Girl Next Door

Hvad gør dig glad i dag?

13,680 indlæg i dette emne

Amning der bare bliver nemmere og nemmere! :Glad

Nu skal vi bare lige blive enige om at fingrerne skal blive væk, når man skal lægges til... kunne indimellem godt bruge en eksta hånd til at holde hendes væk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

At min kæreste lige er kommet med en kop te til mig, fordi jeg har lidt ondt i halsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At min mand og jeg har siddet og kigget alle vores bryllupsbilleder igennem sammen for at få fremkaldt nogle henholdsvis til julegaver og vores eget hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lykkes det endelig!!!!! :yay

 

T har langt om længe fået en plads hos den dpmor, som vi allerhelst ville have! :yay Det krævede godt nok at jeg ringede MANGE gange til pladsanvisningen og dagplejepædagogen og talte med store ord, men det gav pote!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-2kg :yay !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg har fået ryddet op i mit klædeskab, og fået smidt en masse ud jeg ikke har gået med længe, og forhåbentlig aldrig kommer til at passe igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lykkes det endelig!!!!! :yay

T har langt om længe fået en plads hos den dpmor, som vi allerhelst ville have! :yay Det krævede godt nok at jeg ringede MANGE gange til pladsanvisningen og dagplejepædagogen og talte med store ord, men det gav pote!! :yay

:glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-2kg :yay !

Du er så sej :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er så sej :wee

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lykkes det endelig!!!!! :yay

T har langt om længe fået en plads hos den dpmor, som vi allerhelst ville have! :yay Det krævede godt nok at jeg ringede MANGE gange til pladsanvisningen og dagplejepædagogen og talte med store ord, men det gav pote!! :yay

Hvordan kan det være at du kunne få plads bare ved at ringe mange gange? Det giver jo ikke færre børn? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ny ammekjole! (julekjolen!!!)

og lækket ny uld-hue fra Milker :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg fik gennemskuet hvordan grenen med julepynt kan komme op og hænge i vinduet!

At jeg fik pyntet grenen!

At den er blevet herrefin!!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg fik gennemskuet hvordan grenen med julepynt kan komme op og hænge i vinduet!

At jeg fik pyntet grenen!

At den er blevet herrefin!!! :yay

Billede :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay :yay hvor er det fedt!!!

 ja det er SÅ FEDT!!! :yay 

:glad :glad

 :kram2 

Hvordan kan det være at du kunne få plads bare ved at ringe mange gange? Det giver jo ikke færre børn? :unsure

Du har helt ret i, at det ikke giver færre børn men den plads som skulle være gået til et andet barn, bliver byttet rundt med den plads Thea har nu :)

Jeg har lige skrevet på facebook med min fætters kone.. Hun har lige skrevet det her om theas nuværende dagplejemor: "Anton var der i en uge i sommerferien og der skal han IKKE om igen. Skulle hente en dag og fandt hende sovende på sofaen mens der stod 3 barnevogne med vågne unger ! Sagde til hende at det på ingen måder var i orden at hun sov når hun har ansvaret for andres børn og så fik jeg svaret at hun skulle jo lige op i gear igen efter ferie :-s der meddelte jeg dagpleje kontoret at han aldrig nogensinde skulle derom igen!"

Jeg skal hente theas ting i morgen. Hun skal aldrig derhen igen.. Og jeg går AMOK på den dagplejemor! De tre andre børn som sad vågne i deres barnevogne var Thea, Lærke og Malthe.

D og jeg overvejer at skrive til de andre forældre og fortælle hvad der rent faktisk sker hos den dagplejemor. Men jeg ved ikke om det er "forkert" at gøre :unsure jeg føler at de har ret til at vide hvad deres børn oplever, de er jo ikke store nok til selv at fortælle det.. Men jeg ved det ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 ja det er SÅ FEDT!!! :yay   :kram2  Du har helt ret i, at det ikke giver færre børn men den plads som skulle være gået til et andet barn, bliver byttet rundt med den plads Thea har nu :)

Jeg har lige skrevet på facebook med min fætters kone.. Hun har lige skrevet det her om theas nuværende dagplejemor: "Anton var der i en uge i sommerferien og der skal han IKKE om igen. Skulle hente en dag og fandt hende sovende på sofaen mens der stod 3 barnevogne med vågne unger ! Sagde til hende at det på ingen måder var i orden at hun sov når hun har ansvaret for andres børn og så fik jeg svaret at hun skulle jo lige op i gear igen efter ferie :-s der meddelte jeg dagpleje kontoret at han aldrig nogensinde skulle derom igen!"

Jeg skal hente theas ting i morgen. Hun skal aldrig derhen igen.. Og jeg går AMOK på den dagplejemor! De tre andre børn som sad vågne i deres barnevogne var Thea, Lærke og Malthe.

D og jeg overvejer at skrive til de andre forældre og fortælle hvad der rent faktisk sker hos den dagplejemor. Men jeg ved ikke om det er "forkert" at gøre :unsure jeg føler at de har ret til at vide hvad deres børn oplever, de er jo ikke store nok til selv at fortælle det.. Men jeg ved det ikke..

 

 

Jeg synes sagtens du kan skrive til de andre forældre. Det er jo ikke hævn du er ude på. Jeg ville som forælder gerne vide sådan noget! Jeg kan ikke forstå, at hun for lov til at forsætte som dagplejemor!  :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har helt ret i, at det ikke giver færre børn men den plads som skulle være gået til et andet barn, bliver byttet rundt med den plads Thea har nu :)

Så du har altså hapset den gode plads lige for næsten af et andet barn, hvis mor ikke er lige så påtrængende som dig? Jeg håber ikke det barn så kommer hen til jeres gamle dp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så du har altså hapset den gode plads lige for næsten af et andet barn, hvis mor ikke er lige så påtrængende som dig? Jeg håber ikke det barn så kommer hen til jeres gamle dp.

Jeg tror egentlig det er "almindeligt" mange steder, at dem der råber højest og længst til pladshenvisningen får deres vilje. Vi er i hvert fald blevet anbefalet flere gange at "skabe os indtil de gav op" af forskellige mennesker, hvis vi ikke fik Mar derhen, hvor vi gerne ville (det har vi så været så heldige at få, men det er jo noget andet).

Men jeg har også tænkt på, at det er lidt skræmmende, hvis det er "normalt" at man kan få dem til at bøje af. Det er jo fedt for NinjaMor i det her tilfælde at det lykkes, men det er da en interessant tanke, hvad der så sker med den mor/det barn, der ellers havde fået plads :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dejlige søde mor, ved ikke hvad jeg skulle gøre uden hende. Vil så gerne gøre noget godt for hende, der viser hvor taknemlig jeg er.

Nogen gode foreslag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes lidt at NinjaMor bliver gjort lidt til en skurk her...

Det der med dp-match er jo såååå personafhængigt! Arons første dp havde jo 4 børn som var glade for at være der, men hun duede slet ikke til Aron. Jeg sad og græd i telefonen med pladsanvisningen den gang, og de ringede tilbage kort efter og tilbød mig en plads. Det handler for mig ikke om at det er urimeligt at han fik den plads, men om at det er så hammer vigtigt at når et barn er et sted som ikke er godt for dem, og man som T har været flere steder nu, så SKAL det næste sted bare være godt!

Jeg synes man skal prøve at tage nogle briller på, som viser pladsanvisningen fra den side, at de rigtig gerne vil finde de rigtige børn til de rigtige pladser, og nogle gange kræver det, at man som mor skal forklare præcist hvad man oplever der er brug for.

Jeg vil godt lige have børstet det af mig, at jeg evt skulle have gjort NinjaMor til en skurk, det har absolut aldrig været min pointe ;)

Og jeg tror BESTEMT at pladshenvisningen gør hvad de kan, for at alle børn kommer et sted hen, hvor de har det godt :)

Men hvis en beslutning er ændret efter mange anmodninger, så synes jeg det er rimeligt at antage, at det ikke har været en let beslutning. Og så synes jeg, det ER interessant, hvad det betyder for dem, det ikke har pondus til at ringe hver dag, indtil deres vilje går igennem.

Jeg klandrer ikke mødrene, der ringer ind, men jeg synes det er ærgerligt, hvis pladshenvisningen ud ad til får et ry for, at "måden man får sin vilje på" er ved at råbe højest.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så du har altså hapset den gode plads lige for næsten af et andet barn, hvis mor ikke er lige så påtrængende som dig? Jeg håber ikke det barn så kommer hen til jeres gamle dp.

Det er meget muligt.. Men pladsanvisningen ser på barnets behov - og forældrenes behov.. Vi har brug for en dagplejemor der er den HELT rigtige denne gang... Det bliver theas 3. Dagplejemor, så denne gang skal det være den helt rigtige. Og det har helt sikkert betydning, at det nu er 3 gang vi ønsker lige præcis den her dagplejemor. Så længe tilbuddene om de forskellige dagplejemødre ikke er sendt ud til forældrene, så er der vel intet galt i at det bliver byttet rundt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil godt lige have børstet det af mig, at jeg evt skulle have gjort NinjaMor til en skurk, det har absolut aldrig været min pointe ;)

Og jeg tror BESTEMT at pladshenvisningen gør hvad de kan, for at alle børn kommer et sted hen, hvor de har det godt :)

Men hvis en beslutning er ændret efter mange anmodninger, så synes jeg det er rimeligt at antage, at det ikke har været en let beslutning. Og så synes jeg, det ER interessant, hvad det betyder for dem, det ikke har pondus til at ringe hver dag, indtil deres vilje går igennem.

Jeg klandrer ikke mødrene, der ringer ind, men jeg synes det er ærgerligt, hvis pladshenvisningen ud ad til får et ry for, at "måden man får sin vilje på" er ved at råbe højest.

Det her er jo en lidt speciel situation. Da T skulle skifte dagplejemor sidst blev vi tilbudt hende som T været hos indtil nu. Jeg havde hørt meget negativt om hende allerede før vi ik hende tilbudt, og jeg sagde fra start at jeg virkelg helst ville undgå at mit barn skulle være hos hende. Hvis man fulgte med i min mor-tråd dengang har man kunne læse om hvordan pladsanvisningen pressede mig til at sige ja til den plads. T kunne ikke være 5. Barn hos en anden dagplejemor, og jeg kunne ikke vente på en ledig plads hos den dagplejemor jeg ønskede. Så skulle jeg melde T ud af dagplejen og vi ville komme bagerst i køen. Siden har jeg jo fundet ud af at andre børn godt kan være 5. Barn.

Men jeg har også hørt fra andre at de har fået deres vilje af at ligge pres på pladsanvisningen.

Der er mere i den her situation end "bare lige" det der er på overfladen. Lige i den her situation har pladsanvisningen og dagplejepædagogen set på hvad der er bedst for barnet, og handlet derefter. Thea ville ikke kunne klare endnu et mislykket forsøg med en dagplejemor..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes lidt at NinjaMor bliver gjort lidt til en skurk her...

Det der med dp-match er jo såååå personafhængigt! Arons første dp havde jo 4 børn som var glade for at være der, men hun duede slet ikke til Aron. Jeg sad og græd i telefonen med pladsanvisningen den gang, og de ringede tilbage kort efter og tilbød mig en plads. Det handler for mig ikke om at det er urimeligt at han fik den plads, men om at det er så hammer vigtigt at når et barn er et sted som ikke er godt for dem, og man som T har været flere steder nu, så SKAL det næste sted bare være godt!

Jeg synes man skal prøve at tage nogle briller på, som viser pladsanvisningen fra den side, at de rigtig gerne vil finde de rigtige børn til de rigtige pladser, og nogle gange kræver det, at man som mor skal forklare præcist hvad man oplever der er brug for.

Du forklarer det så godt, søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det er SÅ FEDT!!! :yay :kram2 Du har helt ret i, at det ikke giver færre børn men den plads som skulle være gået til et andet barn, bliver byttet rundt med den plads Thea har nu :)

Jeg har lige skrevet på facebook med min fætters kone.. Hun har lige skrevet det her om theas nuværende dagplejemor: "Anton var der i en uge i sommerferien og der skal han IKKE om igen. Skulle hente en dag og fandt hende sovende på sofaen mens der stod 3 barnevogne med vågne unger ! Sagde til hende at det på ingen måder var i orden at hun sov når hun har ansvaret for andres børn og så fik jeg svaret at hun skulle jo lige op i gear igen efter ferie :-s der meddelte jeg dagpleje kontoret at han aldrig nogensinde skulle derom igen!"

Jeg skal hente theas ting i morgen. Hun skal aldrig derhen igen.. Og jeg går AMOK på den dagplejemor! De tre andre børn som sad vågne i deres barnevogne var Thea, Lærke og Malthe.

D og jeg overvejer at skrive til de andre forældre og fortælle hvad der rent faktisk sker hos den dagplejemor. Men jeg ved ikke om det er "forkert" at gøre :unsure jeg føler at de har ret til at vide hvad deres børn oplever, de er jo ikke store nok til selv at fortælle det.. Men jeg ved det ikke..

Sagde hun det til DP pædagogen? For så fatter jeg SLET ikke at hun kan fortsætte!!!

Jeg mener i øvrigt at det er helt iorden at være super egoist på sit barns vejne! Hvem der kommer derhen efter T er ikke dit problem, det er faktisk DP kontoret der har ansvaret! Hvis hun vitterligt er SÅ slem som det lyder til bør hun jo fyres, hvis i bare er top uheldige og hun har dummet sig gevaldigt men det generelle billede er bedre så kan et andet barn jo have det SUPER i den DP.

(Det går over min forstand at der med så mange fyringer af fantastiske DPer stadig kan gå nogen rundt som hende)

Om du skal sige det til de andre er jeg lidt splittet! På den ene side så "ja for pokker - de skal da vide hvad der foregår når børnene ikke selv kan fortælle der" - på den anden side så tænker jeg at hvis de ikke kan flytte deres børn er det så egentlig fair at de får ondt i maven over at skulle aflevere hver dag? Men så igen måske hvis de også ser ting og indberetter det til DP kontoret at de så får gjort noget ved det, men igen igen så er det måske bare SUPER uheldige episoder + dårlig kemi som ikke bør koste en kvinde sit job.

Konklusion - jeg ved det ikke!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Min dejlige søde mor, ved ikke hvad jeg skulle gøre uden hende. Vil så gerne gøre noget godt for hende, der viser hvor taknemlig jeg er.

Nogen gode foreslag?

 

En hyggedag sammen med dig, hvor I laver ting, som hun (og du) synes om?

Nu kender jeg jo hverken dig eller din mor, så forslaget er ud fra, hvad min mor og jeg ville finde hyggeligt: vi har fx en årlig tradition med at tage til Malmø i december og hygge max (det kan også sagtens være på andre tider af året). Vi tager derover og starter på cafe, kigger på butikker, spiser frokost, kigger/shopper mere, går på læææækert konditori og oser mere i butikker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.