Ezri

Vil I hjælpe mig med at være forsøgskaniner til min blog?

11 indlæg i dette emne

Jeg har i lang tid haft en drøm om at starte en blog op, der handlede om cupcakes. Men enten manglede modet eller overskuddet. Nu har jeg heldigvis begge dele, så derfor har jeg startet min blog. Men jeg vil gerne have at den kommer ordentligt fra start, så derfor vil jeg høre, og I vil kigge lidt på den og evt skrive en kommentar til, hvad I gerne vil have fra en blog, der handler om mad. Eller hvis der er noget, jeg kan gøre bedre...



På forhånd tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kageblog :) dejligt. Glæder mug til en masse gode opskrifter. For mig er noget sf det vigtigste på en god madblog billederne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne i hvert fald rigtig godt lide denne side med rabarberkagerne! :) Dem må jeg prøve at lave.

Hvis nu jeg skal være sådan virkelig pedantisk, så tænker jeg non-oxal. Ja jo. Grunden til jeg altid bruger det, undtagen til allerførste rabarberhøst, er den der følelse man får af ru tænder, når man spiser f.eks. rabarbergrød, som jeg synes er irriterende. Og så er der noget med oxal-syre og nyresten. Så. For mit vedkommende ville jeg lade være med at kommentere på hvor vidt en given mængde af et eller andet kan skyldes diverse medicinske tilstande. Men det er bare min holdning.

Nå ja, og så har jeg med glimrende resultater brugt rabarber, der har ligget længere i fryseren end et år ;)

Men på en eller anden måde er det jo bare detaljer. (Og min holdning). Det overordnede look synes jeg rigtig godt om - og kagerne virker RIGTIG lækre :)

Og så synes jeg, det er en genial ide at beskæftige sig med det, der er i sæson! Love it!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser lækkert ud :) Jeg elsker altid at finde nye opskrifter :)

Jeg tror det jeg går efter på en god opskriftblog, er at opskrifterne først og fremmest er til at forstå. Selvom jeg er rimelig erfaren i køkkenet, så gider jeg ikke opskrifter som kræver at jeg bruger en uge på at købe ind i alt for mange special-butikker. Fint med nogle enkelte special-items, men nogle gange kan det blive for smart.

Derudover så vil jeg gerne at tingene rammer den der balance mellem lækkert og lidt federe end at servere en alm "gift-kage" for gæsterne, men heller ikke noget som kræver jeg slaver i køkkenet hele dagen.

Jeg ønsker, at der skal være billeder af hvordan tingene ser ud når jeg er færdig, sådan cirka.

Og sidst men ikke mindst, jeg gider ikke laaaaaange forklaringer, så opskriften printer på 3-4 sider, fordi forfatteren skal fortælle hele sin livshistorie. Det du har skrevet synes jeg er et fint niveau. Lige 5 linjer om hvorfor, men lad være med at skrive side op og side ned...

Det er ihvertfald min mening :kram

Tak fordi, du ville kigge på min blog. Jeg prøver meget ihærdigt at have en personlig skrivestil, men det hele skal handle om maden. Og ikke som sådan om mig :)

Hvordan tænker du at balancen er i mine opskrifter? Jeg er nok lidt præget af at jeg på en gang er vandt til at lave meget udførlige opskrifter til børn, men på samme tid også er meget vandt til at stå i et køkken, så nogen ting måske er en stor selvfølge for mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kageblog :) dejligt. Glæder mug til en masse gode opskrifter. For mig er noget sf det vigtigste på en god madblog billederne!

Tak for din kommentar. Jeg håber også på at komme med flere opskrifter snart... Jeg tror det næste bliver en hindbærsnitte cupcake... :)

For mig er billederne også enormt vigtige... Man spiser jo først og fremmest med øjnene...

Kan du bedst lide at der er procesbilleder, eller skal der bare være resultatbilleder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for din kommentar. Jeg håber også på at komme med flere opskrifter snart... Jeg tror det næste bliver en hindbærsnitte cupcake... :)

For mig er billederne også enormt vigtige... Man spiser jo først og fremmest med øjnene...

Kan du bedst lide at der er procesbilleder, eller skal der bare være resultatbilleder?

Jeg elsker billedguides :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne i hvert fald rigtig godt lide denne side med rabarberkagerne! :) Dem må jeg prøve at lave.

Hvis nu jeg skal være sådan virkelig pedantisk, så tænker jeg non-oxal. Ja jo. Grunden til jeg altid bruger det, undtagen til allerførste rabarberhøst, er den der følelse man får af ru tænder, når man spiser f.eks. rabarbergrød, som jeg synes er irriterende. Og så er der noget med oxal-syre og nyresten. Så. For mit vedkommende ville jeg lade være med at kommentere på hvor vidt en given mængde af et eller andet kan skyldes diverse medicinske tilstande. Men det er bare min holdning.

Nå ja, og så har jeg med glimrende resultater brugt rabarber, der har ligget længere i fryseren end et år ;)

Men på en eller anden måde er det jo bare detaljer. (Og min holdning). Det overordnede look synes jeg rigtig godt om - og kagerne virker RIGTIG lækre :)

Og så synes jeg, det er en genial ide at beskæftige sig med det, der er i sæson! Love it!

Du har ret i, at det måske ikke er så heldigt at udtale sig om sundhed, når det ikke er mit uddannelsesfelt. Det retter jeg lige til :)

Mht. nyresten så er det et salt, der hedder calciumoxalat der kommer fra oxalsyre, der kan danne urinvejssten. Men der findes også oxalsyre i spinat og te, og der anbefaler man jo ikke, at der puttes non-oxal i ;)

Og du har ret i, at de sagtens kan holde meget længere... Men i Den Grønne Syltebog står der 12 måneder, så det forholder jeg mig til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker billedguides :)

Det tror jeg også der kommer med tiden. Jeg har ihvertfald planer om at lave en "frosting guide" og en "sådan piper du blomster guide" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fin side. Jeg elsker selv cupcakes de kan laves så personlige.

Jeg kigger efter gode opskrifter som er afprøvet, så man ikke står med noget der er blevet tørt og trist.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er fint :) Det eneste som jeg tænker er overflødigt er det omkring oxal-syre.

Selve opskriften synes jeg er fin ift. udførligheden. Der er sikkert ting jeg ikke behøver forklaret, men der kan også være ting som jeg ville mangle hvis det var mindre udførligt :)

Tak for din respons... Er glad for at jeg har fundet en nogenlunde balance :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fin side. Jeg elsker selv cupcakes de kan laves så personlige.

Jeg kigger efter gode opskrifter som er afprøvet, så man ikke står med noget der er blevet tørt og trist.

Tak for respons :)

Fordelen ved en blog er netop, at man kan se resultatet. Det kan jeg også rigtig godt lide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER