bkl

baby på udlandsophold

3 indlæg i dette emne

Min mand skal på udlandsophold i forbindelse med sin PhD, sandsynligvis til USA. Jeg håber derfor at kunne få nogle gode råd i forhold til at have en baby med på et udlandsophold.

Det er vores første barn, og vi regner med at tage afsted, når han er omkring 3 måneder, hvis alt går som det skal, og vi kommer til at være væk i højst et halvt år. Jeg er alligevel hjemme på barsel, så jeg ville sagtens kunne tage med. Jeg aner dog ingenting om at rejse med småbørn (og da det er vores første, ved jeg i det hele taget ikke meget om børn :unsure)

Så det kunne være fedt at høre fra nogen, som har prøvet at bo i udlandet med små børn. Hvad skal man huske at undersøge inden man rejser afsted, hvad er godt at have købt hjemmefra og hvad der ellers er af gode råd. Jeg synes det har været svært at finde nogen gode hjemmesider om emnet, så send gerne links, hvis I kender nogen.

Håber, der er nogen der kan hjælpe :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender flere, der har været bosat i udlandet i kortere eller længere tid, og de har også pointeret at en ordentlig sygeorsikring er vigtig! Hvis det bliver USA ved jeg ikke hvilken status du får ift opholdstilladelse? Får "medrejsende hustru" automatisk studievisum ligesom den forskende ægtefælle? For det er jo nok din opholdstilladelse der kommer til at dække barnet.

Derudover er der selvfølgelig pas til barnet, det tager 1-2uger at få, og kræver ikke at barnet er døbt eller navngivet - men hvis I er væk fra han er 3-9 mdr er I jo nødt til at få styr på navnet...

Hvis det bliver USA er der jo nok ikke de store problemer med udstyr, evt. Modermælkserstatning, mad, vaccinationer osv - største problem er nok at undgå at købe ALT for meget baby og børnetøj med hjem ;)

Hvis man gerne vil ses med andre mødre på barsel er der ofte en slags legestuer, men det kan man jo søge på når I ved hvorhenne det bliver.

Det lyder i øvrigt som en rigtig god måde at holde barsel på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. Sundhedsforsikring står nu højt på listen over ting vi skal have undersøgt. Manden får sin betalt af rejselegat, men vi må nok selv ud og finde forsikringer til mig og baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER