marieMS

forhøjet blodtryk

2 indlæg i dette emne

Hej Piger.

Var hos jordemoderen igår 37+2 og kunne konstatere at min blodtryk var steget voldsomt siden sidste tjek 2 uger forinden, til 146/97!

Lille pigen trives og der var ikke tegn på svangerskabsforgiftning, ingen protein i urinen, kun almen graviditetshævede fødder...

Dog skal jeg gå til tjek for blodtrykket ofte den sidste tid for at tjekke, at det ikke overstiger 150/100...

I så fald taler de om indlæggelse til observation og i yderste instans igangsættelse...

Er egentligt rolig over det da det føles rart med øget kontrol, det værste er næsten at skulle holde sig endnu mere i ro!

dog tænker jeg på om andre har oplevet lignende og hvordan forløbet udviklede sig de sidste tid??

Heldigvis opstår det høje blodtryk så sent i graviditeten men vil stadig være sikker på at lillepigen har det godt...

Håber at høre nogle erfaringer med lignende fra i andre :)

Vh Marie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er ret stor forskel på, hvordan det udvikler sig, når man får forhøjet blodtryk i graviditeten - hos langt de fleste bliver det ikke til noget faretruende, og holder sig bare på et lidt for højt niveau. Når man så er i fødsel kan det stige "i kampens hede" - som JustMe beskriver - og så kan man få hurtigtvirkende medicin, og en epidural blokade, for at sænke blodtrykket og stabilisere det.

Når det kommer så sent i graviditeten som hos dig, når det nok ikke at få den store indvirkning på din datters vækst, heldigvis :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER