Tinakp

Hvilken Autostol og hvorfor?

17 indlæg i dette emne

Vi står og skal have købt nye autostole - 2 stk, da vi har to biler - og den ene bringer og den anden henter. Vi er simpelthen i vildrede om hvad det skal være.

Der vil næsten altid være for og imod for alle mærker.... Og nu er jeg simpelthen bare blevet snotforvirret, og har brug for jeres hjælp.

Vi søger en stol i den grp. der hedder 9 mdr. - 4 år....

Hvilken autostol har I og hvorfor har I været glad/ikke glad for den?

Håber I kan hjælpe os i endnu en baby-relateret jungle.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har Cybex Sirona. Er mega glad for den.

Vender bagud

Kan forudvendes med selepude

Kan ligges ned

Drejes når barn skal i/ud af stol

Ulemper

Fungere kun med isofix - upraktisk når man låner en bil der ikke har det. Men super sikkert i egen bil :)

Er lidt pebret i pris ( gav 3200 på tilbud )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Cybex Sirona. Er mega glad for den.

Vender bagud

Kan forudvendes med selepude

Kan ligges ned

Drejes når barn skal i/ud af stol

Ulemper

Fungere kun med isofix - upraktisk når man låner en bil der ikke har det. Men super sikkert i egen bil :)

Er lidt pebret i pris ( gav 3200 på tilbud )

Okay tak for det - men ja, det er selvfølgelig lidt peberet - specielt når man skal have to stk... men den lyder smart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en bagudvendt

BeSafe iZi Kid X3 Isofix

http://www.kaereboern.dk/besafe-izi-kid-x3-isofix/

medium-mobile.jpg

Vi valgte den fordi det var langt sikrere med en bagudvendt end en fremadvendt (5 gange mindre belastning på nakken end ved fremadvendt). Og så sidder hun fantastisk i den og de er meget høj så hun kan kigge fint ud af vinduerne i siden og bagruden. Den er med isofix, men kan også monteres med seler, hvis man vender den om (men så mister man jo det ekstra sikkerhed ved en bagudvendt).

Ulempen er at den fylder meget og er lidt pebret i prisen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en bagudvendt

BeSafe iZi Kid X3 Isofix

http://www.kaereboer...-kid-x3-isofix/

medium-mobile.jpg

Vi valgte den fordi det var langt sikrere med en bagudvendt end en fremadvendt (5 gange mindre belastning på nakken end ved fremadvendt). Og så sidder hun fantastisk i den og de er meget høj så hun kan kigge fint ud af vinduerne i siden og bagruden. Den er med isofix, men kan også monteres med seler, hvis man vender den om (men så mister man jo det ekstra sikkerhed ved en bagudvendt).

Ulempen er at den fylder meget og er lidt pebret i prisen.

Jeg bliver efterhånden mere og mere overbevist om denne her - som du nævner. Rigtig mange herinde har den, så mon det ikke kunne gå hen og blive den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en bagudvendt, den går op til 25 kg. Det er en Britax HiWay, købt brugt, som vi kun gav 600 kr for og den er til sele (ikke isofix). Den kræver lidt arbejde når man sætter den i, men min søn sidder SÅ godt i den :) så den vil jeg gerne anbefale. Jeg tror desværre kun den kan købes i Sverige, men kan bestilles hjem på nettet. Den har sådan en stang bagpå, som støtter på gulvet, så den skal passe i højden. Vi tog chancen og den passer i alle de tre biler vi bruger den i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige købt en maxi cosi tobi, som er fremad vendt. Jeg har haft to børn, som har siddet og drejet sig i stolen, fordi de ville se hvad vi lavede.

Så tror på at det så er mere sikkert at de sidder i kørselsretningen.

Stolen vi har valgt er nem at montere samt nem at spænde barnet fast i. Jeg har selv oplevet den i brug ved en veninde, hvilket var rart.

Desuden er jeg lidt i tvivl om hvordan større børn skal sidde med benene i de bagudvendte. Mine ville ihvert ikke have fundet sig i at sidde sammenkrøbet.

Vi købte autostol på amazon.uk.co i onsdags og fik den i dag :) vi fik den til ca halv pris, helt ny og fin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige købt en maxi cosi tobi, som er fremad vendt. Jeg har haft to børn, som har siddet og drejet sig i stolen, fordi de ville se hvad vi lavede.

Så tror på at det så er mere sikkert at de sidder i kørselsretningen.

Stolen vi har valgt er nem at montere samt nem at spænde barnet fast i. Jeg har selv oplevet den i brug ved en veninde, hvilket var rart.

Desuden er jeg lidt i tvivl om hvordan større børn skal sidde med benene i de bagudvendte. Mine ville ihvert ikke have fundet sig i at sidde sammenkrøbet.

Vi købte autostol på amazon.uk.co i onsdags og fik den i dag :) vi fik den til ca halv pris, helt ny og fin :)

Jeg ved ikke med de andre bagudvendte, men med besafe (den jeg har linket med billede) er der en slags bøjle imellem stolen og ryglænet på sædet, som gør at stolen bliver spændt fast et stykke ude fra ryglænet. Lise har rigeligt plads til benene, de hænger bare ned imellem stolen og sædet. Men det gør jo så også at stolen fylder det mere, så sædet foran i bilen kan ikke køres så langt tilbage, når stolen er monteret på bagsædet. Men så har vi valgt at sige, at så må det bare kun være små personer der sidder foran eller de må finde sig i at der er lidt benplads ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke med de andre bagudvendte, men med besafe (den jeg har linket med billede) er der en slags bøjle imellem stolen og ryglænet på sædet, som gør at stolen bliver spændt fast et stykke ude fra ryglænet. Lise har rigeligt plads til benene, de hænger bare ned imellem stolen og sædet. Men det gør jo så også at stolen fylder det mere, så sædet foran i bilen kan ikke køres så langt tilbage, når stolen er monteret på bagsædet. Men så har vi valgt at sige, at så må det bare kun være små personer der sidder foran eller de må finde sig i at der er lidt benplads ;)

Sidder den så fast med isofix? For ellers skal man da have godt lange seler ;)

Ja der er jo problemet med at de fylder virkelig meget den slags stole. Vi har allerede lidt problemer med babystolen, da K er knap 2 meter. Så der er ikke meget plads der :( jeg sidder næsten oppe i forruden ;)

Vores valg er nok også farvet af at vi har en gammel kasse at køre i, så der er der ikke det der fix i. :) det ville koste mere at få det installeret end hvad bilen er værd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder den så fast med isofix? For ellers skal man da have godt lange seler ;)

Ja der er jo problemet med at de fylder virkelig meget den slags stole. Vi har allerede lidt problemer med babystolen, da K er knap 2 meter. Så der er ikke meget plads der :( jeg sidder næsten oppe i forruden ;)

Vores valg er nok også farvet af at vi har en gammel kasse at køre i, så der er der ikke det der fix i. :) det ville koste mere at få det installeret end hvad bilen er værd

Jeps, den monteres med isofix. Du kan også montere den med seler, men så skal du vende den om så den er fremadvendt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, den monteres med isofix. Du kan også montere den med seler, men så skal du vende den om så den er fremadvendt.

Så bagudvendte autostole fungerer kun hvis man har isofix i bilen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så bagudvendte autostole fungerer kun hvis man har isofix i bilen?

Nej vores autostol kan vende begge veje og er til sele. Her er dog ikke afstand indtil ryglænet på bilen. Men børn tager nu ikke skade af at sidde med bøjede ben.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej vores autostol kan vende begge veje og er til sele. Her er dog ikke afstand indtil ryglænet på bilen. Men børn tager nu ikke skade af at sidde med bøjede ben.

Tror nu heller ikke de tager skade ;)

Mine børn ville bare få et flip hvis de skulle det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så bagudvendte autostole fungerer kun hvis man har isofix i bilen?

Det kommer an på modellen. Det er bare den model vi har som er til isofix, når den er bagudvendt. Den fås også til seler - også bagudvendt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BeSafe iZi Kid X3 Isofix

Jeg har jo ikke erfaring med andre stole, men den opfyldte vores behov og den havde fået gode testresultater.

Så den tror jeg, I vil blive glade for.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror nu heller ikke de tager skade ;)

Mine børn ville bare få et flip hvis de skulle det :)

Lige netop derfor har vi valgt en forudvendt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BeSafe iZi Kid X3 Isofix

Jeg har jo ikke erfaring med andre stole, men den opfyldte vores behov og den havde fået gode testresultater.

Så den tror jeg, I vil blive glade for.

:)

Er den bagudvendt? Jeg kan ikke helt huske det - for det er også en af dem vi har kigget på....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER