louisevibe

Hvor meget spiser jeres ca. i løbet af en dag?

36 indlæg i dette emne

Jeg får besøg af SP i morgen netop for at snakke om, at natamning skal væk. Vi har så oftest kun en mellem 23-7, men den burde ikke være nødvendig længere, ifølge SP.. Så derfor tænker jeg, at Silke Elia da heller ikke har et reelt behov for amning om natten.

I telefonen sagde SP, at det er faren der skal tage de første tre nætter, for at barnet vænner sig til det. Mor lugter af mælk og det er forvirrende for hende så! Det tager oftest tre nætter, så har barnet vænnet sig til, at der er lavet noget om. Hun mente dog at Anabella stadig gerne "må" få ved 23-tiden, men den om natten skal helt væk! Derudover nævnte hun, at hvis den amning om natten kommer væk, vil hun spise mere morgenmad og så selv afvise/amme mindre før formiddagslur, så spise mere frokost og ammes mindre før middagslur, således at de to amninger af sig selv vil forsvinde..

Jeg tror helt sikkert på, at det er en vanesag! Og i skal nu hjælpe hende af med vanen.

Håber det gav mening, det er fra mobil og jeg er lidt træt :)

Ja, min SP sagde godt nok også ved 8-måneders tjekket, at hun ikke behøvede om natten mere, men fordi jeg har kørt BLW og hun er sensitiv, ville jeg være sikker på hun får nok fast. Hvilket jeg kan se ud fra I andre, at hun gør.

Tak for råd. Tror jeg vil få Jesper på banen så. Han er i forvejen rigtig god til at tage hende om natten.

Så målet må være. Amning inden putning. Amning når vi går i seng - og så holde til om morgenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For pokker - jeg har fået helt dårlig samvittighed over så lidt Ida spiser i forhold til alle andre, at jeg har kontaktet min sndhedsplejerske(Vi har dog funde synderen for at hun ikke spiser så meget - nemlig natamningerne)

Men vores dag ser sådan her ud med mad.

Vågner klokken 08.35 og får havregrød klokken 09 hvor hun spiser MAX 5 skefulde af en halv potion

lur fra 10-11

11.30 får hun en kvart skive rugbrød

lur fra 12.30-15(15.30)

så får hun frugt klokken 15.30(16) hvor hun spiser et halv æble

aftensmad klokken 17.30 hvor hun spiser en halv kartoffel + nogle agurkestave

ammes klokken 19

ammes klokken 22

ammes klokken 01

ammes klokken 04

så hun bliver ammet meget endnu, og det skal vi til at trappe ned, så mon ikke maden kommer når der blivet trappet ned på amningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For pokker - jeg har fået helt dårlig samvittighed over så lidt Ida spiser i forhold til alle andre, at jeg har kontaktet min sndhedsplejerske(Vi har dog funde synderen for at hun ikke spiser så meget - nemlig natamningerne)

Men vores dag ser sådan her ud med mad.

Vågner klokken 08.35 og får havregrød klokken 09 hvor hun spiser MAX 5 skefulde af en halv potion

lur fra 10-11

11.30 får hun en kvart skive rugbrød

lur fra 12.30-15(15.30)

så får hun frugt klokken 15.30(16) hvor hun spiser et halv æble

aftensmad klokken 17.30 hvor hun spiser en halv kartoffel + nogle agurkestave

ammes klokken 19

ammes klokken 22

ammes klokken 01

ammes klokken 04

så hun bliver ammet meget endnu, og det skal vi til at trappe ned, så mon ikke maden kommer når der blivet trappet ned på amningen.

Du skal ikke have det dårligt! Da Silke Elia havde Idas alder ammede jeg lige så meget, og hun spiste lige så lidt, da det ikke går så hurtigt med BLW :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke have det dårligt! Da Silke Elia havde Idas alder ammede jeg lige så meget, og hun spiste lige så lidt, da det ikke går så hurtigt med BLW :)

Vi bruger også BWL - men det er da ret at hører at vi ikke er de eneste hvor hun spiser så lidt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også BWL - men det er da ret at hører at vi ikke er de eneste hvor hun spiser så lidt. :)

Overhovedet ikke. Faktisk er det meget normalt med BLW at de først begynder at spise nok til at droppe amningerne ved 9 måneders alderen. Så det skal nok komme.

Mit problem var så, at selvom hun spiser mere om dagen, har hun ikke skåret ned om natten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for råd :kiss

Jeg prøvede allerede i går at give hende vand, da hun vågnede kl.22 - det var ikke en succes! Men ammede til gengæld kun 3-4 minutter, så tror altså ikke det var sult. Hun fik en lang ammetår 00.30 og først igen 5.30. Det vil være helt fint med mig, hvis hun får den tår når vi går i seng, bare jeg slipper for den om natten.

Mht sensitiviteten er hun meget selektiv mht amning. Hun vil ikke bare spise, hvis hun ikke er sulten, og hun kan køre fuldstændig op, hvis hun ikke får det, hun "beder" efter - og så tager det snilt en halv til en hel time, før hun falder til ro igen. Hun har længe spist meget om natten og ikke rigtig om dagen (også da jeg kun ammede), fordi der er ro og hun ikke skal forholde sig til alle mulige andre ting. Jeg kan stadig ikke amme hende ude/hos andre.... - kun om natten, når det er mørkt. Derfor har jeg også ladet hende spise om natten for at være sikker på, at hun ikke sulter.

Præcis sådan var Anna også. Det er virkelig ift. maden, at vi for alvor har mærket hendes sensitivitet. Jeg har aldrig ammet hende udenfor (jeg har prøvet een gang og det var rigeligt!) og der skulle være helt ro hvor/når jeg ammede. Det var tydeligt, at Anna spiste meget om natten, fordi det var der hun gjorde det halvt i søvne og ikke skulle forholde sig til alt muligt andet imens. Derfor spiste hun også om natten helt til hun blev 1 år og hun får stadig flaske til natten nu. Hun kan være sulten, men samtidig så træt og mættet af indtryk, at hun ikke spiser til aften/godnatgrød, men så alligevel spiser 240ml MME.

Jeg kan godt forstå du har ladet hende spise om natten og at du tænker det kan have stor betydning for hende at ændre på de vaner. Det skal bare være små skridt og så lytte til hende undervejs :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit indtryk af Silke Elia er at hun er en ret aktiv pige!? Tænker at hun har brug for en en masse energi til at forbrænde en masse energi :) Dermed ikke sagt, at jeg også tror at du sagtens kan skippe en amning eller to, men hvad du føler for :)

Her ser dagen således ud:

Charlie vågner ml. 6.30-7.30 og får havregrød ca. En time efter han er vågnet. Den er lavet på 1 dl havregrød og ca. 2 dl sødmælk og to teskeer æblemos og en teske usaltet smør.

Inden lur får han gerne lidt frugt, det kan være alt muligt, men han spiser ca. En mængde på str. med en banan og nogen gange en ostehaps.

Så vågner han og får ca. 1 skive rugbrød og forskelligt grønt, broccoli, agurk, gulerod, rød peber, blomkål - hvad vi lige har :)

Så står den på frugt igen, en kiks af en art, eller en ostehaps..

Derefter aftensmad, hvor ofte spiser det samme som os. En til to kød boller, lidt kartofler og lidt grønt.

Inden sengetid får han en flaske på 235ml.

Han er tilfreds, glad osv. Det tager jeg som et godkendt mad indtag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis sådan var Anna også. Det er virkelig ift. maden, at vi for alvor har mærket hendes sensitivitet. Jeg har aldrig ammet hende udenfor (jeg har prøvet een gang og det var rigeligt!) og der skulle være helt ro hvor/når jeg ammede. Det var tydeligt, at Anna spiste meget om natten, fordi det var der hun gjorde det halvt i søvne og ikke skulle forholde sig til alt muligt andet imens. Derfor spiste hun også om natten helt til hun blev 1 år og hun får stadig flaske til natten nu. Hun kan være sulten, men samtidig så træt og mættet af indtryk, at hun ikke spiser til aften/godnatgrød, men så alligevel spiser 240ml MME.

Jeg kan godt forstå du har ladet hende spise om natten og at du tænker det kan have stor betydning for hende at ændre på de vaner. Det skal bare være små skridt og så lytte til hende undervejs :kiss

Tak Susanne, dejligt med en ligesindet der forstår. Jeg har helt sikkert tænkt mig at lytte til hende, så vi forsøger lige så stille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit indtryk af Silke Elia er at hun er en ret aktiv pige!? Tænker at hun har brug for en en masse energi til at forbrænde en masse energi :) Dermed ikke sagt, at jeg også tror at du sagtens kan skippe en amning eller to, men hvad du føler for :)

Her ser dagen således ud:

Charlie vågner ml. 6.30-7.30 og får havregrød ca. En time efter han er vågnet. Den er lavet på 1 dl havregrød og ca. 2 dl sødmælk og to teskeer æblemos og en teske usaltet smør.

Inden lur får han gerne lidt frugt, det kan være alt muligt, men han spiser ca. En mængde på str. med en banan og nogen gange en ostehaps.

Så vågner han og får ca. 1 skive rugbrød og forskelligt grønt, broccoli, agurk, gulerod, rød peber, blomkål - hvad vi lige har :)

Så står den på frugt igen, en kiks af en art, eller en ostehaps..

Derefter aftensmad, hvor ofte spiser det samme som os. En til to kød boller, lidt kartofler og lidt grønt.

Inden sengetid får han en flaske på 235ml.

Han er tilfreds, glad osv. Det tager jeg som et godkendt mad indtag :)

Åh ja, hun er ganske aktiv efter hun er begyndt at kravle rundt over det hele.

Dejligt at læse jeres rutine :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer 3-4 gange i døgnet pt. I dag har jeg kun ammet hende tidligt i morges kl 04.30 og så nu her, da hun blev puttet. Og så vil jeg tro, at hun vågner ca. kl 00 og vil have mad der. Inger har jo været en kampbrystspiser, så det er kun halvanden måned siden, at vi kunne droppe amningen midt på natten. Tidligere ville hun typisk få mad kl. 00, kl. 03 og kl. 06. Og den midt på natten tog vi simpelthen en kold tyrker for at få væk. hun blev lidt møflet og sur, men det gik bedre end forventet og efter ca 1 uge, havde hun helt accepteret det. Og ja, det var super, at far kom på banen.

Desværre er hun kommet ind i en dum vane med at ville have bryst allerede kl 04.30 nu, hvilket jo altså stadig er nat i min optik. Det er i hvert fald for tidligt at stå op. Og vi skal helt sikkert snart have vænnet hende af med amningen kl 00, for hun burde jo kunne klare sig fint uden. Det tror jeg til gengæld bliver MØGSVÆRT - og nej, Inger vil sgu heller ikke vide af noget vand, hvis hun vil have bryst :D

Jeg tænker, at vi bliver nødt til at tage endnu en kold tyrker, så hun kun bliver ammet inden putning og så helst tidligt om morgenen. Jeg ville ønske, at Inger gad drikke af flaske, så man kunne erstatte MME med vand, for hvis det bare ER tørst, burde det jo kunne klares med lidt vand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at alle børn er forskellige. Og ved heller ikke om der er forskel på bryst og flaske børn.

Men Leah har selv droppet nat flaskerne efter hånden. Og her for ca 2 uger siden sov hun hele natten (19.00-ca 06.00) uden flaske. Inde da fik hun 200ml MME kl 19.00 - 90 ml. ca kl 02.00 +/- 1 time - 90 ml. når hun vågnede kl 06.00 +/- 30 min. og så fik hun grød kl 7.30. Men da hun selv droppede flasken om natten, prøvede vi at hun fik grød når hun vågnede. Og det går fint. Hun er ikke mega sulten når hun vågner og kan sagtens vente 30/40 min på grøden ;)

(hun får der udover 2 gange grønsagsmos af 3 små kartofler og en anden grøntsag og 1-2 flasker med 120ml MME. Vi er igang med at gå over til mellem måltider - det er manden der er på barsel, så det tager lidt tid at ændre hans vaner :D)

Når men her i weekenden sov hun hos min far (1. gang med overnatning ude) Og han har en tendens til ikke at give hende mad med mindre hun efterspørg det. Men det gør hun ikke altid selv, før hun er HUNdEsulten og går helt i selvsving. SÅ hun fik ikke sin aften flaske og sov åbenbart fint. MEN hun vågnede så tilgengæld også kl 04.00. wonder why ;) (han fik hende dog til at sove en times tid mere) Men det betød så at hende soverytme var flyttet en time resten af dagen efter, der er så hvad der er.. Hun fik heller ikke sin formiddags flaske. Hun var på ingen måde utilfreds. Men hun vågnede 1,5 time efter hun var blevet puttet til natten og var helt utrøstelig. Hun ville ikke have flasken med vand, den trøstede lige de første 10 sek så var det ud igen. JEg fik hende til at falde til ro på mit bryst (hun lå ligsom op af mig) men vågnnede så snart jeg lagde hende og græd videre. Der kom min mand med en flakse og den tog hun og sov videre. Jeg var helt paf og tænkte det da var et underligt tidpunkt hun blev sulten på. Men det har jo nok været noget med at hun ikke har fået nok det sidste døgn..

Når det jeg vil sige med det her er, at det var MEGET tydeligt at flasken med vand ikke kunne trøste og det har jeg så lært betyder sult. for normalt kan den sagtens trøste. Men det er jo der her med ungerne er forskellige og har forskellige måder at ''sige'' tingene på.

Jeg håber i finder en løsning. OG su skal bestemt ikke være bange for hun ikke får mad nok ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER