Guest M's mor

Tror ikke hun har AB

19 indlæg i dette emne

Vi fik i februar at vide at Madison havde AB, men selv om vi gav masken med både forebyggende medicin og medicin mod anfald så så vi ikke nogen forbedring overhovedet.

Efter en måned stoppede vi med at bruge det. Jeg synes ikke hun skulle have noget der ikke hjalp hende.

Den sidste uge har vi lagt mærke til at hun overhovedet ikke hoster.

Når hun hostede så var det både mens hun var forkølet men også mens hun var helt rask og det er pludselig stoppet nu. Vi skal til 1 års undersøgelse med hende onsdag og der får lægen at vide at hun har givet medicin til en der ikke har haft brug for det (da hun gav det følte jeg det lidt som om hun gjorde det for at slippe for os). Men jeg er også så utryg ved det lægehus nu at kommer hosten igen og bliver der over en længere periode så må de sende os videre. De kommer ikke til at give mit barn medicin igen.

Ved ikke om det er forkert af mig at have den holdning men er slet ikke tryg ved dem når det kommer tilMadison kan jeg mærke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt forstå holdningen til medicin... for den deler jeg med dig... hvis ikke den har nogen effekt, så gavner den ikke.. men nu har min søn asmatisk bronkitis, og da det blev konstateret sagde lægen også at vi kunne give ham medicin, men hvis vi ikke synes det havde nogen effekt, så skulle vi bare lade være... han hoster heller ikke mere nu lige.. men jeg ved at så snart han bliver forkølet så vil hans AB også blusse op igen...

Så ikke vær for hård ved jeres læge i hvertfald... tag hellere en snak med hende om at medicinen ikke hjalp noget, og at nu hoster hun så heller ikke mere... det er rigtig at man skal være opmærksom, og selv banke en ekstra gang i bordet, i det danske sundhedsvæsen... men jeg synes man skal huske at de også er mennesker, så hellere en god lille dialog omkring det, end at komme ind og sige påstående, at hun har givet forkert/medicin eller givet forkert diagnose. :)

Jeg håber du kan bruge mit indlæg til noget... og hvis du synes det er volapyk, så bare se bort fra mit indlæg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke lægen har gjort noget forkert i at prøve lidt astma medicin. Det er helt normalt, så småbørn hoster, har snot osv i ret lang tid. Det er pænt irriterende og synd for ungerne, men ikke desto mindre rigtigt. Vores ældste datter på knap 4 år har astma, og hun snotter og hoster i flere måneder, indtil varmen begynder at komme. Vores yngste er jo altid syg og har AB og kronisk lungesygdom men det er en anden årsag. De sagde inde på sygehuset, at det faktisk var normalt for "almindelige børn" at have op til 10-15 forkølelser og vira i vinterperioden, og når vejret skifter.

Vær ikke så hård ved din læge. Hvor tænker du de skal sende jer videre hen? Var hun meget dårlig da? Høj feber osv?

Nu er jeg nok lidt provo, men er der nogen som du er 100% tryg ved at Madison bliver "overladt" til? :) Det er jo vores børn og guld, men nogle gange må man bare stole på lægerne er der for at hjælpe :)

Du kan jo vende den om og sige, at det bare er dejligt at hun ikke har brug for medicinen, og hosten er ophørt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke lægen har gjort noget forkert i at prøve lidt astma medicin. Det er helt normalt, så småbørn hoster, har snot osv i ret lang tid. Det er pænt irriterende og synd for ungerne, men ikke desto mindre rigtigt. Vores ældste datter på knap 4 år har astma, og hun snotter og hoster i flere måneder, indtil varmen begynder at komme. Vores yngste er jo altid syg og har AB og kronisk lungesygdom men det er en anden årsag. De sagde inde på sygehuset, at det faktisk var normalt for "almindelige børn" at have op til 10-15 forkølelser og vira i vinterperioden, og når vejret skifter.

Vær ikke så hård ved din læge. Hvor tænker du de skal sende jer videre hen? Var hun meget dårlig da? Høj feber osv?

Nu er jeg nok lidt provo, men er der nogen som du er 100% tryg ved at Madison bliver "overladt" til? :) Det er jo vores børn og guld, men nogle gange må man bare stole på lægerne er der for at hjælpe :)

Du kan jo vende den om og sige, at det bare er dejligt at hun ikke har brug for medicinen, og hosten er ophørt :)

Enig. Og børn med AB har bare nemmere ved at tageen virus til sig. Det kan tage mange konsultationer ved lægen før man finder den rette dosis. Så ro på. Børnenes lunger har ikke godt af for meget hosten så lad nu være med at blive for stædig mht ikke at give hende medicinen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg svarer lige jer alle på en gang:)

Skal nok være sød ved lægen. Fik bare det indtryk da hun gav medicinen er det var kun for at lukke munden på os. Vi havde rendt flere gange ved den tidligere læge og to gange hos hende, og de mente nærmest det var mig den var gal med. Madison hostede ikke når vi var ved lægen og der var ikke noget at høre.

Jeg har fået at vide af en at Randers sygehus tilbyder noget kursus med AB hvor man finder den rigtige medicin og mængde. De viser goå hordan masken bruges rigtig. Så til en start kunne hun tilbyde os den mulighed. Så kan vi da også se om det gøres rigtig.

Madison får hosten både om hun er forkølet eller ej, og hun har ikke været ret mege forkølet hen over vinteren. Fire gange tror jeg og det haraltid været samtidig med mig. Så jeg har sikkert smittet hende ;)

Ved hosten har hun ikke været meget dårlig, men hun sov ikke ret meget fordi hun hostede det meste af natten, hvilket betød hun var sur og tvær hele dagen og selv om dagen sov hun dårligt pga hoste. Efter den er forsvundet er hun en helt anden pige (dog stadig sur og tvær til tider) hun er gudskelov ikke et barn der har været meget syg og har haft feber. I forbindelse med vaccine havde hun feber, og for tre uger siden havde hun også lidt feber men det tror jeg var i forbindelse med tænder for hun var ellers rask. Hendes hoste, forkølelser og så hendes eksem er det sygdom hun har haft, så vi har faktisk været heldige.

Nej man stoler jo aldrig 100% på nogen når det kommer til ens barn, men vores gamle læge hende stolede jeg rigtig meget på. Hun lyttede til os og gjorde alt for at finde ud af hvad der var galt. Men desværre flyttede vi og der må kun være 15 km fra lægen til os og der er 18 så vi kunne desværre ikke beholde den gamle læge. Jeg har tidligere haft det lægehus vi har nu og den gang var der ikke styr på noget. Og har gennem tiden hørt folk fortælle de feks for sent har opdaget kræft eller anden sygdom. Det er ikke så betryggende. Kærestens bedstemor havde feks meget ondt i maven men de mente det var underlivet den var gal med, og hun skulle lige prøve nogle piller. Efter et par måneder bad hun dem sende hende videre. Hun var fuld af kræft i underliv og ved maven. Det har nu spredtsig til bughulen og hun har det meget dårligt. Sådan noget burde bare opdages. Men ja der vil nok altid være noget dårligt ved alle læger.

Altså med hensyn til medicinen så vil jeg heller som længere oppe nævnt at de sender os på sygehuset på det kursus. Frem for at hende lægen går i gang med noget. Det skal siges at madisons far har astma, og den gamle læge sagde at det skulle vi være opmærksom på at madison også godt kan få, men hvor den nye læge siger ej det kan hun ikke. Hm hvad skal man lige tro.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg skal lige forstå det; du vil ikke give hende medicin for AB, fordi det tror du ikke hun har. Men du vil gerne på et kursus på sygehuset, for forældre med AB børn?

Hvis de ikke kan høre noget på hendes lunger, og medicinen ikke har effekt, og eneste gene (selvom det er træls) er, at hun har sovet dårligt en periode, så er der vel ikke de vilde indikationer på at sende hende videre til kursus på sygehus med AB børn? Sådan udefra set :)

Men hoste er da træls og irriterende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg skal lige forstå det; du vil ikke give hende medicin for AB, fordi det tror du ikke hun har. Men du vil gerne på et kursus på sygehuset, for forældre med AB børn?

Hvis de ikke kan høre noget på hendes lunger, og medicinen ikke har effekt, og eneste gene (selvom det er træls) er, at hun har sovet dårligt en periode, så er der vel ikke de vilde indikationer på at sende hende videre til kursus på sygehus med AB børn? Sådan udefra set :)

Men hoste er da træls og irriterende.

Jeg forstår godt hvad du mener. Det er egentlig også hvis hosten fortsætter og de holder fast i at det er det hun har. Så vil jeg gerne lære noget om det. Jeg vil bare have hvis den kommer igen at de undersøger hende mere nøje, især med hendes fars historik, han har astma, allergi og børneeksem. Madison har børneeksem, og jeg håber bare ikke der kommer mere til. Men i så fald så skal jeg være sikker på hun får den rigtige behandling.

Den stod på i flere måneder og jeg rettede henvendelse både til gammel lægehus og til det nye. Ved det gamle kom jeg ikke ind til hende vi plejer men en anden, som fik det til at lyde som om jeg ville have hun var syg. Og ved det nye blev vi først sendt ind til en meget ny en som måtte sidde og slå op på nettet. Ringede ugen efter at det i fik ikke hjalp så vi ville gerne se en anden. Og så fik vi to slags medicin som heller ikke ændrede noget, og efter en måned til halvanden så droppede jeg at give det, for madison skreg når hun fik det og der var ikke nogen ændring at spore så det skulle hun ikke udsættes for. Og så i sidste uge forsvandt det. Hun hostede en gang i nat men det kan vi andre jo også uden der er noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener bare, at hvis de ikke kan høre noget på lungerne, så er det nok "bare" virus eller forkølelser. De kan vare længe. Tror næppe du bliver sendt på sygehus, hvis man ikke kan høre noget. Rigtig mange har AB/astma/eksem som børn, og der er man slet ikke i tvivl når man hører dem trække vejret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener bare, at hvis de ikke kan høre noget på lungerne, så er det nok "bare" virus eller forkølelser. De kan vare længe. Tror næppe du bliver sendt på sygehus, hvis man ikke kan høre noget. Rigtig mange har AB/astma/eksem som børn, og der er man slet ikke i tvivl når man hører dem trække vejret.

I starten kunne hun godt hive efter vejret, men lægen der sagde at der ikke var noget. Dog var der lidt på den ene lunge men da hun også var rød i det ene øre så mente han det var forkølelse.

Mén på det tidspunkt synes jeg bare det blev værre. Og det var hver dag flere gange om dagen og især slemt om aften eller i barnevogn når hun skulle sove. Men de mente ikke der var nog at høre.

Jeg ville så hellere at de ikke havde givet hende noget når de ikke mente der var noget. Men så gav os råd til hvad vi kunne prøve. Men vi fik så masken.

Min niece har det nemlig og få gange lød madison som hende, men min niece lyder sådan hele tiden, så jeg sagde til Rasmus at hun ikke skulle have det. Og at vi så måtte prøve at give hvis vi nu synes hun feks hev efter vejret. Men det har vi så ikke været ude for. Men det var min søster en gang.

Synes bare det er lidt underligt. Er nok derfor jeg sætter ? Ved det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men de prøvede jo at hjælpe jer Samantha. For HVIS der var noget de havde overhørt, så virker det helt rigtigt i mine ører at forsøge med astmamedicin for at se om det virker. Og når det så ikke gør en forskel, er det også helt rigtigt i mine ører, at stoppe behandlingen.

Prøv at se om du ikke kan glæde dig over det ikke er værre og at det ikke er der mere :)

Jeg tror ikke lægen ville af med jer. Jeg tror faktisk de ville jer det bedste.

Jeg forstår ikke hvad du synes er underligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men de prøvede jo at hjælpe jer Samantha. For HVIS der var noget de havde overhørt, så virker det helt rigtigt i mine ører at forsøge med astmamedicin for at se om det virker. Og når det så ikke gør en forskel, er det også helt rigtigt i mine ører, at stoppe behandlingen.

Prøv at se om du ikke kan glæde dig over det ikke er værre og at det ikke er der mere :)

Jeg tror ikke lægen ville af med jer. Jeg tror faktisk de ville jer det bedste.

Jeg forstår ikke hvad du synes er underligt :)

Jeg ville da i hvert fald blive lykkelig hvis Felix bare forsvandt igen. Heldigvis er jeg glad for at vi bare døjer med AB som han højest sandsynligt vokser fra igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men de prøvede jo at hjælpe jer Samantha. For HVIS der var noget de havde overhørt, så virker det helt rigtigt i mine ører at forsøge med astmamedicin for at se om det virker. Og når det så ikke gør en forskel, er det også helt rigtigt i mine ører, at stoppe behandlingen.

Prøv at se om du ikke kan glæde dig over det ikke er værre og at det ikke er der mere :)

Jeg tror ikke lægen ville af med jer. Jeg tror faktisk de ville jer det bedste.

Jeg forstår ikke hvad du synes er underligt :)

Jeg synes bare det er underligt de kan sige hun har det hvis ikke hun har det.

Er også rigtig glad hvis ikke hun har det. Er bare lidt bekymret over om de så en anden gang vil give medicin hun ikke har brug for feks.

Hun sagde til mig at ja der er ikke noget at høre men nu det mod anfald ikke virker så prøver vi med forebyggende også. Og det er også fint nok, men ville hellere være helt sikker på hun havde brug for det før hun fik det. Men det kan man måske ikke altid vide med børn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville da i hvert fald blive lykkelig hvis Felix bare forsvandt igen. Heldigvis er jeg glad for at vi bare døjer med AB som han højest sandsynligt vokser fra igen.

Ja det kan jeg godt forstå. Er godt nok også synd han skal døje med det.

Håber ikke at madison hverken får astma eller allergi som sin far, selv om lægen mener at det gør hun nok nu hun også fik børne eksem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, nu er det der jo ikke mere, men hvor længe fik hun forebyggende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, nu er det der jo ikke mere, men hvor længe fik hun forebyggende?

Hun fik anfald medicin i en uge og så fik hun det sammen med forebyggende i fire til fem uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld hvis det lyder lidt hårdt. Men jeg forstår dig altså ikke.

Du bliver sur over at de giver madison medicin som hun ikke har brug for! Men det er jo dig der insistere på at der er noget galt med hende?

Du siger selv at de fik dig til at fremstå som en der bare ville have at sit barn var syg. Og når de siger der ikke er noget at høre, vil du ikke rigtig acceptere det fordi hun jo hoster?! SÅ prøver de at hjælpe dig og giver dig medicin til hende, og nu er du sur over at de har givet dig medicin når hun ikke har AB?

Undskyld men jeg forstår dig ikke.. De har jo prøvet at hjælpe dig, SELVOM de ikke kunne høre noget på hendes lunger, så tog de dine ord for gode varer og forsøgte at hjælpe dig..

Altså jeg synes du er lidt hård med at det altid er andre den er gal med, og aldrig dig.. Sorry hvis det lyder strengt ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld hvis det lyder lidt hårdt. Men jeg forstår dig altså ikke.

Du bliver sur over at de giver madison medicin som hun ikke har brug for! Men det er jo dig der insistere på at der er noget galt med hende?

Du siger selv at de fik dig til at fremstå som en der bare ville have at sit barn var syg. Og når de siger der ikke er noget at høre, vil du ikke rigtig acceptere det fordi hun jo hoster?! SÅ prøver de at hjælpe dig og giver dig medicin til hende, og nu er du sur over at de har givet dig medicin når hun ikke har AB?

Undskyld men jeg forstår dig ikke.. De har jo prøvet at hjælpe dig, SELVOM de ikke kunne høre noget på hendes lunger, så tog de dine ord for gode varer og forsøgte at hjælpe dig..

Altså jeg synes du er lidt hård med at det altid er andre den er gal med, og aldrig dig.. Sorry hvis det lyder strengt ..

Jeg vil bare gerne vide hvorfor hun hoster så meget og gør det i flere måneder. Men der er ikke nogen der kan hjælpe. Og de sidste ender med at give medicin. Jeg tænker bare at der må være en grund til at hun hoster også selv om hun ikke er forkølet.

Jeg er jo ikke læge. Men hvis et barn hoster i flere måneder så synes jeg godt at man kan undersøge barnet grundigt. Især når de ved hendes far har alt muligt og hun er i høj risiko for at få det. Men samtidig skal de ikke give noget bare for at give. Og det føler jeg lidt de har. Den nye læge kiggede knap nok på hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare det er underligt de kan sige hun har det hvis ikke hun har det.

Er også rigtig glad hvis ikke hun har det. Er bare lidt bekymret over om de så en anden gang vil give medicin hun ikke har brug for feks.

Hun sagde til mig at ja der er ikke noget at høre men nu det mod anfald ikke virker så prøver vi med forebyggende også. Og det er også fint nok, men ville hellere være helt sikker på hun havde brug for det før hun fik det. Men det kan man måske ikke altid vide med børn

Albert har også fået medicin mod AB, her lagde lægen vægt på at hun ikke viste hvad han fejlede, det kunne være AB men det kunne også være RS-virus, eller bare en meget slem forkølelse. Hun sagde at det var meget svært at høre på de små om det var det ene eller det andet, eller slet ikke noget (han lød som en gammel mad på 80 med rygerlunger, når han trak vejret).

Medicinen hjalp ikke Albert og dermed har han ikke AB.

Jeg syntes du skal give lægen en chance i forhold til at stole på hende, hun har jo ikke udskrevet medicin til Madison af nogen ond mening, men for at prøve at hjælpe hende/jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Albert har også fået medicin mod AB, her lagde lægen vægt på at hun ikke viste hvad han fejlede, det kunne være AB men det kunne også være RS-virus, eller bare en meget slem forkølelse. Hun sagde at det var meget svært at høre på de små om det var det ene eller det andet, eller slet ikke noget (han lød som en gammel mad på 80 med rygerlunger, når han trak vejret).

Medicinen hjalp ikke Albert og dermed har han ikke AB.

Jeg syntes du skal give lægen en chance i forhold til at stole på hende, hun har jo ikke udskrevet medicin til Madison af nogen ond mening, men for at prøve at hjælpe hende/jer.

Ej hvor er det synd for ham. Har i fundet ud af hvad der så er galt? Det skal siges at så slemt har madisons slet ikke været.

Det er også gør at jeg tager mine forbehold er at de læger der er i det lægehus har mange dårlige erfaringer med. Og jeg ønskede heller ikke dem da vi flyttede da jeg heller ikke har gode erfaringer. Men det var eneste mulighed vi havde her hvor vi bor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER