Mette

Rengøring af bla sutter - opbevaring?!

18 indlæg i dette emne

Jeg er så småt begyndt at pakke tasken til hospitalet og de sutter osv jeg tager ned skal ho selvfølgelig koges i ca 5 minutter så de er helt rene - men hvad så når jeg har gjort det?! Kan da vel ikke bare ligge dem ned i pusletasken? Hvis der nu går flere uger inden de kommer i brug blir de da bare snavsede? Kan man ligge dem i en lille frysepose evt? Hvad gør man?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener sagtens du ka ligge dem i en lille bøtte med låg. Alternativt ka du købe en øko suttepose på naturebaby.dk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide med en lille bøtte - må lige se nærmere på en suttepose :) tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi opbevarer rene sutter i en bøtte i skabet og sutter som skal med ud har vi i sutteposen fra Hevea (fra naturebaby.dk)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

måske man selv skulle sy en suttepose til at have med rundt - kan godt nok ikke sy, men det er da et overskueligt projekt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige en bøtte med låg. I dag koger vi dem og putter dem i en bøtte i en skuffe. Dog er der ikke låg på. Men hun er så gammel nu at det nok går.

Du kan ogsåni ønskebørn købe sådan en dims der kan rumme to sutter.

Nu ved jeg ikke hvor strikse de er der hvor du føder men vores måtte ikke få en sut før hun havde lært at spise rigtig ved mig. Jeg droppede amning efter fire dage og på femte dagen fik hun først en sut. Så det kan være du slet ikke får brug for dem hvis du skal amme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en sutteboks i babysam til en tyver, tror jeg det var :) Og ellers er vores kogte sutter i en bøtte med låg i køkkenet :) Vi er dog ikke så strikse med at koge sutter længere, det virker rimeligt pointless når knægten samtidig kan finde på at bide i vores sko, hvis han kan slippe afsted med det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde dem i en alm frysepose.

Og jeg gav sutten da hun var en dag gammel - de kan hoppe og springe alt det de vil på sygehuset - barnet er mit og jeg giver sut med det samme. Jeg har hørt SÅ mange der har ventet for længe og så blev det et problem. Det eneste jeg vil være sikker på, det er at barnet bliver lagt til med jævne mellemrum, dvs senest hver 3 time.

Hos os var det INTET problem og hun skulle nok selv fortælle når hun var sulten og det gik overhovedet ikke ud over amningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg opbevarede dem i en alm frysepose efter at de var blevet kogte i 5 min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sådan en rund bold med plads til 2 sutter, den har vi købt i ønskebørn til 39,95. Men jeg tror vi vil ønske os en on-the-go pose, det lyder smart...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Avent sutter, hvor der medfølger en hætte til selve suttehovedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sådan en rund bold med plads til 2 sutter, den har vi købt i ønskebørn til 39,95. Men jeg tror vi vil ønske os en on-the-go pose, det lyder smart...

Det er den vi har, den sutte bold. Det er super smart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Avent sutter, hvor der medfølger en hætte til selve suttehovedet :)

Det er da rigtigt. Vi har vist avent sutter liggende i pusletasken. Problemet er jo bare hvis barnet ikke vil tage de sutter, det ville madison nemlig ikke. Men ellers er det altså rigtig smart lavet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har vores i en bøtte efter de er blevet kogte. og en lille bøtte til når vi er på tur.

vores dreng kan udemærket finde ud af at spytte sutten når han er sulten, eller ikke lige gider have den i munden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kog dem og saa i en frysepose - det gjorde jeg :)

Jeg havde koebt Tommee Tippee og en anden og faaet en MAM gratis ved at like paa facebook og skrive min adresse. Det var saa den Noah ville have ;) Naar man koeber dem, saa er de i en lille boks, saa hvis de ikke bare er i min taske, saa er de i saadan en. Jeg har aldrig vaere ret god til at koge ofte og Noah har det vist fint.

Noah fik vist sut paa 4.-5. dagen. Jeg tror heller ikke paa, at det skader amningen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er lidt svært ved det der kogning. Altså vi gør det, og opbevarer dem fornuftigt - men William gør det vaskeligt at holde dem helt rene, han spytter dem ud i tide og utide, og så stopper jeg dem altså i munden på ham igen, uden at koge dem. Så jeg er da sikker på at han har spist dynefnulder en del gange og vel også nogle bakterier, og det er altså UMULIGT at undgå. Hvis han skulle have en kogt sut hver gang skulle vi nok have ca. 100 med på tur. Men jeg har læst et sted at det er bedre at give dem den måske lidt beskidte sut, fremfor at stoppe den i munden på sig selv først og så give den til baby som mange har en ide om (især ældre generationer tror jeg gjorde det).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er lidt svært ved det der kogning. Altså vi gør det, og opbevarer dem fornuftigt - men William gør det vaskeligt at holde dem helt rene, han spytter dem ud i tide og utide, og så stopper jeg dem altså i munden på ham igen, uden at koge dem. Så jeg er da sikker på at han har spist dynefnulder en del gange og vel også nogle bakterier, og det er altså UMULIGT at undgå. Hvis han skulle have en kogt sut hver gang skulle vi nok have ca. 100 med på tur. Men jeg har læst et sted at det er bedre at give dem den måske lidt beskidte sut, fremfor at stoppe den i munden på sig selv først og så give den til baby som mange har en ide om (især ældre generationer tror jeg gjorde det).

Jeg tror ogsaa, det kan blive for sterilt... I hvert fald tror jeg, at immunforsvaret paa en baby skal udfordres. Noahs sutter maa godt falde paa gulvet uden at jeg skal skylle skylle, men jeg koger dem selvfoelgelig - maaske bare ikke ofte nok... tror nu ikke, det er noget problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er lidt svært ved det der kogning. Altså vi gør det, og opbevarer dem fornuftigt - men William gør det vaskeligt at holde dem helt rene, han spytter dem ud i tide og utide, og så stopper jeg dem altså i munden på ham igen, uden at koge dem. Så jeg er da sikker på at han har spist dynefnulder en del gange og vel også nogle bakterier, og det er altså UMULIGT at undgå. Hvis han skulle have en kogt sut hver gang skulle vi nok have ca. 100 med på tur. Men jeg har læst et sted at det er bedre at give dem den måske lidt beskidte sut, fremfor at stoppe den i munden på sig selv først og så give den til baby som mange har en ide om (især ældre generationer tror jeg gjorde det).

Vi er heller ikke hysteriske med kogningen herhjemme. Pt ryger alt alligevel i munden (tøjdyr, rangler, fødder, mit hår osv), så det virker lidt fjollet at koge sutten hele tiden. Mht om man skal putte sutten i munden selv først, så har jeg læst et sted at man skal lade være, da barnet så fik "fremmede" bakterier i munden og øget risiko for caries?? Men nu ser jeg lige, at der er kommet en ny undersøgelse, der anbefaler det modsatte, da det skulle forebygge astma og allergi? Artiklen er fra videnskab.dk, kender ikke siden så ved ikke lige hvor pålidelig den er :) Artiklen kan ses her http://videnskab.dk/kort-nyt/rens-sutten-med-munden-og-skan-dit-barn-astma-og-eksem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER