Forunderligt

Vikle/bæresele til 1årig?

26 indlæg i dette emne

Blir lige nødt til at bede om råd. Jeg har været rigtig glad for min strækvikle (som nu er sat til salg :whistling ) mest til når Lilly bare ville være på arm hele tiden. Nu er hun bare for stor til den, hun kommer til at hænge for meget pga strækket, og jeg overvejer om vi kan bruge en fast vikle eller bæresele, er det tosset at anskaffe til et barn på næsten et år/næsten 10 kg? Nu er det mest når vi er ude at hun bare heller vil op og græder i vognen og jeg er ved at omkomme af at gå og slæbe. Så altså:

Er det helt tosset at anskaffe nyt til en 1 årig?

Hvilke mærker ville være særlig gode til en 1 årig?

Da jeg jo ikke er gennemsnitlig men lidt bredere, skal jeg ha en længere vikle /anden bæresele model?

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Taenker at en ergobaby vil vaere god til dig, hvis baeresele! Den skulle vaere "stor" i det, altsaa ikke velegnet til spinkle, saa maa det modsatte jo vaere tilfaeldet. Nu ved jeg ikke, om det er noedvendigt men dertil kan man faa en extender til baeltestykket. Men de kan altsaa blive ret store, synes jeg... M kan da have vores baeresele til at sidde ret hoejt og han har lidt mave ;)

Vi baerer Noah problemfrit i vores Beco Gemini. Jeg vil nu gerne have en Ergobaby i Night Sky ogsaa - havde jeg blot mange, mange penge, hi hi.

Eller en fastvikle, som f.eks. Girasol eller en Didymos af en art, som ikke er for tynd, men selvfoelgelig heller ikke for tyk=varm. Jeg har en Ellevill Paisley, som er tynd og den skal jeg vaere ret omhyggelig med at binde for at faa god stoette. Men laekker er den og god i sommervarmen.

Eller en Mei tai i toddler str. maaske....

Bare det stoetter godt og I begge gider, saa kan du baere boern op til 3-4 aar ogsaa :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ergonomisk baeresele vil sidde bedre end babybjoern og vaere god til laengere tids baeren.

En fastvikle vil ikke blive mindre behagelig, fordi barnet er stoerre. Den skal bare 1) ikke vaere for tynd, saa stoetter den ikke godt 2) bundet rigtigt, saa den stoetter godt og ikke giver trykpunkter. Trykpunkterne faar jeg med min Ellevill, hvis ikke jeg binder den rigtig og er lidt omhyggelig, men det er fordi, den er tynd. Jeg vil vildt gerne have en Girasol, som skulle vaere en god begyndervikle og en god allrounder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rigtig glad for min Didymos Nino vikle. Den er af ramisilke, og den støtter virkelig fantastisk. Selv til mig, der har dårlig ryg og barn der vejer over 13 kg. Min eneste anke er, at den er en smule for lang til mig. Men det er jo i princippet ikke viklens skyld ;)

Er selv på jagt efter en Mei Tai toodler. Indtil videre ser det dog ud til, at jeg skal have en costummade. Prøv at kigge på tidsel.dk Hun har også nogle fine ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mei tai er hurtigere at få på end en fastvikle, og vi er rigtigt glade for vores... dog er den lidt træls at få bundet uden hjælp hvis hun ikke sidder stille :D Lina vil nemlig hellere gå selv :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et tillægsspørgsmål, er en hybridvikle et dumt køb så sent? Kan ikke lige gennemskue hvornår hun blir for tung til den. Forestiller mig bare at jeg ville ha nemmere ved at bruge den når jeg nu har været vandt til strækviklen?

Jeg har kigget på nogle xl vikler, de skal jo bare være lange nok, 5m+ så vidt jeg lige kan se. Mon Mei Tai er stor nok til en stor pige som mig eller findes den i xl version?

Tak for gode svar :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår altså ikke at et langt stykke stof kan koste omkring 1000,- kr :blink det må være helt fantastiske og ha intelligente evner og spille afslappende musik eller hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår altså ikke at et langt stykke stof kan koste omkring 1000,- kr :blink det må være helt fantastiske og ha intelligente evner og spille afslappende musik eller hvad?

Jaja, og de laver kaffe og gør aftensmaden klar :D :P

Ej, de er pebrede. Tror det er vævningen og materialet. Men som skrevet, så betyder det altså en hel del for komforten og evnen til at kunne bære i længere tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så havde jeg lige mor på besøg og spurgte til om hun måske ville hjælper mig med at sy en mei tai eller vikle - det syns hun bare var en dårlig ide og at Lilly bare sku lære at sidde i klapvognen <_< øh tak mor hvordan lærer man et barn at blive i klapvognen når hun skriger og vil bæres...?

Jeg har ellers været på dba og kigge men syns bare de er lidt for spraglede, det skulle gerne være noget vi begge kan bære hende i. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med her? KLIK

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Proev paa Etsy - der koebte jeg en Mei Tai, som var rigtig fin til maaske 300 kr.

Jeg blev bare ikke bedre venner med den end med Beco'en, saa foraerede den vaek til nogle, der grundlaeggende ikke har en pind, udover hinanden og deres lille barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

jeg fik ekstralange bindedimser på min mei tai, og den kostede ikke ret meget

Kan lige finde linket frem... købte den på etsy...

http://www.etsy.com/...elated_featured

Det var hende, jeg koebte af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår ikke helt hvordan det fungerer? Skal man kontakte hende ang at få længer bærestropper? Føler mig lige lidt blond her :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

man kan tilkøbe det på siden; det gjorde jeg i hvert fald :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

som skrevet i den anden tråd ville jeg vælge at bruge sådan en "rygsæk", for at få den bedste støtte. Synes det er mange kg at bære rundt på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har proevet saadan en rygsaek og synes ikke, den er god i forhod, til vores Beco.. Men det er jo super individuelt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har proevet saadan en rygsaek og synes ikke, den er god i forhod, til vores Beco.. Men det er jo super individuelt.

:ditto

Og slet ikke hvis man har lidt vrøvl med ryggen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer på mei tai :-)

Der findes mange muligheder indenfor vikler bæreseler osv, kender kun til strækvikle, fastvikle og mei tai.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg bestilt :glad en mei tai med ekstra bindebånd fra MarinaN på Etsy.com for kun 343,- nu er jeg bare rigtig spændt på hvornår den kommer.

Tak for jeres råd, nu håber jeg det er den rigtige, det krævede en del overtalelse af manden at få lov at bestille og han fik lov at vælge mønsteret (sort med hvide stjerner)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg bestilt :glad en mei tai med ekstra bindebånd fra MarinaN på Etsy.com for kun 343,- nu er jeg bare rigtig spændt på hvornår den kommer.

Tak for jeres råd, nu håber jeg det er den rigtige, det krævede en del overtalelse af manden at få lov at bestille og han fik lov at vælge mønsteret (sort med hvide stjerner)

Uh, der har jeg også købt min. Jeg er super glad for den, og skal snart til at bruge den på ryggen tror jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg husker kom den ret hurtigt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg husker kom den ret hurtigt :-)

Fedt. Håber den når at komme inden d. 20. hvor vi skal på ferie, det ville være optimalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg bestilt :glad en mei tai med ekstra bindebånd fra MarinaN på Etsy.com for kun 343,- nu er jeg bare rigtig spændt på hvornår den kommer.

Tak for jeres råd, nu håber jeg det er den rigtige, det krævede en del overtalelse af manden at få lov at bestille og han fik lov at vælge mønsteret (sort med hvide stjerner)

Det lyder dejlig billigt :-) god fornøjelse!

Husk at youtube er et godt redskab til tips og bindemåder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay så kom den! :glad 10 dage efter bestilling og 4 dage efter mail om at den var sendt og ku forventes om 5-15 dage. Perfekt timing til at komme med på ferie i morgen, jeg glæder mig til at bruge den. Og kan konstatere at jeg slet ikke havde behøvet købe ekstra lange bindebånd, den er MEGET lang og ku nå en ekstra gang omkring mig selv om jeg er str 48-50 for tiden ( <_<) så en "alm" længde havde sikkert været nok. Men pyt, det var kun 23,- kr ekstra. Kan i hvert fald give min anbefaling til MarinaN på etsy.com for flot leveringstid og lækker mai tai til en billigere pris nu.

Smider nok lige et ferie billed ind i næste uge. :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER