Forunderligt

Smoothies for dummies?

7 indlæg i dette emne

Jeg har arvet en blender! :D Hvor finder jeg nogle gode smoothie opskrifter så jeg kan komme i gang med at få erfaring? Vil I dele jeres favoritter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skal det bare gå hurtigt plejer jeg faktisk bare at blende juice og nogle forskellige frosne bær.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan også bruge is eller mælk sammen med fx jordbær og banan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver tit smoothies af:

- A38, banan og frosne jordbær.

- Friskpressede appelsiner (eller bare appelsinjuice), ananas og frosne jordbær. Den kan også være god med mango i, hvis man kan lide det :)

Du kan jo sådan set lave smoothies af lige præcis de frugter/bær du godt kan lide. En god regel for smoothies (synes jeg) er at der helst skal være noget "væske" af en art, så den ikk bliver for tyk. Men det er jo selvfølgelig smag og behag hvor tyk man vil have den :) Jeg putter altid noget frugtsaft/juice eller A38, mælk eller lign. i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger stort set altid banan, frosne jordbær, blåbær og appelsinjuice. Jeg fylder et glas med frugt og bær, og så hælder jeg juice over. Det passer fint med konsistensen :) til et alm glas bruger jeg en halv banan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom det i, du har lyst til ;)

Skal den være tyk, så brug yoghurt, skal den være tynd, så bruge juice.

Min yndlings er yoghurt, banan og så enten masser af frosne jordbær eller hindbær :)

Afhængig af hvor god din blender er, kan det godt være en udfordring at få "fat" i de frosne bær. Jeg har fundet ud af, at hvis du starter med banan og lidt juice/yoghurt og så tilsætter det frosne lidt efter lidt, så er der ingen problemer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres indspark :)

Min blender er bestemt ikke god... den er nok også 25 år gammel :rolleyes men den kører! Jeg eksperimenterede lidt med at tilsætte svesker og dadler for at søde - det kan den ikke klare. Nu prøver jeg om den kan klare dem hvis de er udblødte. De frosne hindbær hældte jeg lidt kogt vand over så de var halvtøet, så blev det fint lækkert.

Er overrasket over hvor godt og længe en smoothie mætter. Det må være suppeeffekten der gør det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER