Robinson

Nervøs... sidste graviditet endte med MA :(

10 indlæg i dette emne

Hej i skønne kvinder :)

Vores historie har primært været i behandlingstrådene... Har først officiel testdag imorgen, men har testet som en tosset siden vi fik lagt en flot blastocyst op for 9 dage siden...

Og vi er som sådan ikke i tvivl, men har valgt først "rigtig at tro på det imorgen" ;)

Det er vores 3. og sidste behandling i den pakke vi har købt hos privat klinik! Så vi er SÅ glade for at vi 99 % sikker har en positiv test (igen) imorgen :P

MEN!! Vores første behandling endte i en MA, da vi var til tryghedsscanning på klinikken i uge 8 og der ikke var hjerteblink og udviklingen var gået i stå ca 6+5 :(

Vi er derfor meget nervøse denne gang og har svært ved at glæde os.. jeg har prøvet at se om jeg kunne finde statistikker over hvor tit det sker at der ikke er hjerteblink osv.. Men uden held..

Håber der er nogen der har en solstråle historie eller et par beroligende ord? :) De var ret sikker på at udviklingen var stoppet grundet en kromosomfejl sidste gang...

Vi prøver at berolige os selv med:"hvor stor er chancen lige for at det sker IGEN?"... Men er også så kede af ikke at kunne glæde os rigtigt over en positiv test fordi vi er bange for at blive alt for kede af det igen! Derud over har jeg sådan lidt begyndende "mistende mod".. hvis det skulle ske igen.. har vi så overhovedet lyst til at prøve igen? :( det er utrolig hårdt...

Øv øv... glæder mig selvfølgelig over "alle tegnene" men tolker også på dem hele tiden... Har det egentlig fint nok stadig :) har små stik i underlivet som jeg ikke havde sidst?!.. Sidst var jeg til gengæld hamrende syg fra uge 6+? ... så ved jeg bliver nervøs hvis jeg bliver syg igen denne gang...

Håber der måske er nogle der har prøvet det samme men som kan komme med en sucses historie og et par beroligende ord? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde selv en MA i første graviditet - og i næste graviditet var jeg hamrende nervøs og bekymret :( Vi valgte at betale os fra en skanning hver 2. uge fra 6+4 også indtil 10+4 (så var der NF ugen efter ;)) I uge 9 begyndte jeg pludselig at bløde og jeg var grædefærdig, lægen var så sikker på, at det også var gået galt denne gang - meeeen vi fik vores dejlige datter, som nu er all over the place, 10 mdr. gammel :biglove Efter uge 9 blødte jeg on/off med forskellige styrke igennem resten af graviditeten. Det var hårdt og nerverne var tit udenpå tøjet, også selvom jeg :puke fra 6+0 og indtil 2 timer efter fødslen ;)

Håber det går godt, trods alt så taler mest for, at det nok skal gå godt og I får en lille dejlig bebser i armene om en 8 mdr. tid :goodluck

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde selv en MA i første graviditet - og i næste graviditet var jeg hamrende nervøs og bekymret :( Vi valgte at betale os fra en skanning hver 2. uge fra 6+4 også indtil 10+4 (så var der NF ugen efter ;)) I uge 9 begyndte jeg pludselig at bløde og jeg var grædefærdig, lægen var så sikker på, at det også var gået galt denne gang - meeeen vi fik vores dejlige datter, som nu er all over the place, 10 mdr. gammel :biglove Efter uge 9 blødte jeg on/off med forskellige styrke igennem resten af graviditeten. Det var hårdt og nerverne var tit udenpå tøjet, også selvom jeg :puke fra 6+0 og indtil 2 timer efter fødslen ;)

Håber det går godt, trods alt så taler mest for, at det nok skal gå godt og I får en lille dejlig bebser i armene om en 8 mdr. tid :goodluck

:kram

Dejligt at høre din historie :)

Vi får jo uanset hvad en scanning omkring 7.-8. uge på fertilitetsklinikken! :)

Det er ikke så meget det der med at begynde at bløde der plager mig, selvom jeg selvfølgelig ikke har lyst til det! Det er bare frygten for at få at vide at der er dårlige nyheder igen til scanningen... ?!

Men vi må væbne os med tålmodighed 2-3 uger og så prøve at tænke positivt :)

Sidst fortalte de på klinikken at vi nok ville have opdaget at noget var galt hvis vi havde testet hver 3-5 dag frem til scanning da HCG nok havde været faldene... Grunden til jeg ikke selv havde udstødt var grundet en masse hormoner jeg får til at holde på graviditeten..

Mon det ville kunne holde modet lidt oppe hvis vi tester og testen ikke bliver svagere? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest - jeg kan virkelig godt forstå dig. Har selv været igennem først behandling og så en MA og finder konstant nye ting at være frygtelig bekymret for. Også nu 20+6...

Men - der er en grund til, at man først begynder at udrede, hvis man aborterer 3 gange i træk - det er simpelthen bare virkelig sjældent. Det er også sjældent at abortere 2 gange i træk. Det er ikke det samme som at sige, at det ikke kan ske - sådan er det jo. Men statistikken er altså på din side. Så stort tillykke og held og lykke her fra! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest - jeg kan virkelig godt forstå dig. Har selv været igennem først behandling og så en MA og finder konstant nye ting at være frygtelig bekymret for. Også nu 20+6...

Men - der er en grund til, at man først begynder at udrede, hvis man aborterer 3 gange i træk - det er simpelthen bare virkelig sjældent. Det er også sjældent at abortere 2 gange i træk. Det er ikke det samme som at sige, at det ikke kan ske - sådan er det jo. Men statistikken er altså på din side. Så stort tillykke og held og lykke her fra! :)

Tusind tak Mistel :) Det giver da lidt fornyet håb...

Tænker også...."Hvad er oddsene for at det lige sker for os igen??"... Vi prøver at væbne os med tålmodighed :P

Havde denne gang kun 10 dage fra æg oplægning til testdag fordi vi fik lagt en blastocyst op... og nu ved jeg bare at der nok i hvert fald vil være 14-21 dage til de vil se os til scanning... tsk tsk... som om jeg er god til at vente? hehe..

Men som man siger.. alt godt kommer til den der venter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare sige tillykke og krydser fingre for at det er en lille livskraftig spire som har valgt at få jer til forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber virkelig for jer den er her denne gang! Vi var igennem 2 MA og en SA/bio før vi fik vores søn. Vi havde sagt til os selv- hvad er chancen for det sker igen? Men investerede alligevel i tryghedsscanning begge gange og opdagede derved MA.... Selvom det er en ringe trøst, så tænkte vi på at der var mening med det - det var vores små engle som Vorherre ikke kunne undvære. Hvis vi ikke havde fået de aborter havde vi jo heller ikke haft vores søn idag...

Bekymringer kan ikke ændre noget i hvert fald.

I kan blive gravide så uanset om det lykkes denne gang ( hvilket vi håber!) skal I nok ende med en livskraftig baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår til fulde dine bekymringer ! Jeg havde dem også selvom jeg ikke har prøvet at miste. Men i denne graviditet har jeg bare generelt været meget mere nervøs, nu 26+5 kan jeg stadig være det. Jeg krydser alt jeg kan for i denne gang får lov at gå hele vejen og få en dejlig baby i armene ! Du har vel termin omkring februar ? :) dejlig måned at få baby i ;) tillykke herfra med de positive tests !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber virkelig for jer den er her denne gang! Vi var igennem 2 MA og en SA/bio før vi fik vores søn. Vi havde sagt til os selv- hvad er chancen for det sker igen? Men investerede alligevel i tryghedsscanning begge gange og opdagede derved MA.... Selvom det er en ringe trøst, så tænkte vi på at der var mening med det - det var vores små engle som Vorherre ikke kunne undvære. Hvis vi ikke havde fået de aborter havde vi jo heller ikke haft vores søn idag...

Bekymringer kan ikke ændre noget i hvert fald.

I kan blive gravide så uanset om det lykkes denne gang ( hvilket vi håber!) skal I nok ende med en livskraftig baby :)

Ja man prøver at finde en mening med det når det sker... :) min læge har denne gang valgt at ville se mig på mandag allerede, ikke til opstart af journal men til en snak om bekymringerne og til kontrol :)

Vi har automatisk tryghedsscanning igennem klinikken... men er også sikker på at skulle der være hjerteblink der vil jeg syntes at der er evigheder indtil NF i uge 12 ;) Prøver at berolige mig selv... har det på en helt anden måde end sidst hvor det gik galt.. hvilket jo er dejligt :) Men det kan også være en bekymring i sig selv :P får nok ikke ro før vi forhåbentligt står med den dejligste baby i armene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår til fulde dine bekymringer ! Jeg havde dem også selvom jeg ikke har prøvet at miste. Men i denne graviditet har jeg bare generelt været meget mere nervøs, nu 26+5 kan jeg stadig være det. Jeg krydser alt jeg kan for i denne gang får lov at gå hele vejen og få en dejlig baby i armene ! Du har vel termin omkring februar ? :) dejlig måned at få baby i ;) tillykke herfra med de positive tests !

Vi krydser også alt hvad vi kan :) Mere kan vi jo ikke gøre.. tålmodighed er en dyd som man siger ;)

Ja det bliver lige omkring februar.. indtil videre hedder det d. 31/01/14 :) så mon ikke det bliver en februar bebs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER