tazdiginez

Flere ligamentsmerter i 2. graviditet.

7 indlæg i dette emne

Er det normalt? Jeg har så mange ligamentsmerter denne gang og nogen gange tager de helt pusten fra mig. Det er nok mig der er pylret oveni kvalmen og hovedpinen, men jeg oplevede ikke rigtigt ligamentsmerter ved Malivas graviditet.

Der er intet brunt udflåd eller blod eller overhovedet tegn til dette, så jeg udfra at smerterne er ligamentsmerter.

Er de bare værre 2. Gang eller skal jeg snakke med lægen? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Maven vokser hurtigere 2. gang og dermed kan man få større smerter end 1. gang.

Men dejligt du slap for dem 1. gang. Det var vi nogle der bestemt ikke gjorde :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maven vokser hurtigere 2. gang og dermed kan man få større smerter end 1. gang.

Men dejligt du slap for dem 1. gang. Det var vi nogle der bestemt ikke gjorde :P

Jeg er også lykkelig for at det ikke var så slemt den 1. gang som nu :wacko

Men det giver mening det du skriver jo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også oplevet en del mere murren, stikken, jag og ja, ligamentsmerter i denne graviditet end i min første. Især omkring 6.-10. uge. Så var der en god pause på nogle ugers tid og så er de kommet lidt on/off de sidste par uger, men har slet ikke været lige så slemme som i de første uger. Jeg var selv meget bekymret i starten af denne graviditet (jeg oplevede så dog også farvet udflåd en del gange i løbet af de første 12 uger, så måske var det også derfor, smerterne gjorde mig utryg)... men i forhold til min første graviditet, hvor jeg kun havde lidt jag hvis jeg rejste mig for hurtigt, så har det været overvældende meget denne gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine ligamentsmerter er også væsentlig værre denne gang end da jeg ventede Elias og synes kun de bliver værre, jo større jeg bliver :( Men det skulle vidst være ret normalt og min læge sagde, at det faktisk også godt kunne trække om i lænden, så man også blev øm der...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

Sjovt, jeg har det lige omvendt her 2.gang.

Første gang var jeg vildt plaget, men synes faktisk ikke det er så slemt nu. Mærker dem mest når jeg skal stoppe op med cyklen eller andre sådan lidt pludselige bevægelser.

Jeg tænkte at de måske var strukket i forvejen og derfor ikke gjorde så ondt, men det er jo som alt andet meget forskelligt fra kvinde til kvinde.

Kunne det mon have noget at gøre med hvordan barnet ligger??

:)

Hilsen

Mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DEJLIGT med en masse oplevelser :) :yay

Jeg syntes det er enormt vildt at jeg har så mange symptomer denne gang. Ved Maliva var det kun lidt kvalme når jeg kørte bil, slem halsbrand sidst i graviditeten og lidt murren og en mild bækkenløsning og det var det.

Jeg er kun 8+4 i dag og allerede nu har jeg halsbrand, kvalme konstant, murren konstant og migræne-lignende hovedpine når vi når eftermiddag.

Jeg har ledsmerter, mega øm lænd og så tisser jeg konstant.

Jeg har ikke prøvet det her før og syntes det er spændende. Lægen sagde dog at ang. min lænd skulle jeg gå daglige ture for at undgå bækkenløsning denne gang, for lægen var ikke i tvivl om at jeg ville ende med en meget smertefuld omgang pga. min overvægt, hvis jeg ikke "holdte mig selv i gang". Så hver fredag er jeg i motioncenteret og får cyklet og trænet arme og ryg og hver dag GÅR jeg hen og afleverer Maliva og henter hende også på gåben. Når jeg skal på "arbejde" står jeg af et stoppested før, for at gå lidt længere osv.

Tager trappen i stedet for elevatoren og alt det der :)

Lægen sagde at jeg indtil uge 20 gerne måtte tabe mig lidt, men efter det skulle jeg gerne holde vægten og så sørger for ikke at tabe mig voldsomt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER