Tinakp

Dumt spørgsmål til de kloge flaske-mødre....

21 indlæg i dette emne

Hvordan giver I flaske om natten?

Det virker som et dumt spørgsmål at stille, men jeg har jo ammet hver nat i snart 9 måneder - og derfor har jeg altid taget Elin op på ammepuden og derefter lagt hende i tremmesengen igen. Og ved ikke hvordan man ellers skulle gribe natmåltidet an.

Men nu hvor hun lige pludselig gerne vil tage flaske, er jeg stoppet med at amme om aftenen - og vil meget gerne slippe for det om natten også. Og derfor har vi snakket lidt om at prøve at tilbyde hende en flaske i stedet for bryst.

Men giver I bare flasken mens de ligger nede i sengen, eller tager I dem op og giver flasken?

Håber at der er nogen som endnu engang kan hjælpe en uvidende amme-mor, som forhåbentlig snart kan komme på weekend ophold med manden....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja Anna får sin flaske i sengen kl. 19.00 og kl. 23.00 ca. - det forstyrrer nattesøvnen mindst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid taget mine op for at give flaske, men jeg ved at nogen gør det i sengen også....... Men jeg ved at mælken faktisk kan løbe ud i ørerne (gennem noget der hedder det eustachiske rør, som forbinder øre og næse/hals) og det kan være rigtig ubehageligt for de små..... Det lyder lidt sært, men jeg har aldrig turdet "teste" det på mine drenge.

Så om ikke andet, så ville jeg ligge noget under hende så hun er en smule oprejst i sengen hvis det er.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak for begge jeres svar! Jeg tror lige vi venter en dags tid - jeg tror at vi lige skal have snakket samme om hvordan vi gør det... jeg ved godt at man selvfølgelig bare kan prøve noget af, men så snart det omhandler nattesøvn, så vil man ikke ikke gøre nogle drastiske handlinger, uden at det er tænkt igennem 1000 gange... :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid taget mine op for at give flaske, men jeg ved at nogen gør det i sengen også....... Men jeg ved at mælken faktisk kan løbe ud i ørerne (gennem noget der hedder det eustachiske rør, som forbinder øre og næse/hals) og det kan være rigtig ubehageligt for de små..... Det lyder lidt sært, men jeg har aldrig turdet "teste" det på mine drenge.

Så om ikke andet, så ville jeg ligge noget under hende så hun er en smule oprejst i sengen hvis det er.....

Det har jeg godt nok aldrig hørt om - det lyder meget usandsynligt at mælken kan løbe ud i ørerne i min verden - men har du et link? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg godt nok aldrig hørt om - det lyder meget usandsynligt at mælken kan løbe ud i ørerne i min verden - men har du et link? :)

Det var min SP der sagde det, men hvis du googler :ligge ned og få flaske, eller noget i den stil, kommer der noget om det.... :)

Jeg tænkte også det lød totalt underligt, men jeg har ikke turde løbe risikoen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for det :)

Tina, du kan jo bare lade hende sidde op i sengen og få flasken og så ligge hende bagefter - hvis det er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det var selvfølgelig en mulighed - for hun får noget af sin aftenflaske inde i sengen, mens hun sidder op. Endnu engang tak for rådet pandamor - du er en sveske! :kram2

Christina: jeg må vist lige ind og kigge på de links der, det lyder interessant...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager Mie op og det er af 2 grunde:

1) jeg har en principfast holdning om at fordi vi gik over til flaske fordi JEG havde ondt, så skal det ligne amning så meget som muligt, altså det var jo et valg JEG traf, så skal Mie ikke "gå glip" af den tætte kontakt (det er også kun en håndfuld gange at andre end Anders og jeg har givet flaske).

2) jeg sidder bedre i ammestolen. Har prøvet at sidde med armen på hendes mave og jeg får monster ondt i skulderen.

Mie falder halvdelen af gangene i søvn i mine arme og den anden halvdel af gangene sover hun inden for 3 min. Jeg tror det handler om vanen, Mie har jo aldrig prøvet andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid siddet med mine børn når de får flaske, for at have nærheden og det har jeg også altid gjort om natten. Jeg har aldrig haft noget problem med, at ligge dem efterfølgende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan giver I flaske om natten?

Det virker som et dumt spørgsmål at stille, men jeg har jo ammet hver nat i snart 9 måneder - og derfor har jeg altid taget Elin op på ammepuden og derefter lagt hende i tremmesengen igen. Og ved ikke hvordan man ellers skulle gribe natmåltidet an.

Men nu hvor hun lige pludselig gerne vil tage flaske, er jeg stoppet med at amme om aftenen - og vil meget gerne slippe for det om natten også. Og derfor har vi snakket lidt om at prøve at tilbyde hende en flaske i stedet for bryst.

Men giver I bare flasken mens de ligger nede i sengen, eller tager I dem op og giver flasken?

Håber at der er nogen som endnu engang kan hjælpe en uvidende amme-mor, som forhåbentlig snart kan komme på weekend ophold med manden....

Madison får hendes i sengen og så går mor ind og putter imens. Når jeg så kan høre hun er færdig går jeg ind og fjerner den igen. Men vi "øvede" det imens hun lå inde hos os en periode, hvor hun selv spiste af den. Og kunne selv ligge med den. Det er lidt nemmere og madison er svær at putte hvis hun har lagt hos os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har siddet med Lilly på sengekanten, så hun har sin ryg mod min mave. Hun har svært ved at drikke flaske liggende efter vi er skiftet til store huller i sutten, hun kløjs i det og spilder en masse hvis vi bruger en mere liggende stilling. Heldigvis behøver hun ikke længere natflaske men blir bare taget op og ligger hos os når hun vågner tidlig morgen, så sover hun lidt længere, til vi kan stå op og få grød ved 7 tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger - det er rart at høre om jeres erfaringer og se at der faktisk er mange forskellige måder at gøre det på. Så det er nok bare med at finde en måde, som forhåbentlig falder i Elins smag... jeg er bare spændt på om det bliver en kamp, når nu hun er vant til bryst.. for det ville være træls hvis hun bare blev pisse hysterisk midt om natten - for der har jeg en rygrad som en regnorm...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gjort begge dele med Anna - altså både taget op og givet i sengen. Det var perioder og Anna sagde selv til hvad hun helst ville - eller mest hvad hun ikke ville ;)

Jeg har altid haft en voksenhovedpude i fodenden af Annas seng og når hun skulle spise om natten vendte jeg hende lige rundt, så hun lå med hovedet på den og bagefter lagde jeg hende tilbage - af samme grund som Troldemor skriver med det kan give dem øreproblemer, hvis ikke hovedet er lidt løftet, så tyngdekraften sørger for mælken ikke løber 'den gale vej' :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gjort begge dele med Anna - altså både taget op og givet i sengen. Det var perioder og Anna sagde selv til hvad hun helst ville - eller mest hvad hun ikke ville ;)

Jeg har altid haft en voksenhovedpude i fodenden af Annas seng og når hun skulle spise om natten vendte jeg hende lige rundt, så hun lå med hovedet på den og bagefter lagde jeg hende tilbage - af samme grund som Troldemor skriver med det kan give dem øreproblemer, hvis ikke hovedet er lidt løftet, så tyngdekraften sørger for mælken ikke løber 'den gale vej' :)

Okay - det var faktisk en go ide med en hovedpude i den anden ende af sengen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KÆMPE SUCCES!!!!!

Jeg havde helt svært ved at sove bagefter og havde lyst til at vække manden og fortælle det... Jeg har for første gang i Elins liv ikke ammet i et helt døgn!

Hun fik en flaske kl. 19.30 - og så vågnede hun kl. 00. - hvor jeg gav hende en flaske - og hvor jeg tog hende med ind i stuen på ammepuden som jeg plejer, når jeg ammer. Men havde en arm under (for at hæve hende hoved - der skal ikke løbe mælk nogen forkerte steder her... :P ) og holdt hende helt ind til mig, som når hun bliver ammet - og det godtog hun sørme! Og så drak hun lige 210 ml..... Og nu er hun lige vågnet kan jeg høre og kl. er 6.40... det er da okay, hva?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KÆMPE SUCCES!!!!!

Jeg havde helt svært ved at sove bagefter og havde lyst til at vække manden og fortælle det... Jeg har for første gang i Elins liv ikke ammet i et helt døgn!

Hun fik en flaske kl. 19.30 - og så vågnede hun kl. 00. - hvor jeg gav hende en flaske - og hvor jeg tog hende med ind i stuen på ammepuden som jeg plejer, når jeg ammer. Men havde en arm under (for at hæve hende hoved - der skal ikke løbe mælk nogen forkerte steder her... :P ) og holdt hende helt ind til mig, som når hun bliver ammet - og det godtog hun sørme! Og så drak hun lige 210 ml..... Og nu er hun lige vågnet kan jeg høre og kl. er 6.40... det er da okay, hva?

:yay :glad :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg godt nok aldrig hørt om - det lyder meget usandsynligt at mælken kan løbe ud i ørerne i min verden - men har du et link? :)

Når man dykker udligner man trykket i øret igennem dét rør. Hvis man er snottet og ikke kan udligne, bliver alt snottet presset ud gennem næse og mund, når man stiger op til overfladen (sorry for the details). Så det lyder egentlig rigtigt nok, at det kan drille, hvis man ligger ned og drikker. Det har jeg aldrig tænkt over, og Theodor får også flaske imens han ligger ned om morgenen, uden at det har generet ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At lade dem spise liggende fladt ned, har jeg hørt skulle give øget risiko for mellemørebetændelse, og jeg har også en folder fra SP hvori der står at de aldrig må ligge ned og få flasken. Derfor har jeg altid taget Silas op til mig, og givet ham flaske, så har han også samtidig fået en lille portion tryghed, som jeg tror han har haft brug for også, for at falde til ro igen... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man dykker udligner man trykket i øret igennem dét rør. Hvis man er snottet og ikke kan udligne, bliver alt snottet presset ud gennem næse og mund, når man stiger op til overfladen (sorry for the details). Så det lyder egentlig rigtigt nok, at det kan drille, hvis man ligger ned og drikker. Det har jeg aldrig tænkt over, og Theodor får også flaske imens han ligger ned om morgenen, uden at det har generet ham.

Ok :)

Anna har altid haft hævet hovedgærde, så jeg er ikke bekymret for det her. Men det er altid dejligt med lidt ny viden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER