Guest M's mor

Hvilke tv, internet og fastnet selskab har i?

54 indlæg i dette emne

Vi bor på bøh landet hvor man kun kan få boxer eller TDC.

Vi har lige nu hometrio men banken har spurgt om der måske kunne spares der. Hvis vi skifter noget af det ud med boxer så kan vi spare 100 kr og så mangler vi plus funktionen med optage og spol, samt Disney junior.

Disney junior elsker madison og jeg optager rigtig meget så jeg synes jo ikke det er de 100 kr værd at spare.

Men vi er ikke lige enige herhjemme omkring dette.

Så er jeg jo så lidt strid for han har tre mobil Tlf han betaler af på som nok ender på omkring 500 kr. Og jeg synes ikke at det kan være rigtigt at han har købt og solgt de Tlf og så betaler af på dem, men det er os andre der skal vælge noget fra vi er glade for.

Ja total åndssvagt ved det godt. Men det gør mig så gal for føler ikke han har lært noget.

Nå men var lige et sidespring. Hvad har i af tv, internet og fastnet udbyder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Yousee tv. Det er ret dyrt- muligvis fordi vi vælger nogle specifikke programmer. Til gengæld bruger vi det ret meget. Tror vi giver 13-1400 kr K kvartalet.

Internet er Telenor og firmabetalt. Hvis vi skulle betale det, koster det ca 260 kr.

Vi har ingen fastnet.

Mobiltelefoner er også Telenor og firmabetalte. Men abonnementet koster ca 150 kr pr stk (3 abonnementer)

Vi kunne sagtens spare på tv'et hvilket også nemt kunne blive en realitet.

Hvis man ikke har råd må man nøjes. Det nytter ikke pege fingre og sige "hvad med dig". Så må i se fremad og tage bedre valg :) Synes det er bemærkelsesværdigt, at jeres bank har givet sig tid til at finde ud af, hvor I evt kunne spare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yousee tv. Det er ret dyrt- muligvis fordi vi vælger nogle specifikke programmer. Til gengæld bruger vi det ret meget. Tror vi giver 13-1400 kr K kvartalet.

Internet er Telenor og firmabetalt. Hvis vi skulle betale det, koster det ca 260 kr.

Vi har ingen fastnet.

Mobiltelefoner er også Telenor og firmabetalte. Men abonnementet koster ca 150 kr pr stk (3 abonnementer)

Vi kunne sagtens spare på tv'et hvilket også nemt kunne blive en realitet.

Hvis man ikke har råd må man nøjes. Det nytter ikke pege fingre og sige "hvad med dig". Så må i se fremad og tage bedre valg :) Synes det er bemærkelsesværdigt, at jeres bank har givet sig tid til at finde ud af, hvor I evt kunne spare.

Jeg skrev til bank manden at det han førte over til budget ikke passede. Det var for lidt. Så nu er vi ved at gennemgå budget. Og det var så deri at han spurgte om tv/internet, min mobil og Rasmus kunne spares væk. Jeg bruger 99 kr på min mobil hver måned, nogenlunde det samme Rasmus gør, og tv/internet/fastnet er på 630 kr.

Ja det kunne man sikkert godt spare på, men er jeg ikke villig til. Elsker jeg mit tv for meget til. Vi overvejer dog at droppe fastnet da det primært er vores forældre der ringer på den, men når Madison sover må der ikke ringes på den da den vækker hende. Men der er også kommune og andre steder der har fået det nr så synes også det er træls at undvære den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skrev til bank manden at det han førte over til budget ikke passede. Det var for lidt. Så nu er vi ved at gennemgå budget. Og det var så deri at han spurgte om tv/internet, min mobil og Rasmus kunne spares væk. Jeg bruger 99 kr på min mobil hver måned, nogenlunde det samme Rasmus gør, og tv/internet/fastnet er på 630 kr.

Ja det kunne man sikkert godt spare på, men er jeg ikke villig til. Elsker jeg mit tv for meget til. Vi overvejer dog at droppe fastnet da det primært er vores forældre der ringer på den, men når Madison sover må der ikke ringes på den da den vækker hende. Men der er også kommune og andre steder der har fået det nr så synes også det er træls at undvære den.

Hvorfor spørger du så, hvis du alligevel ikke vil undvære noget af det? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hometrio - men istedet for fastnet, så er det min mobil der er med i trioen - altså internet, min mobil og tv.. Det giver vi 519kr om måneden for.. Deruderover så har manden on-phone - som koster 99kr om måneden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor spørger du så, hvis du alligevel ikke vil undvære noget af det? ;)

Det var mere for at høre hvad andre havde for at se om der var andre alternativer. Måske nogen vi ikke selv var kommet på. For dem vi ved af vi kan få her er boxer og TDC.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hometrio - men istedet for fastnet, så er det min mobil der er med i trioen - altså internet, min mobil og tv.. Det giver vi 519kr om måneden for.. Deruderover så har manden on-phone - som koster 99kr om måneden..

Mener vi har hørt dem af med hensyn til mobil men de kunne ikke gøre det billigere end det vi havde. Hvad giver du for din mobil hvis du altså har en ide om det nu det er med i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja flot jeg kunne jo lige tænke så langt og selv gå derind ;)

Men for os er der ikke rigtig noget at spare ved at vælge over, faktisk nogen måneder er det billigere vi har fastnet da vi ringer meget.

Okay.. Vi ringer ikke ret tit. Så det kan ikke betale sig for os at have fastnet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.. Vi ringer ikke ret tit. Så det kan ikke betale sig for os at have fastnet..

Det er jo også det man skal gøre op med sig selv. Men hvis man ikke havde fastnet så brugte man jo bare kun mobil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Viasat med parabol, og vi har bonuspakken, hvor der er de alm kanaler, og så kanal 4 og kanal 5, og TV3 kanalerne. Det giver vi 119 kr for pr måned, og hvis vi vil have Disney junior (og alle de andre børnekanaler) skal vi give 179 pr måned.

Net har vi via waoo.... Mener vi giver 169 pr måned for 30/30 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Viasat med parabol, og vi har bonuspakken, hvor der er de alm kanaler, og så kanal 4 og kanal 5, og TV3 kanalerne. Det giver vi 119 kr for pr måned, og hvis vi vil have Disney junior (og alle de andre børnekanaler) skal vi give 179 pr måned.

Net har vi via waoo.... Mener vi giver 169 pr måned for 30/30 :)

Ej troede Viasat var dyrere. Der er ikke nogen ekstra udgifter? Hvad med hvis i vil optage noget?

Det var ellers billigt for net. Vi er desværre låst til kun at kunne få TDC pga hvor bi bor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har boxer på tvét, og ellers er vi teliakunder, både med telefonerne, og så har vi sådan en mobilbredbånds router, hvor vi kan koble 10 enheder på nettet. Og så har jeg et usbstik til når jeg er på arbejde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har oister på mobilen, ingen fastnet da vi ikke brugte den (og det var selvom kommune osv. havde nummeret, ringede bare og sagde det nummer nu var lukket), men internet og tv på waoo, da det kører over huslejen her.

Vi ville gerne ha' tdc pga. Js medarbejder-goder, men vi kan ikke se grunden til at skifte, når waoo pakken indgår i huslejen :)

Er der andet i kan skærer ned på i dagligdagen som ville gøre en gavn for budgettet på længere sigt?

Noget både dig og din mand kan blive enige om?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Telmore på mobilerne og så har vi Waoo på Tv, internet (og fastnet som vi ikke har sat til)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har telmore på min mobil, M har 3 og så forventer vi at skulle have Waoo som internetudbyder og tv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Home trio

Men kunne i evt spare på hvilken pakke i har ift tv og plus-funktionen?

Plus funktionen bruger vi rigtig meget. Men pakken tror jeg måske vi har den billige. Men er faktisk lidt i tvivl, synes ikke vi har ret mange kanaler, og vi har feks ikke Viasat, tv i andre rum.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej troede Viasat var dyrere. Der er ikke nogen ekstra udgifter? Hvad med hvis i vil optage noget?

Det var ellers billigt for net. Vi er desværre låst til kun at kunne få TDC pga hvor bi bor

Åh jo, der er en kortafgift hvert halve år.... Mener det er 300 kr :chin:

Og det er med optagefunktion også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har boxer på tvét, og ellers er vi teliakunder, både med telefonerne, og så har vi sådan en mobilbredbånds router, hvor vi kan koble 10 enheder på nettet. Og så har jeg et usbstik til når jeg er på arbejde :)

Boxer har vi godt overvejet, men vi vil kun spare 100 kr ved at vælge boxer og stadig have TDC internet. Telia dækker ikke her hvor vi bor så ikke en mulighed ;) det sætter sig nogle begrænsninger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har oister på mobilen, ingen fastnet da vi ikke brugte den (og det var selvom kommune osv. havde nummeret, ringede bare og sagde det nummer nu var lukket), men internet og tv på waoo, da det kører over huslejen her.

Vi ville gerne ha' tdc pga. Js medarbejder-goder, men vi kan ikke se grunden til at skifte, når waoo pakken indgår i huslejen :)

Er der andet i kan skærer ned på i dagligdagen som ville gøre en gavn for budgettet på længere sigt?

Noget både dig og din mand kan blive enige om?

Jeg synes egentlig vi ofte kigger det hele igennem for at se om der kan spares noget. Men der er ikke noget pt.

Vi har noget klatgæld, som kommer væk i løbet af dette år, og lidt til januar. Så allerede der vil der være 2500 ekstra kr at gøre godt med. Så det hjælper klart på det.

Normalt er det egentlig ikke noget problem, men det ene dp barn flytter til anden by og stopper til august så min indkomst bliver reduceret en del hvis ikke jeg finder et andet barn. Og her bliver vi virkelig nødt til at spare Alta ad vi kan. Og der vil skulle skæres en del væk for det kan løbe rundt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Telmore på mobilerne og så har vi Waoo på Tv, internet (og fastnet som vi ikke har sat til)

Waoo er også billigt ikke? Vi har nemlig kigget på det. Men det tilbydes ikke hvor vi bor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jo, der er en kortafgift hvert halve år.... Mener det er 300 kr :chin:

Og det er med optagefunktion også :)

Okay ja mente nok der var den udgift også :) men det er godt der er optage funktion. Vi kigger lige på om det måske kan betale sig at skifte derover. For spare vi kun 100 kr så gider vi ikke bruge penge på at oprette hos os dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår ikke at du skriver at, der skal spares hvor spares kan, men ikke er villige til at skifte til f.eks. VIASAT, hvis i kun sparer 100 kr.

Det er 100 kr. mere i har at gøre med?

Prøv at tænk på de steder i kunne gøre dette, sparer 100 kr. hist og her. Lige pludseligt er det mange penge jo.

- kan i evt. ikke forhøre jer om i kunne betale mindre til klatgældende for en periode?

Handle de billige varer fremfor de dyre osv.

Der er mange måder at sparer penge på, man skal også bare være villig til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har telmore, C har 3 og som tv og bredbånd har vi yousee...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER