maling anvndte jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER