Bamse&Kylling

Jeres bedste tærtefyld??!

6 indlæg i dette emne

Ja, jeg mangler inspiration til tærtefyld..! Det siges, at alt kan bruges, men har I nogle gode yndlings blandinger?

Og evt. yndlings dej?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså helt almindelig porretærte er jo altid en vinder. Jeg bruger alm. mør dej, masser af let kogte skiveskårne porre og hælder en blanding af æg, cremefraiche, salt, peber og et par skefulde parmesan over.

Min mor laver en lækker tærte med kyllingerester (trevler af kylling fra en hel kylling fra dagen før, eller bare fra kogt kyllingefilet), så kommer hun også majs og champignon i (kan ikke lige huske, om der er mere i).

Min farvorit er langtidsbagte halve tomater, drysset med salt, olie, et tyndt lag sukker og krydderier efter smag, jeg plejer at være kedelig og vælge timian eller oregano (tomaterne er forøvrigt også super lækre i lune grove pastamuslinger, vendt med olie og frisk hakket hvidløg og drysset med parmesan og frisk basilikum - evt. kunne man vende lidt frisk spinat i også). Nå det var et sidespor. Tomater i ovnen ved måske 100 grader i et par timer til de er tørre uden at være sorte eller halv kedelige. Ud af ovnen. Tærtebund (jeg laver bare en alm. mørdej), smøres med dijon sennep med honning i (vildt lækker sennep til alt muligt), dækkes med skiver af gedeost på rulle, tomaterne over og så en blanding af æg, cremefraiche, salt, peber og evt. en skefuld eller to reven parmesan. I ovnen og bum, vildt lækker tærte. Gedeost skræmmer mange, men det smager vanvittigt godt og jeg savner det pokkers meget her under graviditeten (man må ikke spise det under graviditet pga. et eller andet med bakterier og upastoriserede bløde oste og hvad ved jeg, måske man godt må spise det når det er opvarmet? Bum bum det må undersøges).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gedeost skræmmer mange, men det smager vanvittigt godt og jeg savner det pokkers meget her under graviditeten (man må ikke spise det under graviditet pga. et eller andet med bakterier og upastoriserede bløde oste og hvad ved jeg, måske man godt må spise det når det er opvarmet? Bum bum det må undersøges).

De fleste gedeoste jeg har set i alm. butikker er lavet af pasteuriseret mælk, og så må du gerne spise det :) I hvert fald så vidt jeg er informeret ;)

Nå - det var et sidespor.. Jeg ELSKER tærte med kylling, champignon og ost.. Det er GODT! Ellers er laks og spinat et stort hit herhjemme, men det er måske ikke så opfindsomt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste gedeoste jeg har set i alm. butikker er lavet af pasteuriseret mælk, og så må du gerne spise det :) I hvert fald så vidt jeg er informeret ;)

Nå - det var et sidespor.. Jeg ELSKER tærte med kylling, champignon og ost.. Det er GODT! Ellers er laks og spinat et stort hit herhjemme, men det er måske ikke så opfindsomt :)

Jeg skal så meget ud at købe gedeost nu! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kylling, broccoli og majs er en af mine favoritter. En anden er løgtærte (lyder sært, men smager himmelsk).

Jeg laver altid grovedej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser ud til, at der er gode versioner med kylling! Jeg må i sving :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER