Guest M's mor

Hvad gør jeg lige? - Update i nr 16

40 indlæg i dette emne

Nu spørger jeg jer herinde da i enten står i det eller har gjort det.

Jeg har mistanke om at Madison er ved at få sine kindtænder. Jeg har fået lov til at mærke lidt og synes at jeg to steder kunne mærke lidt tand og to steder var hun helt hård på gummerne.

Problemet er at jeg ikke kan få hende til at tage noget mad. Alt ryger ud igen. I dag til morgenmad fik hun øllebrød som hun normalt elsker men det nåede knap ind og vende før det var ude igen. Jeg tilbød det lidt senere igen og også med rugbrød men nej ud kom begge dele.

Hun skal jo gerne have noget at spise, og det er også synd for hun piver og græder når hun er sulten men vil ikke tage maden.

I dag har jeg set mig nødsaget til at tilbyde et par ekstra flasker, hun får ellers kun en om formiddagen inden lur så vi er ved at trappe ud af og så en igen til natten.

Jeg tænkte bare det var vigtigere hun fik mad ned.

Hvad gjorde i og hvor længe stod det på?

Mit andet spørgsmål hun lider af hård mave og har gjort det længe synes jeg. Hun kan presse meget og dr kommer også noget men det er som regel hård mave. Men i dag var den helt tosset. Hun skreg da hun pressede og det har jeg aldrig set før, og bagefter græd hun. Vi prøver at give syrnet allomin i den om formiddagen men det hjælper ikke. Skal til et års undersøgelse med hende i morgen og der vil jeg nævne det for lægen.

Men har I nogle gode råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mht afføring skal du have fat i noget Movicol junior.

Til kindtænderne har jeg ingen ide for min store dreng spiste alm mad bare lidt mindre.

Hvad med yoghurt, frugtmos og i den der dur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht afføring skal du have fat i noget Movicol junior.

Til kindtænderne har jeg ingen ide for min store dreng spiste alm mad bare lidt mindre.

Hvad med yoghurt, frugtmos og i den der dur

Intet vil hun tage. Og er så bange for hun ikke får nok at spise. Det ryger ud med det samme.

Skal jeg snakke med lægen inden jeg køber det til maven?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Intet vil hun tage. Og er så bange for hun ikke får nok at spise. Det ryger ud med det samme.

Skal jeg snakke med lægen inden jeg køber det til maven?

Ja snak du lige med lægen, mener eder éé recept pligtig.

Mht mad hun har jo lidt depoter det skal Big

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja snak du lige med lægen, mener eder éé recept pligtig.

Mht mad hun har jo lidt depoter det skal Big

Det vil jeg gøre.

Altså madison synes jeg ligger lige lidt i den slanke ende, så synes ikke hun har meget at tærer af. Deter så synd for her til morgen tilbyder jeg både øllebrød og rugbrød men begge dele ryger ud. Så jeg sætter hende ned efter at have prøvet flere gange. Hun ender med er græde hjerteskærende hvilket kun sker når hun er sulten. Jeg tilbyder igen mad men igen ryger det ud. Må så ty til flasken da hun jo skal have noget. Men det er så frustrerende at hun intet vil spise, kan godt forstå det hvis bisserne gør ondt, for hun er tydeligvis sulten. Men øv altså.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare du skal lade hende få noget mere flaske, lige mens bisserne driller sådan...... Der er ingen grund til at give hende dårlige oplevelser med mad, når hun nu vil tage en flaske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare du skal lade hende få noget mere flaske, lige mens bisserne driller sådan...... Der er ingen grund til at give hende dårlige oplevelser med mad, når hun nu vil tage en flaske :)

Hun er bare så gammel så synes folk kigger forkert til det når de ser det. Men nej hun skal nemlig ikke få dårlige oplevelser med mad, og især ikke når hun i forvejen aldrig har været den store spiser.

Men hvor lang tid kan det stå på. For har snart varet i 14 dage, men er først inden for de sidste par dage flasken er tilbudt mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved så ondt i tænderne, at man ikke kan spise giver vi smertestillende. Vi havde en søn med gigantisk ondt i tænderne, han spiste ikke ordenligt i næsten 1 år, først fordi det gjrode så ondt og derefter tror jeg pga de dårlige oplevelser han havde på trods af vi gav flaske (den gjorde også ondt til tider) og gav yoghurt, havregrød m.m altså mad der ikke skulle tygges. Vi har købt noget kløestillende på apoteket det forsøger vi altid først med (værd dog opmærksom på, at noget af det er bedøvende og man må ikke spise i 3 timer efter, det vil vi ikke give til et barn og derfor giver vi kun det der er kløestillende), det har nogengange effekt men ikke altid, vi har derudover en køledims til at tage i munden, den kan også være brugbar, men når det går så ondt at de små ikke kan spise og sove, så får de en panodil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig at du bare skal give flaske når hun er sulten og du har forsøgt at tilbyde hende alm mad.

Hvad folk tænker og synes om at hun får flaske er da deres problem??? Det vigtigste er som du siger, at hun får mad og ikke får dårlige oplevelser med at spise. Synes det er SÅ synd hvis børn skal sulte fordi de i en periode ikke vil / kan spise det som de plejer...

Jeg synes i forvejen hun er lidt for tynd så hun skal bare have noget også om det er flaske. Men øv det er træls hun ikke vil have alm mad. Men må fortsætte med at tilbyde og så kommer det vel snart tilbage igen.

De har dage hvor hun så har fået flaske så har jeg også tænkt hvor nemt det var da hun kun spiste det ;) men det er nu noget sjovere når de spiser alm mad.

Har lagt mærke til hvisfolk har spurgt ind til det at jeg har forklaret det og forsvaret det helt vildt. Men det kommer jo ikke andre ved hvad vi gør. Så længe madison er glad og tilfreds. Og det er forhåbentlig snart ovre igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved så ondt i tænderne, at man ikke kan spise giver vi smertestillende. Vi havde en søn med gigantisk ondt i tænderne, han spiste ikke ordenligt i næsten 1 år, først fordi det gjrode så ondt og derefter tror jeg pga de dårlige oplevelser han havde på trods af vi gav flaske (den gjorde også ondt til tider) og gav yoghurt, havregrød m.m altså mad der ikke skulle tygges. Vi har købt noget kløestillende på apoteket det forsøger vi altid først med (værd dog opmærksom på, at noget af det er bedøvende og man må ikke spise i 3 timer efter, det vil vi ikke give til et barn og derfor giver vi kun det der er kløestillende), det har nogengange effekt men ikke altid, vi har derudover en køledims til at tage i munden, den kan også være brugbar, men når det går så ondt at de små ikke kan spise og sove, så får de en panodil.

Hun har ikke problemer med at sove. Hun sove fra kl 19 i går til ca 730 i morges. Og hun er lige blevet puttet igen da hun var træt. Så det fejler ikke noget:)

Men havde ikke tænkt på at give smerte stillende. Jeg er dog lidt i tvivl om hun vejer nok til at hun må få det. Men hun skal vejes og måles i dag så der finder jeg da ud af det.

Det derklø noget skal det smører på gummerne for vi må ikke få lov at stikke fingerne ind i hendes mund. Hun lukker i med det samme og det er ikke sjovt hvis man har en finger i klemme.

Bindering gider hun ikke. Er prøvet flere gange. Hun kaster lidt med den og så er det det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har ikke problemer med at sove. Hun sove fra kl 19 i går til ca 730 i morges. Og hun er lige blevet puttet igen da hun var træt. Så det fejler ikke noget:)

Men havde ikke tænkt på at give smerte stillende. Jeg er dog lidt i tvivl om hun vejer nok til at hun må få det. Men hun skal vejes og måles i dag så der finder jeg da ud af det.

Det derklø noget skal det smører på gummerne for vi må ikke få lov at stikke fingerne ind i hendes mund. Hun lukker i med det samme og det er ikke sjovt hvis man har en finger i klemme.

Bindering gider hun ikke. Er prøvet flere gange. Hun kaster lidt med den og så er det det.

Det skal smøres direkte på gummerne. Det er heller ikke altid vi har måtte komme til gummerne, men vi har gjort det alligevel og gangen efter har vores kunne huske at det hjalp og gladeligt selv åbnet munden.

Mine børn er normalt heller ikke til bideringe, men når de har ondt giver vi dem sådan en køle isbjørn som de bare kan sidde med og pludselig er den i munden og så har den virket.

Vi har forresten også givet vores datter en tandbørste som hun selv kan sidde med og klø gummerne med, den har været et hit, men af og til har hun for ondt til at den har virkning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har også haft perioder ved tandfrembrud, hvor hun ikke spiste fast føde - hun ville egentlig gerne have det, men hun spyttede det ud igen. I de perioder har vi tilbudt hende ekstra flaske, for ellers sov hun ikke om dagen og var ked og sur hele tiden.

Mht. den hårde mave, så prøv at tilbyde hende ren sveskegrød med lidt mælk. Måske vil hun gerne have det. Ellers, så masser af vand - lav evt. en flaske tynd MME.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal smøres direkte på gummerne. Det er heller ikke altid vi har måtte komme til gummerne, men vi har gjort det alligevel og gangen efter har vores kunne huske at det hjalp og gladeligt selv åbnet munden.

Mine børn er normalt heller ikke til bideringe, men når de har ondt giver vi dem sådan en køle isbjørn som de bare kan sidde med og pludselig er den i munden og så har den virket.

Vi har forresten også givet vores datter en tandbørste som hun selv kan sidde med og klø gummerne med, den har været et hit, men af og til har hun for ondt til at den har virkning.

Tandbørsten kan det være vi skal prøve for den vil hun gerne have i munden så det må prøves af. Måske jeg skal p jagt efter sådan en bide en, alt for det kan hjælpe hende,

Tusinde tak for sine tåd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har også haft perioder ved tandfrembrud, hvor hun ikke spiste fast føde - hun ville egentlig gerne have det, men hun spyttede det ud igen. I de perioder har vi tilbudt hende ekstra flaske, for ellers sov hun ikke om dagen og var ked og sur hele tiden.

Mht. den hårde mave, så prøv at tilbyde hende ren sveskegrød med lidt mælk. Måske vil hun gerne have det. Ellers, så masser af vand - lav evt. en flaske tynd MME.

Det er lige som Madison. Hun åbner gerne munden for at få maden, det kommer ind, og hurtig ud igen. Og hun kan når jeg giver hende en gang til gøre nøjagtig det samme. Så er ikke i tvivl om at hun gerne vil have det.

Vi tilbyder to ekstra flasker. Hun fik en til morgenmad efter jeg havde tilbudt hende både øllebrød og rugbrød, der var en sjat tilbage så fortyndede det og gav hende den med i barnevogn da hun skulle sove. Men hun når jo at komme op på to mere i løbet af dagen og frem til sengetid. Men hun får dem kun efter hun er tilbudt alm mad.

Vi ville jo også blive sure hvis ikke vi fik noget at spise så er forståeligt. Har din haft nemt ved at slippe de ekstra flasker bagefter? Og h or lang tid kørte i med ekstra flasker?

Madison tilbydes bare vand i flaske flere gange om dagen. Til maden er det i et kop, men da hun godt kan lide og kaste med det så er det i en flaske. Så står den ved hendes legetøj og så tager hun selv når hun føler for det. Ofte tømmer hun 120 ml 3-4 gange o løbet af dagen.

Må prøve sveskegrød, tvivler på hun vil tage det men det kan ikke skade at prøve. Måske hun overrasker mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dertil godt ved lægen. Vi fik laktulose til maven, men var ikke nødvendigt i dag da hun laves en rigtig god lorte ble. Det er vist alt det mme.

Jeg spurgte ind til det med kindtænder og at hun ikke vil spise. Men vi skulle bare fortsætte med det vi gør. Tilbyd alm mad ved hvert måltid, men det ryger ud igen så tilbyd flasken. For det kan hun sagtens klare sig med. Og jeg skulle ikke bekymrer mig om at hun skulle trappes ud af det for set kom automatisk når hun spiste igen.

H is hun virkede til at have meget ondt til natten og hun derfor ikke sov godt kunne vi give lidt panodil. Men om natten er der ikke nogen problemer. Så det vil kun være aktuelt om dagen.

Ellers synes hun at Madison så dejlig frisk og livlig ud. At hun stor trives og havde det rigtig godt og vi bare gjorde det godt.

Madison måler 76 cm g vejer lige knap 10 kg. Så var lige lidt til den lave side vægt mæssigt men det var okay, så længe hun stor trives og var glad. Og hun havde nogen rigtig gode lårbasser ;)

Hun blev stukket i begge lår, og ved nr to peb hun ganske lidt, fik sutten og så var det ovre.

Så nu er jeg spændt på om hun får feber.

Så det var en dejlig oplevelse. Og hun spurgte til astmatisk bronkitis. Og vi sagde det ikke havde virket med masken. Jamen det var fint i var stoppet med den så, for så vidste vi at det i hvert fald ikke var det der var galt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt i har fået styr på det :) Zoey får også hård mave når hun får tænder. Pga hendes historie med blærebetændelse får hun movicol :)

Mht vægt så har hun en rigtig fin vægt. Zoey er 77cm og vejer 9,7 ned tøj og ble. Min læge sagde det egentlig er lidt forkert man stadigvæk måler og vejer i den alder for trivsel betyder meget mere end vægt :) kan godt være hun sagde det fordi jeg var bekymret over Zoey ikke er vokset i 6mdr :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt du fik snakket med lægen :)

Både Madison og Zoey vejede mere end Ronja gjorde ved sin 1-års undersøgelse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt i har fået styr på det :) Zoey får også hård mave når hun får tænder. Pga hendes historie med blærebetændelse får hun movicol :)

Mht vægt så har hun en rigtig fin vægt. Zoey er 77cm og vejer 9,7 ned tøj og ble. Min læge sagde det egentlig er lidt forkert man stadigvæk måler og vejer i den alder for trivsel betyder meget mere end vægt :) kan godt være hun sagde det fordi jeg var bekymret over Zoey ikke er vokset i 6mdr :-P

Madison har haft hård mave siden vi begyndte på alm mad. Lægen mente det var pga mme. Men kunne fortælle at det var det ikke for hun havde altid da hun kun fik mme tre gode lorte bleer om dagen. Så den måtte hun tage i sig.

Hun har nok ret. For det virkede også som om det var trivsel de gik mest op i. Det var ingvert fald det de snakkede mest om.

Men de følges da god af så i den alder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt du fik snakket med lægen :)

Både Madison og Zoey vejede mere end Ronja gjorde ved sin 1-års undersøgelse ;)

Hold da op så har du haft en slank pige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op så har du haft en slank pige?

Ja og har stadig :) Hun var 77 cm og vejede 9,3 kg ved 1 års undersøgelsen. Men som din læge også sagde kunne hun se ronja stor trives så hun var ikke bekymret :)

Nu her hvor hun er 21 mdr har hun lige rundet de 11 kg. Det er gået stærkt her på det sidste for madindtaget er steget markant.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt du fik snakket med lægen :)

Både Madison og Zoey vejede mere end Ronja gjorde ved sin 1-års undersøgelse ;)

Vildt :) og tænk Zoey har vejet 9,6 siden hun var 7mdr :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og har stadig :) Hun var 77 cm og vejede 9,3 kg ved 1 års undersøgelsen. Men som din læge også sagde kunne hun se ronja stor trives så hun var ikke bekymret :)

Nu her hvor hun er 21 mdr har hun lige rundet de 11 kg. Det er gået stærkt her på det sidste for madindtaget er steget markant.

Det er jo også det vigtigste at de trives. Så skidt med alt andet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op så har du haft en slank pige?

Anna var 80 cm og vejede 10,2 kg da hun var 13 måneder ;) (tror nu lægen målte forkert og hun kun var 79 cm ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo også det vigtigste at de trives. Så skidt med alt andet

Lige netop :) og det har jeg måtte sige til mig selv mange gange for det gik mig godt nok på at ronja ikke var større.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige netop :) og det har jeg måtte sige til mig selv mange gange for det gik mig godt nok på at ronja ikke var større.

Det er godt vi har haft hinanden, Lone :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER