MissingLink

Hvad forventer du?

21 indlæg i dette emne

Har tænkt lidt over dette et stykke tid.

Når du opretter en tråd, hvad forventer du så? Her tænker jeg mest på de mere personlige tråde, der f.eks omhandler mand, børneopdragelse eller familie.

Forventer du at få et skulderklap? Den ærlige mening? Støtte? Gode råd? Eller noget helt andet?

Det skal lige understreges, at jeg ikke tænker på nogen bestemt- har bare tænkt over det ved flere lejligheder.

Og hvad hvis tråden så ikke helt indeholder de svar du helst ville have? Tager du det personligt? Bliver du irriteret? Sur? Tænkende? Tager du det til dig?

Jeg har selv en tråd i fortroligt, og jeg vil da gerne fortælle hvad jeg selv "forventer" eller ikke gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil gerne have mine tråde bliver læst med en nysgerrighed.

Dvs hvis der er noget man ikke forstår spørger man ind til det, det kan være tråden, følelserne, reaktionen osv.

Udover det vil jeg gerne se og have andres svar fra deres synspunkter så jeg kan komme rigtig godt rundt om sagen/ tråden/ dilemmaet.

Og lære noget om andre men også mere om mig selv.

Jeg syntes selv jeg forsøger at se tingene fra forskellige sider

Jeg tager intet personlig det gider jeg ikke. Det pisser mig af hvis der bliver skrevet direkte, nedladende svar, bevidst sårene ting eller sat grimme smileys.

Ja det forventer jeg. Og det var jo heller ikke så lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke jeg har ret mange personlige tråde, men opretter jeg en tråd, så (mener jeg) at jeg som regel siger hvad jeg ønsker "jeg mangler et godt råd" eller "trænger sku til en krammer" eller skriver at man bare lige skulle råbe røv ;)

Jeg kan mærke at jo længere tid vi har prøvet at lave et barn, jo mere privat bliver jeg. Jeg har ikke behov for at skrive herinde hver gang jeg støder på et bump eller synes nogen er dumme. Det gå jeg som regel til mine venner med. Hvis det drejer sig om noget mine venner eller familie ikke behøver at vide så meget om, så har jeg efterhånden nogle stykker herinde jeg føler jeg kan betro mig til og lufte ud. Hvis det er noget jeg gerne vil have en varieret mening om, så opretter jeg et emne og beder om folks mening/holdning.

Måske jeg bare er blevet en gammel kran? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne have mine tråde bliver læst med en nysgerrighed.

Dvs hvis der er noget man ikke forstår spørger man ind til det, det kan være tråden, følelserne, reaktionen osv.

Udover det vil jeg gerne se og have andres svar fra deres synspunkter så jeg kan komme rigtig godt rundt om sagen/ tråden/ dilemmaet.

Og lære noget om andre men også mere om mig selv.

Jeg syntes selv jeg forsøger at se tingene fra forskellige sider

Jeg tager intet personlig det gider jeg ikke. Det pisser mig af hvis der bliver skrevet direkte, nedladende svar, bevidst sårene ting eller sat grimme smileys.

Ja det forventer jeg. Og det var jo heller ikke så lidt :)

Du er også så krævende ;) :P

Men jeg synes det er nogle gode pointer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er også så krævende ;) :P

Men jeg synes det er nogle gode pointer

Altid er jeg krævende måske fordi jeg også er ved at være en gammel kran ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altid er jeg krævende måske fordi jeg også er ved at være en gammel kran ;)

Man er ikke en gammel kran når man har en snave date med sin mand ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man er ikke en gammel kran når man har en snave date med sin mand ;)

Jo kraftstejme om at ikke er faldet i søvn :)

( her har jeg brug for et klem og et hvor er det synd du ikke blev snavet i gulvet)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde f.eks. en traad - og har maaske stadig et sted -om min mand og et tilbagevendende problem, vi har haft(haaber ikke, det vender tilbage). Der forventede jeg empati og loesningshjaelp

Maaske jeg ogsaa soegte stoette til at holde fast i mig selv, idet jeg maerkede at det var meget vigtigt for mig at holde fast i mit princip, min grundlaeggende oenske for os som familie og isaer saette krav i forhold til min mand trovaerdighed overfor vores barn.

Men ja, syn paa sagen, ofte hjaelp til et eller andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke jeg har ret mange personlige tråde, men opretter jeg en tråd, så (mener jeg) at jeg som regel siger hvad jeg ønsker "jeg mangler et godt råd" eller "trænger sku til en krammer" eller skriver at man bare lige skulle råbe røv ;)

Jeg kan mærke at jo længere tid vi har prøvet, jo mere privat bliver jeg. Jeg har ikke behov for at skrive herinde hver gang jeg støder på et bump eller synes nogen er dumme. Det gå jeg som regel til mine venner med. Hvis det drejer sig om noget mine venner eller familie ikke behøver at vide så meget om, så har jeg efterhånden nogle stykker herinde jeg føler jeg kan betro mig til og lufte ud. Hvis det er noget jeg gerne vil have en varieret mening om, så opretter jeg et emne og beder om folks mening/holdning.

Måske jeg bare er blevet en gammel kran? ;)

I så fald er jeg også en gammel kran :P

Jeg har det faktisk selv næsten præcis sådan- selvom det ikke er samme problematikker vi har.

Personlige ting omkring mand og samlivsproblemer diskuterer jeg ikke herinde. Jeg har ikke behovet eller lysten til at lægge noget på cyperspace, jeg kan få tilbage i smasken. Jeg har nok ærligt heller ikke behovet for at få "råd" eller rygklap med på vejen. HVIS jeg oprettede sådan en tråd, ville det være fordi mit liv var blevet væsenligt lettere- har nok ikke overskuddet til at høre eventuelle svar :) Til det bruger jeg veninder, for selvfølgelig er min mand da også dybt godnat nogle dage :rolleyes

I sådan en tråd her, håber jeg folk vil skrive hvad de mener- også selvom meningen skulle være en helt anden end den jeg selv har. Jeg synes det er ret vigtigt at forventningsafstemme, hvad man ønsker. Som du selv skriver så "jeg har brug for at råbe røv" eller andet.

Jeg har selv en tråd i fortroligt. Den ligger selvfølgelig der, fordi jeg synes tråden er ret personlig. Jeg forventer egentlig ikke så meget af den, andet end jeg har brugt den til at fortælle om min datters liv. Tråden bliver opdateret mindre og mindre. Ganske simpelt fordi jeg er ved at løbe tør for ord og overskud.

Jeg tror af og til jeg misforstår formålet med en given tråd. Jeg opfatter af og til, som om trådstarter ønsker meninger eller råd, hvor de i virkeligheden bare havde brug for et kram eller et skulderklap. Men jeg synes nogle gange ikke det skinner igennem, før senere i tråden. Og så føler folk måske, at man har trådt dem over tæerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I så fald er jeg også en gammel kran :P

Jeg har det faktisk selv næsten præcis sådan- selvom det ikke er samme problematikker vi har.

Personlige ting omkring mand og samlivsproblemer diskuterer jeg ikke herinde. Jeg har ikke behovet eller lysten til at lægge noget på cyperspace, jeg kan få tilbage i smasken. Jeg har nok ærligt heller ikke behovet for at få "råd" eller rygklap med på vejen. HVIS jeg oprettede sådan en tråd, ville det være fordi mit liv var blevet væsenligt lettere- har nok ikke overskuddet til at høre eventuelle svar :) Til det bruger jeg veninder, for selvfølgelig er min mand da også dybt godnat nogle dage :rolleyes

I sådan en tråd her, håber jeg folk vil skrive hvad de mener- også selvom meningen skulle være en helt anden end den jeg selv har. Jeg synes det er ret vigtigt at forventningsafstemme, hvad man ønsker. Som du selv skriver så "jeg har brug for at råbe røv" eller andet.

Jeg har selv en tråd i fortroligt. Den ligger selvfølgelig der, fordi jeg synes tråden er ret personlig. Jeg forventer egentlig ikke så meget af den, andet end jeg har brugt den til at fortælle om min datters liv. Tråden bliver opdateret mindre og mindre. Ganske simpelt fordi jeg er ved at løbe tør for ord og overskud.

Jeg tror af og til jeg misforstår formålet med en given tråd. Jeg opfatter af og til, som om trådstarter ønsker meninger eller råd, hvor de i virkeligheden bare havde brug for et kram eller et skulderklap. Men jeg synes nogle gange ikke det skinner igennem, før senere i tråden. Og så føler folk måske, at man har trådt dem over tæerne.

Enig til det sidste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man er ikke en gammel kran når man har en snave date med sin mand ;)

Enig :D Har ikke haft snavedate siden jeg var 15 tror jeg :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo kraftstejme om at ikke er faldet i søvn :)

( her har jeg brug for et klem og et hvor er det synd du ikke blev snavet i gulvet)

:kram Ae Ae :kiss

Væk ham og snav for fanden :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde f.eks. en traad - og har maaske stadig et sted -om min mand og et tilbagevendende problem, vi har haft(haaber ikke, det vender tilbage). Der forventede jeg empati og loesningshjaelp

Maaske jeg ogsaa soegte stoette til at holde fast i mig selv, idet jeg maerkede at det var meget vigtigt for mig at holde fast i mit princip, min grundlaeggende oenske for os som familie og isaer saette krav i forhold til min mand trovaerdighed overfor vores barn.

Men ja, syn paa sagen, ofte hjaelp til et eller andet.

Jeg synes det er rigtig dejligt, at nogen kan bruge det på den måde :) Hjalp det dig? Og fik du hvad du søgte? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det kommer VIRKELIG meget an på tråden. Min mor tråd er vist halvt for mig selv altså jeg syntes jo det at fortælle om hvor fantastisk en datter jeg har er en hyggelig ting og hvis folk gider lytte/læse med og ligge en lille kommentar så bliver jeg SUPER glad. Men jeg har da også brugt den til at bearbejde en masse og der har jeg fået en masse råd og ærlige kommentarer med på vejen som jeg ikke kunne være foruden.

Jeg har haft lidt problemer med svigermor og hovedsageligt har jeg der haft brug for at råbe :numse og håbet på at folk fortalte at det IKKE er mig der er en åndsbolle men at svigermor (og mor og mormor) faktisk gik over stregen. Jeg har igennem kommentarerne og råd og ved at læse om andre med lign. Problematik kommet dertil hvor det ikke længere rammer mig så dybt (jeg skal stadig råbe :numse for lige at få det ud af systemet)

Ellers forventer jeg ærlige og løsningsorienterede svar og KONSTRUKTIV kritik.

Og så forventer jeg at man holder en god tone om man er enig eller ej!

Nogle tråde opretter jeg af nysgerrighed eller for sjov skyld og narrestreger andre fordi jeg kan lide de piger der færdes herinde og derfor gerne vil læse om dem og deres liv og have en følelse af sammenhold. Men nu har jeg efterhånden også mødt en del BK piger så det er ikke bare brugere af forummet men kvinder, bekendte og veninder jeg skriver med. Så min grænse er lidt flydende.

Jeg er ikke så bange for Cyberspace - jeg skriver ikke noget jeg ikke kan stå inde for, eller som kan bruges imod mig - desuden er jeg vist efterhånden latterliggjort gennem fjollede videoer og ÅNDSVAGE billeder på facebook og andre hjemmesider hvilket er noget lettere at finde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver altid så benovet over folks venlighed og ønske om at hjælpe, når jeg opretter en tråd om et specifikt problem, det være sig stort eller småt. Og det er også derfor jeg opretter dem.... Fordi jeg, som talte jeg med en veninde, har brug for et godt råd, et skulderklap eller somme tider et venligt spark i :numse

Generelle tråde som graviditets/mor tråde og sådan, skriver jeg i for hyggens skyld, fordi jeg vil elske at læse det senere hen, og fordi jeg selv synes det er hyggeligt at læse med om andre BK pigers liv og hverdag. Hvis nogen har lyst til at komme med små kommentarer, og tage del i min hverdag på den måde, bliver det jo bare endnu hyggeligere. Selv om man ikke altid selv får skrevet i alle de tråde man gerne vil. :blush

Det er altid en god ting at skrive hvad man ønsker med en tråd, hvis man ved det..... Men ofte handler det netop om at råbe RØV, og få noget ned på skrift, så det ikke roder så meget inde i hovedet.... Og i den forbindelse kan det være svære at sige på forhånd hvad man håber at få af respons, fordi man måske ikke helt ved det....

Hvis man læser en tråd, og er i tvivl om hvad trådstarter ønsker, så kan man jo lige spørge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg skriver udenfor fortrolig trådene, så skriver jeg bare fordi jeg lige har noget på hjerte. Der forventer jeg ikke så meget.

Skriver jeg i fortroligt afdelingen, så er det ofte et problem, jeg har tumler med i en periode, og ofte er det både for at få et kram, råbe røv, men også for at få råd. Eller for at høre om jeg er helt galt på den. Ofte skriver jeg lige en pm til mlm, om at tjekke tråden ud. Jeg kan nemlig godt lide hendes indspark, også selvom det ikke altid var det svar, som var nemmest at få

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I de fleste tråde rundt på BK skriver jeg for hyggens skyld, og for at få hjælp og vejledning til babyrelaterede "problemer". Eller ganske enkelt at skåne manden for noget af alt baby-snakken :lolhit

I fortroligt forum har jeg en tråd, hvor jeg har skrevet at jeg ikke helt ved hvad jeg vil med den. Men jeg kan mærke, at det har været rart at få nogle ting ned på skrift, og så er det rart at få nogle venlige ord med på vejen :) Man kan måske sige det sådan, at jeg betragter fortrolig forum som "min vendinde" i den forstand, at det jeg skriver der, er ting jeg ikke vil dele med hvem-som-helst (tja, det er jo lidt fjollet, når vi er på nettet, men sådan har jeg det). Mens trådene i de andre under-fora lidt mere er snik-snak, og hjælp til hverdagens små problemer.

Hvis jeg sprøger om råd forventer jeg at blive svaret ud fra bedste evne og overbevisning, og selvfølgelig på en konstruktiv måde. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk i tvivl om jeg har nogle af de tråde liggende. Men har nogle gange overvejet det.

De emner jeg har overvejet er nogle jeg har vendt med de tætte i den fysiske verden, men måske har brug for meninger fra folk "udefra"

Altså tit vil veninder tage mit parti, men herinde er folk mere ærlige og siger hvad de mener. Så hvis det er mig der er unfair skal i nok sige det.

Så jeg mine tråde ville nok være for at se om jeg har ret eller det er mig der er unfair.

Håber det gir mening :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simpelthen at se situationen med andre(eller fra andre vikler!) hvordan kan man gribe det anderledes an. Men også for at råbe røv, fuck og hvad der ellers hører til. Jeg synes ikke, at de beskeder jeg har fået er "åh nej, hvor de det synd for dig" men derimod opmuntring, kærlige ord og "du kan sagtens klare den!"

Derfor elsker jeg BK og alle I skønne mennesker :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vist oprettet flere tråde hvor jeg ikke rigtig vidste hvad jeg ønskede for et slags svar - men hvor jeg blev virkelig glædeligt overrasket over nogle af de kommentarer jeg fik fra BK panelet som fik mig til at se en ny vinkel eller gav mig ideer. Jeg tror egentlig mest jeg har skrevet de der personlige tråde når jeg følte det bare fyldte for meget i mig og jeg havde brug for at få skrevet det ned så jeg kunne fjerne mig en armslængde fra tankerne/problemet i håb om at få overblik og ro i mig selv. Det har været rigtig rart nogen gange at få at vide at der er andre som kunne forstå mig eller kendte noget af det fra sig selv, og det har været rart hvis der var nogle som stillede spørgsmål, måske nogen jeg ikke selv havde tænkt på at stille mig, og det har været rigtig godt når nogen har haft løsningsforslag eller ideer, uanset om jeg så kunne bruge dem eller ikke. Så lidt af det hele tror jeg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah, for mit vedkommende er det sådan, at jeg mig bekendt ikke kender nogle af de andre brugere IRL. Og det skulle jeg sådan lige lure - altså, at der er mange der kender hinanden i forvejen og sådan. Så jeg har brugt min behandlingstråd og nu min graviditetstråd sådan lidt dagbogsagtigt. Og jeg bliver superglad og egentlig også lidt rørt, når der er nogen, der gider skrive en hilsen. Jeg tror mest, jeg forventer sådan - et godt råd og et skulderklap eller noget ;)

For mig har bk især værdi, hvis jeg har konkrete spørgsmål - altså, hvad synes I om den her dims, er det en god ide at købe den her, hvad er jeres anbefalinger omkring dittendatten, og der synes jeg simpelthen, det er så fint, at folk tager sig tid til at svare.

Og så er der jo de forskellige historier og personer, som man alligevel bliver involveret i, selvom man ikke kender dem i virkeligheden, men som man alligevel glæder sig med og sørger med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER