Tinkerbell

Fenikkel the mod mavekneb

8 indlæg i dette emne

Hej piger.

Lille James har altså en del mavekneb og det er så synd at se på. Om natten sover han så uroligt og vi er sikre på at det er pga det. Jeg tror jeg har overproduktion af mælk, så år han lige har suttet i få min får jeg det værste pres ud inden han lægges til igen. Det sprøjter nemlig ud og han kløjes tit i det. Når jeg gør sådan her, slutter han bedre til, får mindre af væsken og mere af den fede mælk og mindre luft ind. Så det hjælper forhåbentligt.

Men alligevel har han mavekneb. Vi giver allerede biogaia, men tænker også på at prøve fenikkel the. Men mit spørgsmål er, J er kun 15 dage gammel i dag, hvornår må de begynde på det? Jeg kan først ringe til min sundhedsplejeske i morgen da det er weekend og vil gerne give det fra i dag...

:help :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

SP fortalte mig, at der er et eller anden i fennikel som de små ikke kan tåle. Hun sagde hvertfald, st jeg ikke måtte lave mos af fennikel før han bliver ældre. Så jeg kunne ikke forestille mig, at det var godt for sådan en lille mave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SP fortalte mig, at der er et eller anden i fennikel som de små ikke kan tåle. Hun sagde hvertfald, st jeg ikke måtte lave mos af fennikel før han bliver ældre. Så jeg kunne ikke forestille mig, at det var godt for sådan en lille mave.

Man må gerne give fennikel the, det er jo ikke koncentreret på samme måde som Eks. En mos af "ren" fennikel :)

Jeg tror ikke der er noget egentlig limit for hvornår de må få fennikel the, vi er da mange der har givet vores babyer det, mens de var forholdsvis små, ligesom kamillethe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja mos er nok meget mere koncentreret, det lyder logisk :) Har nemlig utrolig svært ved at finde svaret på nettet, der står lidt forskelligt synes jeg. Tror måske lige jeg venter til jeg har talt med sp i morgen, en nat fra eller til med søvn gør vel ikke det store ;) men nu er teen købt hjem og så tager jeg en kop, måske noget af det går i mælken?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor havde frygteligt ondt i maven (det var da jeg gik over til MME, godt nok). Bio gaia hjalp i det lange løb, men lige på den værste dag, hjalp det med mormors massage på maven og ganske lidt og tynd kamillethe. Han var vel ca. 25 dage på det tidpunkt.

Pøjpøj:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har baby fenneikel the fra HIPP tror jeg..øko, købt i tyskland, i kan få det hvis i vil hente det? der står fra den første uge, og hos andre mærker jeg har fra tyskland står der fra fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har du prøvet at amme ham hvor han ligger på maven på dit bryst, mens du ligger nede, så skulle det sprøjte mindre ud nemlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor havde frygteligt ondt i maven (det var da jeg gik over til MME, godt nok). Bio gaia hjalp i det lange løb, men lige på den værste dag, hjalp det med mormors massage på maven og ganske lidt og tynd kamillethe. Han var vel ca. 25 dage på det tidpunkt.

Pøjpøj:)

Vi har lige prøvet at give ham bare 10 ml nu, bare ganske lidt så kan vi roligt se om der er en effekt. :)

jeg har baby fenneikel the fra HIPP tror jeg..øko, købt i tyskland, i kan få det hvis i vil hente det? der står fra den første uge, og hos andre mærker jeg har fra tyskland står der fra fødslen.

Har som skrevet lige prøvet med alm fenikkel the, så må vi håbe det ikke er farligt ;) Men ville ellers gerne have det. I kommer ikke til at skulle bruge det til C?

har du prøvet at amme ham hvor han ligger på maven på dit bryst, mens du ligger nede, så skulle det sprøjte mindre ud nemlig :)

Nej, har læst om stillingen men synes det virker lidt besværligt, virker det overhoved? Jeg tror måske det fungerer meget godt med at få noget ud først, så er jeg også mere sikker på at han får den fede mælk og ikke kun vand da han sjældent dier mere end 10-15 min ad gangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER