Camillat

Shoppe til efteraaret - hvor meget toej til 1,5 aarig?

33 indlæg i dette emne

Noah er jo lige blevet et aar og det er sommer, sol og regn i Italien.

Jeg kan godt lide at vaere lige en anelse paa forkant med hans toej, for han har det med at vokse ud af en str. saadan lige pludselig.

Lige nu er han i str. 80 og det er vel en maaned eller to siden, at vi kom dertil.Han har en lidt lang overkrop, tror jeg. Han vejer bare ikke saa meget, saa han er lang og slank.

Skal jeg satse paa 86 til efteraaret eller er det allerede 92? Og hvor mange skift skal man regne med pr. dag til saadan en tumling?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også i gang med efterårsgarderoben. :)

Det er rigtig hyggeligt, men faktisk også et større arbejde, så dan at finde ud af hvad ens bette guldklump skal have med af tøj i DP osv.

Jeg er faktisk ret overbevist om, at Noah ikke rammer str. 92 i efteråret. Det er jo str. 2 år. Fra nu af går væksten meget i stå i forhold til det første år, hvor vi har været vant til at vores babyer nærmest i ikke kunne passe deres tøj i en måned. :)

Jeg har et par veninder med piger på 2 år. De bruger stadig meget i str. 86. :)

Jeg regner med 2 skift pr. dag. Dvs. et sæt ekstra tøj med i i DP. Det bliver jo langt fra nødvendigt hver dag, men de fleste dagplejere og vuggestuer har krav om et ekstra sæt tøj.

Så er det jo regntøj, gummistøvler, flyverdragt (og der må jeg sige jeg nok er i tvivl om vi skal have en 80, for Anna kan stadig passe sin i str. 74 - de er virkelig store i str.). Huer, vanter, halsedisser, uldsokker osv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vill regne med str 86. Zoey har brugt str 80 siden før jul. Og hun bruger nu 80/86. Efterårstøjet er 86/92. Bukser jakker flyverdragter 86 ( og det er alt for stort til hende nu) og bluser og bodyer som godt må være lidt store er 92 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også i gang med efterårsgarderoben. :) Det er rigtig hyggeligt, men faktisk også et større arbejde, så dan at finde ud af hvad ens bette guldklump skal have med af tøj i DP osv. Jeg er faktisk ret overbevist om, at Noah ikke rammer str. 92 i efteråret. Det er jo str. 2 år. Fra nu af går væksten meget i stå i forhold til det første år, hvor vi har været vant til at vores babyer nærmest i ikke kunne passe deres tøj i en måned. :) Jeg har et par veninder med piger på 2 år. De bruger stadig meget i str. 86. :) Jeg regner med 2 skift pr. dag. Dvs. et sæt ekstra tøj med i i DP. Det bliver jo langt fra nødvendigt hver dag, men de fleste dagplejere og vuggestuer har krav om et ekstra sæt tøj. Så er det jo regntøj, gummistøvler, flyverdragt (og der må jeg sige jeg nok er i tvivl om vi skal have en 80, for Anna kan stadig passe sin i str. 74 - de er virkelig store i str.). Huer, vanter, halsedisser, uldsokker osv. :)

Aah gud, du giver mig jo helt stress med alle de items :lol

Men ud fra det I to siger, Gitte og dig, saa holder jeg mig til str. 86 i efteraarstoejet, maaske lige med undtagelse af et par bodyer. Noah er helt klart gaaet i staa pt med sit voksevaerk, saa det 86 vi har, det ligger og venter...

Flyverdragt koebte jeg paa udsalg i str. 90, det er en Didriksons og min soester sagde god for str. Den skal gerne vaere 10 cm "for store" i kropslaengen, saa de kan sidde uden at den bliver strukket og spaendt ud. Ellers arme og ben, som maa smoeges lidt op...

Regntoej, halsedisse, vanter, gummistoevler, tjek - det kommer paa listen. Uldsokker bestiller jeg hos min veninde, som strikker ;)

Men hvis jeg nu regner med 5 par bukser, 6 langaermede bodyer og 6 langaermede bluser, plus uld/silkeundertoej. Nattoej bliver et par af johas ulddragter, som maa kunne findes paa udsalg nu. De var perfekte til ham i vinters.

Noah ender nok alligevel med at vaere hjemme med mig til i hvert fald 18 maaneder, som det ser ud pt, men kommer nok ligefrem mere ud i den friske luft paa den maade :)

Jeg vill regne med str 86. Zoey har brugt str 80 siden før jul. Og hun bruger nu 80/86. Efterårstøjet er 86/92. Bukser jakker flyverdragter 86 ( og det er alt for stort til hende nu) og bluser og bodyer som godt må være lidt store er 92 :)

Tak :)

jeg tror ogsaa str 86 er vejen frem, lige med undtagelse af et par bodyer. Men igen, det kommer jo ogsaa an paa maerket. Han har en sommerdragt fra Krutter i str 86 og passer perfekt :blink Andre bodyer er 80 og passer perfekt... 86 og lidt i 92, som du siger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har brugt str. 86 i 4-5 måneder nu og skifter vist ikke lige foreløbig, selvom det er meget mærke-afhængigt. Bodyer fra NameIt er blevet for små i str. 86, mens str. 86 fra Småfolk stadig er til den store side og i hvert fald passer et par måneder endnu.

Anna bruger hun 1 sæt tøj om dagen - det er sjældent vi er nødt til at skifte noget. Jeg vil skyde på hun har 5 par bukser, 10 bodyer (blandet lange og korte ærmer fordi det er sommer - vinter brugte vi kun lange ærmer), 5 langærmede bluser, 3 par strømpebukser (dem brugte jeg også rigtig meget i vinters under bukserne) og et par kjoler. Str. 86 har været den første størrelse, hvor enkelte tøjstykker er blevet så slidte og forvaskede, at jeg har måtte skifte ud.

Derudover har hun en langærmet striktrøje hun bruger rigtig meget, gummistøvler, to par sko, sandaler, regntøj og to jakker af forskellig tykkelse. Til vinter skal hun have hue, vanter, sutsko, flyverdragt, vinterjakke og vinterstøvler også. Det er jo et udstyrsstykke uden lige! :o (heldigvis mangler jeg kun at købe vinterstøvler - man er jo på forkant når der er udsalg ;))

Jeg tror ikke Anna skifter til str. 92 før hun er tæt på de 2 år (og hun er også lang), så jeg tror helt sikkert ikke du skal købe vintertøj i str. 92!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh my. Tør slet ikke begynde at tælle antallet af stykker tøj herhjemme :D umiddelbart er mit gæt, at hun har 20 par bukser, 25 bodyer, 15 natdragter, 15 bluser, og x antal kjoler. Men jeg er bok også sikker på, at mindre kunne have gjort det :blush Hun har så arvet en del fra Isabella, og jeg synes jo også hun skal have noget helt nyt ind imellem ;)

Karoline har brugt 86/92 et godt stykke tid, og jeg tror ikke hun lige springer videre foreløbig. Med Isabella, var det også klart str 92, som vi brugte i længst tid. Det samme ser ud til at være tilfældet med Karoline.

Vi bruger så mere end et sæt tøj om dagen (forstår slet ikke hvordan hun kan holde til kun et sæt om dagen Susanne :P ) Jeg synes stadig Karo savler en del og generelt bare er en grissebasse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har brugt str. 86 i 4-5 måneder nu og skifter vist ikke lige foreløbig, selvom det er meget mærke-afhængigt. Bodyer fra NameIt er blevet for små i str. 86, mens str. 86 fra Småfolk stadig er til den store side og i hvert fald passer et par måneder endnu.

Anna bruger hun 1 sæt tøj om dagen - det er sjældent vi er nødt til at skifte noget. Jeg vil skyde på hun har 5 par bukser, 10 bodyer (blandet lange og korte ærmer fordi det er sommer - vinter brugte vi kun lange ærmer), 5 langærmede bluser, 3 par strømpebukser (dem brugte jeg også rigtig meget i vinters under bukserne) og et par kjoler. Str. 86 har været den første størrelse, hvor enkelte tøjstykker er blevet så slidte og forvaskede, at jeg har måtte skifte ud.

Derudover har hun en langærmet striktrøje hun bruger rigtig meget, gummistøvler, to par sko, sandaler, regntøj og to jakker af forskellig tykkelse. Til vinter skal hun have hue, vanter, sutsko, flyverdragt, vinterjakke og vinterstøvler også. Det er jo et udstyrsstykke uden lige! :o (heldigvis mangler jeg kun at købe vinterstøvler - man er jo på forkant når der er udsalg ;))

Jeg tror ikke Anna skifter til str. 92 før hun er tæt på de 2 år (og hun er også lang), så jeg tror helt sikkert ikke du skal købe vintertøj i str. 92!

Det er helt vildt, ja... M bliver :blink , naar jeg lister op, hvad vi kommer til at mangle til oktober. Men nu var vi jo f.eks. noedt til at koebe sommertoej til fuld pris, fordi han ikke ville vaere med til at shoppe udsalg, da der var det at komme efter i DK! :klap

Jeg er glad for at vi har flyverdragten, men toej - han skal jo bruge mindst et saet om dagen. Jeg skfiter nu ogsaa sjaeldent toej paa ham om dagen, medmindre det er fordi temperaturen er lavere morgen og sen eftermiddag, saa han skal klaedes varmere paa der.

Men 86 it is, kan jeg hoere - tak, Susanne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh my. Tør slet ikke begynde at tælle antallet af stykker tøj herhjemme :D umiddelbart er mit gæt, at hun har 20 par bukser, 25 bodyer, 15 natdragter, 15 bluser, og x antal kjoler. Men jeg er bok også sikker på, at mindre kunne have gjort det :blush Hun har så arvet en del fra Isabella, og jeg synes jo også hun skal have noget helt nyt ind imellem ;)

Karoline har brugt 86/92 et godt stykke tid, og jeg tror ikke hun lige springer videre foreløbig. Med Isabella, var det også klart str 92, som vi brugte i længst tid. Det samme ser ud til at være tilfældet med Karoline.

Vi bruger så mere end et sæt tøj om dagen (forstår slet ikke hvordan hun kan holde til kun et sæt om dagen Susanne :P ) Jeg synes stadig Karo savler en del og generelt bare er en grissebasse.

Wauw! Saa kan jeg godt begynde at shoppe igennem :lol

Noah bliver ikke ret beskidt, men jeg er heller ikke saadan en, der skifter toej fordi der er kommet lidt gris paa. bare han er ren fra morgene af og saa selvfoelgelig ikke bliver helt grisset til.

Men ja, det er skisme meget udstyr, isaer med fod- og overtoej :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw! Saa kan jeg godt begynde at shoppe igennem :lol

Noah bliver ikke ret beskidt, men jeg er heller ikke saadan en, der skifter toej fordi der er kommet lidt gris paa. bare han er ren fra morgene af og saa selvfoelgelig ikke bliver helt grisset til.

Men ja, det er skisme meget udstyr, isaer med fod- og overtoej :blink

Du vil slet ikke vide, hvordan vores kælder ser ud med vasketøj :blink Forestil dig vasketøj fra Karo-grissebasse, Bella-bum-bum-flødeskum og en knægt på 10, der bestemt har det mest beskidte tøj ever :P Jeg tror mit vasketøj udgør 8% af det samlede.

Og vores gardarobe til 3 unger. Sandaler, gummistøvler, sko, støvler, softshell, sommerjakker, fleecejakke, regntøj osv. Det er KAOS ind imellem. Også selv man forsøger at begrænse antallet af ting :D

Jeg har det stramt med beskidt tøj til Karo. Men det er også fordi jeg er bakterieforskrækket med hende. Ikke altid jeg ved, hvad pokker det er, der er splittet ud over det hele :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh my. Tør slet ikke begynde at tælle antallet af stykker tøj herhjemme :D umiddelbart er mit gæt, at hun har 20 par bukser, 25 bodyer, 15 natdragter, 15 bluser, og x antal kjoler. Men jeg er bok også sikker på, at mindre kunne have gjort det :blush Hun har så arvet en del fra Isabella, og jeg synes jo også hun skal have noget helt nyt ind imellem ;)

Karoline har brugt 86/92 et godt stykke tid, og jeg tror ikke hun lige springer videre foreløbig. Med Isabella, var det også klart str 92, som vi brugte i længst tid. Det samme ser ud til at være tilfældet med Karoline.

Vi bruger så mere end et sæt tøj om dagen (forstår slet ikke hvordan hun kan holde til kun et sæt om dagen Susanne :P ) Jeg synes stadig Karo savler en del og generelt bare er en grissebasse.

Du er altså vild nok med det børnetøjs-shoppegen! :D

Anna savler også stadig meget, men det klarer vi med hyppige skift af savlesmæk og tøjet er ofte meget beskidt, men det er hun jo også, så ser ingen grund til at gøre andet end at vaske hendes hænder før hun alligevel skal i bad og have nattøj på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du vil slet ikke vide, hvordan vores kælder ser ud med vasketøj :blink Forestil dig vasketøj fra Karo-grissebasse, Bella-bum-bum-flødeskum og en knægt på 10, der bestemt har det mest beskidte tøj ever :P Jeg tror mit vasketøj udgør 8% af det samlede.

Og vores gardarobe til 3 unger. Sandaler, gummistøvler, sko, støvler, softshell, sommerjakker, fleecejakke, regntøj osv. Det er KAOS ind imellem. Også selv man forsøger at begrænse antallet af ting :D

Jeg har det stramt med beskidt tøj til Karo. Men det er også fordi jeg er bakterieforskrækket med hende. Ikke altid jeg ved, hvad pokker det er, der er splittet ud over det hele :rolleyes

Det lyder loco, men kan godt forestille mig scenariet med den boernebestand ;)

Jeg tror ogsaa, jeg ville vaere mere bakterieforskraekket, hvis Karo var mit barn, ikke at jeg slet ikke er det med Noah :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah gud, du giver mig jo helt stress med alle de items :lol

Men ud fra det I to siger, Gitte og dig, saa holder jeg mig til str. 86 i efteraarstoejet, maaske lige med undtagelse af et par bodyer. Noah er helt klart gaaet i staa pt med sit voksevaerk, saa det 86 vi har, det ligger og venter...

Flyverdragt koebte jeg paa udsalg i str. 90, det er en Didriksons og min soester sagde god for str. Den skal gerne vaere 10 cm "for store" i kropslaengen, saa de kan sidde uden at den bliver strukket og spaendt ud. Ellers arme og ben, som maa smoeges lidt op...

Regntoej, halsedisse, vanter, gummistoevler, tjek - det kommer paa listen. Uldsokker bestiller jeg hos min veninde, som strikker ;)

Men hvis jeg nu regner med 5 par bukser, 6 langaermede bodyer og 6 langaermede bluser, plus uld/silkeundertoej. Nattoej bliver et par af johas ulddragter, som maa kunne findes paa udsalg nu. De var perfekte til ham i vinters.

Noah ender nok alligevel med at vaere hjemme med mig til i hvert fald 18 maaneder, som det ser ud pt, men kommer nok ligefrem mere ud i den friske luft paa den maade :)

Tak :)

jeg tror ogsaa str 86 er vejen frem, lige med undtagelse af et par bodyer. Men igen, det kommer jo ogsaa an paa maerket. Han har en sommerdragt fra Krutter i str 86 og passer perfekt :blink Andre bodyer er 80 og passer perfekt... 86 og lidt i 92, som du siger.

Hehe det var ikke min mening at give dig stress! Det kan man få af så meget andet ikk! ;)

Men der er bare en masse ting, når nu de pludselig er så store og skal op på to ben og stavre afsted. Beskidte bliver de jo også når de spiser - ved ikke med jer, men efter Anna selv er begyndt at spsie med ske, ja så er der jo nærmest ikke en ren plet på tøjet trods hagesmæk og ærmeopsmøg - jeg er gået over til "ingen tøj-princippet" :D Men den går nok ikke i dagplejen. Så enten må jeg have fat i et forklæde med ærmer eller også må jeg vinde i LOTTO :P (Jeg går efter det første)

Nå for at komme tilbage til emnet, så synes jeg det virker fint det du har i tankerne :) Jeg synes det er svært at vurdere i antal. Jeg plejer at købe et parti tøj hjem og så supplerer jeg hvis ikke jeg synes der er nok. Men jeg tager 1. læs her i udsalgsrunden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, efter pomp de Lux lagersalg tør jeg heller ikke tælle hvor meget jeg har til Erica...

Talte lige i skuffen, og der ligger 18 rene bukser/shorts/knickers og vasketøjskurven er fuld... Hun har i hvert fald også 20 bodyer og nok ligeså mange bluser. Strømpebukser har hun også en 10-15 stykker af...

Erica er to år og kom i str 86 i foråret. Jeg regner med hun er i str 92 henover vinteren. Men piger er jo også mindre i størrelse end drenge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er altså vild nok med det børnetøjs-shoppegen! :D

Anna savler også stadig meget, men det klarer vi med hyppige skift af savlesmæk og tøjet er ofte meget beskidt, men det er hun jo også, så ser ingen grund til at gøre andet end at vaske hendes hænder før hun alligevel skal i bad og have nattøj på ;)

Jeg tror altså Karo sviner mere end normalt så :D

PS. Har lige købt 7 Petit Bateau bodyer til 150 kr. Næsten som nye og et par ikke brugt. Det blir man jo nødt til at købt altså- andet er kriminelt :P

Og så mangler hun basis bodyer. .. Eller mangler.. Hun kan i hvert fald godt bruge dem :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror altså Karo sviner mere end normalt så :D

PS. Har lige købt 7 Petit Bateau bodyer til 150 kr. Næsten som nye og et par ikke brugt. Det blir man jo nødt til at købt altså- andet er kriminelt :P

Og så mangler hun basis bodyer. .. Eller mangler.. Hun kan i hvert fald godt bruge dem :D

Hvor har du dog koebt dem saa billigt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor har du dog koebt dem saa billigt?

På en fb-gruppe med børnetøj i vores område :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På en fb-gruppe med børnetøj i vores område :)

Ah ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså er jeg den eneste der har en lille fis af et barn, der stadigvæk kan være i str 80 i en alder af snart 17 mdr ?

Er lidt bange for om den flyverdragt, jeg købte i januar kommer til at være ALT for stor til hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså er jeg den eneste der har en lille fis af et barn, der stadigvæk kan være i str 80 i en alder af snart 17 mdr ?

Er lidt bange for om den flyverdragt, jeg købte i januar kommer til at være ALT for stor til hende

Min niece er ogsaa stadig i 80. Hnede og Noah vejer det samme, men hun er saa lige en tand hoejere. Hun er 8 maaneder aeldre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså er jeg den eneste der har en lille fis af et barn, der stadigvæk kan være i str 80 i en alder af snart 17 mdr ?

Er lidt bange for om den flyverdragt, jeg købte i januar kommer til at være ALT for stor til hende

Erica kom først i str 86 da hun var 20 måneder. Så nej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror du ska regne med str 86 til Noah.

Vi er småt gået over i str 86 bortset fra enkle bukser stadig er for lange. Lasse har korte ben, men lang overkrop. Men nu ved jeg også godt at vi ikke kan sammenligne vores to drenge, Camilla. Så derfor tror jeg ikke at Noah kommer til at bruge str 92 før engang næste år.

Hvorimod jeg tror at Lasse måske ska i 92 omkring jul. Jeg har heldigvis arvet flere fine bukser fra en kollega i de størrelser og ska derfor bare koncenterer mig om bluser og overtøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror du ska regne med str 86 til Noah.

Vi er småt gået over i str 86 bortset fra enkle bukser stadig er for lange. Lasse har korte ben, men lang overkrop. Men nu ved jeg også godt at vi ikke kan sammenligne vores to drenge, Camilla. Så derfor tror jeg ikke at Noah kommer til at bruge str 92 før engang næste år.

Hvorimod jeg tror at Lasse måske ska i 92 omkring jul. Jeg har heldigvis arvet flere fine bukser fra en kollega i de størrelser og ska derfor bare koncenterer mig om bluser og overtøj.

Jeg tror det samme, Maria :)

Jeg havde ham i en 86 body fra Molo igaar, som er paent stor i det. Han kan sagtens have den paa, men den er baade bred og lang til ham. Nu ved jeg godt, at Molo kan vaere til den side, men alligevel... En molo-troeje i 80 har alt for lange aermer. Bukserne er naesten for store i livet, men benene er ok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica kom først i str 86 da hun var 20 måneder. Så nej :)

Så er jeg mere rolig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica kom først i str 86 da hun var 20 måneder. Så nej :)

Det samme gjorde Ronja :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han bruger str. 80 nu, skal jeg saa koebe Celavi regntoej i 80 eller 80? Jeg har laest, at det er stort i str., men hvis jeg koeber 90 og han kan passe det til oktober, saa kan han maaske bruge det i en maaned eller to, hvis det er meget. Saa igen til foraaret, hvor han er i 86 eller 92. 90 er vel ok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER