Unknown

Græder om natten

20 indlæg i dette emne

Nå tøser prøver lige her om i har nogle gode råd.

Zoeys nætter har siden Nov/dec været et rod. Indtil da blev hun puttet 19:30 og sov til 08:00 uden et pip. Så kom et tigerspring. Dernæst undersøgelser på sygehuset, så en indlæggelse, tigerspring, dagplejestar. Ja listen over undskyldninger er lang. Men det kan da ikk blive ved at være et problem.

Vi har fået rigtig fin styr på putningen. Vi har strammet putteritualet op, og putter allerede kl 19:00 - dette har god effekt.

Når hun ligger i sengen sidder jeg ved siden af til hun sover, somme tider med hånden på hendes mave. Dette tager 5-15 min.

Men så starter showet - der er intet system i hendes opvågninger. Nogle gange vågner hun efter 30 min andre gange 3 timer. Når hun vågner stiller hun sig op og græder. Hvis Henrik går ind går hun helt amok. Hvis jeg kommer kan jeg ligge hende igen. Somme tider er hun væk med det samme, andre gange skal jeg lige sidde med hånden på hendes mave lidt.

Gode nætter vågner hun ca 5 gange. Andre gange sover hun ikk engang 30min inden hun græder igen. Som oftest vågner hun hver 2. Time.

Fordi jeg er ved at gå fuldstændig til pga søvnmangel kommer hun nu ind til os når det blir for meget. Her vågner hun også og jeg skal ligge hende ofte.

Har i nogle ideer til hvad det er ? Hvorfor vågner hun så ofte og hvad kan vi gøre ?

Det er ikke leg - for de få gange hun tror dagen starter kl 23 eller 4 bliver vi ikke ved hende. Så går vi indtil hun begynder at græde efter os, hvorefter hun kan puttes.

Jeg føler det er tryghed, men kan hun blive ved at have brug for alt den ekstra tryghed om natten ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ronja græder også stadig om natten. På en god nat er det kun 2 gange på en dårlig er vi oppe på 6-7 gange.

Hvis vi ikke er gået i seng inden hun starter får vi hende til at sove videre hos sig selv. Nogengange kan vi bare lige give sut, andre gange må vi sidde ved siden af og bare sige shhh for hvis vi rører hende bliver det værre, andre gange skal hun lige op og have lidt vand, og putte lidt inden hun sover videre.

Når hun vågner efter vi er gået i seng, henter vi hende med det samme ind til os. Vi orker ikke (og har ikke rigtig gjort på nået tidspunkt) at bruge tid om natten på at få hende til at sove hos sig selv. Når hun kommer ind til os falder hun for det meste til ro og sover videre resten af natten. Men nogen gange græder hun også derinde.så må vi enten sidde lisdt med hende eller ligge og holde om hende,

Jeg har ikke rigtig nogen gode råd for vi kæmper selv. Jeg har egentlig købt en madras fordi jeg ville prøve at lægge mig ind til hende i stedet for hun kommer til os men det er kun blevet ved tanken indtil nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja græder også stadig om natten. På en god nat er det kun 2 gange på en dårlig er vi oppe på 6-7 gange.

Hvis vi ikke er gået i seng inden hun starter får vi hende til at sove videre hos sig selv. Nogengange kan vi bare lige give sut, andre gange må vi sidde ved siden af og bare sige shhh for hvis vi rører hende bliver det værre, andre gange skal hun lige op og have lidt vand, og putte lidt inden hun sover videre.

Når hun vågner efter vi er gået i seng, henter vi hende med det samme ind til os. Vi orker ikke (og har ikke rigtig gjort på nået tidspunkt) at bruge tid om natten på at få hende til at sove hos sig selv. Når hun kommer ind til os falder hun for det meste til ro og sover videre resten af natten. Men nogen gange græder hun også derinde.så må vi enten sidde lisdt med hende eller ligge og holde om hende,

Jeg har ikke rigtig nogen gode råd for vi kæmper selv. Jeg har egentlig købt en madras fordi jeg ville prøve at lægge mig ind til hende i stedet for hun kommer til os men det er kun blevet ved tanken indtil nu.

Er ked af i også skal døje med det, men også lidt glad for vi ikke er de eneste. Det med madrassen havde vi også overvejet. Men hun har brug for fysisk kontakt. Så skal alligevel op og sidde hvis jeg ligger på gulvet :-S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ked af i også skal døje med det, men også lidt glad for vi ikke er de eneste. Det med madrassen havde vi også overvejet. Men hun har brug for fysisk kontakt. Så skal alligevel op og sidde hvis jeg ligger på gulvet :-S

Det er lige netop derfor jeg ikke er kommet til andet end tanken ;) det er super hårdt at undvære sin søvn. Nogen gange vågner Jonas og jeg om morgenen og kan ikke huske hvem der har hentet Ronja ind for vi bare gør det automatisk i søvne pga udmattelse :(

Håber i finder noget der virker for jer :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har samme problem med Elias. Han vågner også tit om natten, det er ikke altid gråd - da vi sov i værelset sammen med ham, var jeg overbevist om, at det var fordi vi forstyrrede hans søvn, men nu hvor vi er flyttet ud af soveværelset, tror jeg mange gange, han lige skal sikre sig, at vi stadig er der... Nogle gange er det virkelig hjerteskærende gråd, han ruller rundt i sengen, sparker og vil slet ikke have, at vi røre ved ham... Så sidder vi bare ved siden af ham og beroliger på den måde indtil han giver os sutten, så den kan blive skyllet.

Andre gange er det ikke noget problem, at få ham til at sove igen. Vi skyller hans sut og så får han den igen og lægger sig til at sove, men den afbrudte søvn er ren tortur! Det er så svært at fungere om dagen uden bare 3-4 timers sammenhængende søvn...

Jeg har desværre ingen guldkorn til dig - vil bare fortælle dig, at i er ikke alene og jeg tror bare i skal give hende den tryghed hun har brug for og så krydser jeg fingre for, at det bliver bedre igen. Her har det stået på siden han blev født nærmest...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har heller ingen guldkorn men melder mig i klubben af forældre, der ikke sover :zzz Det er præcis som du beskriver herhjemme. Det sucks :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har heller ingen guldkorn men melder mig i klubben af forældre, der ikke sover :zzz Det er præcis som du beskriver herhjemme. Det sucks :kram

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Døjer I andre også med at når man så kapitulerer og tager dem med ind i sin egen seng, så sover de mega uroligt og rejser sig på alle fire/piller næse på en/kradser/sparker/piller en i munden? :unsure Valdemar har simpelthen så urolige hænder om natten :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Døjer I andre også med at når man så kapitulerer og tager dem med ind i sin egen seng, så sover de mega uroligt og rejser sig på alle fire/piller næse på en/kradser/sparker/piller en i munden? :unsure Valdemar har simpelthen så urolige hænder om natten :unsure

Det kan Ronja også finde på. Hvis hun begynder at tumle rundt i søvne er jeg begyndt at lade hende gøre det. Det er som om hun stopper hurtigere hvis hun bare får lov uden jeg prøver at stoppe hende. Det har så resulteret i hun er vågnet med hovedet den forkerte vej, på tværs i sengen, helt oppe i væggen og hvad hun nu kan finde på.

Det væreste er når hun sætter sig på alle fire og vil putte ind til mig og så bare lader sig falde ind til mig. Hvis hun gør det mens jeg sover kan det godt gøre rimelig ondt når hun rammer og der har været et blåt øje på vej en gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Døjer I andre også med at når man så kapitulerer og tager dem med ind i sin egen seng, så sover de mega uroligt og rejser sig på alle fire/piller næse på en/kradser/sparker/piller en i munden? :unsure Valdemar har simpelthen så urolige hænder om natten :unsure

Med hensyn til hænderne så sover Ronja altid med noget i hænderne. Hun har altid min tre sutter med i seng, så en til munden og en til hver hånd. Det gør at hun ligger og nusser dem og ikke roder rundt med dem. Hun har også en nusse kanin med hun kan ligge og holde fast i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare sende et :kram til jer alle!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bare kun én side af sengen op til en mur, så tør ikke andet end at rykke Mar på plads hele tiden, så han ikke møffer udover kanten :o

Han har en puttebamse, men hvis jeg giver ham den plejer han bare at give sig til at slå mig med den i søvne <_< Og det samme med sutter. Det er som om, at det SKAL være mig (eller nogle gange Brian) der skal nulres og kradses :rolleyes

Håber snart at det går over :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jeg godt nok hård mor - jeg vil ikke have resten af min søvn ødelagt, ved at Elias kommer op i sengen, så kommer han selv med sutten, så beder vi ham gå tilbage i seng til vi kommer med sutten igen og så falder han selv i søvn der igen... Det andet ville bare give mig endnu mere grå hår og jeg synes ikke det ville være så fedt at få et los i maven udefra også på nuværende tidspunkt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kæmper vi også om natten, og det er rigtig opslidende. Lige i øjeblikket har vi taget den ene side af tremmesengen og så står den klods op af min side af sengen, på den måde er jeg let tilgængelig om natten.

Vi forsøgte i påsken at rykke hendes seng ind på det andet værelse, men det gik helt galt, hun lå og rev sig selv og bankede hovedet ind i tremmerne med vilje. Det syntes vi ikke rigtigt at vi havde lyst til at stå at se på, så det endte med den anden løsning

Hun sover bedst hvis hun kan få lov at sove oven på min arm, og nuldre mit hår og give mig tusind kys i løbet af natten

Nu skal hun have lagt dræn her den 8. Maj og det håber vi hjælper rigtig meget på søvnen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm Greminas indlæg får mig til at overveje, om vores søvnproblemer måske skyldes at vi har rykket Mar på eget værelse på et forkert tidspunkt?

Han kom på eget værelse til natten, da han var ca. 8 måneder. Jeg synes, det har gået fint med at putte derinde, men det har aldrig gået godt med at sove hele natten derinde. Hvornår kom jeres små på eget værelse? Måske ligger forklaringen dér? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm Greminas indlæg får mig til at overveje, om vores søvnproblemer måske skyldes at vi har rykket Mar på eget værelse på et forkert tidspunkt?

Han kom på eget værelse til natten, da han var ca. 8 måneder. Jeg synes, det har gået fint med at putte derinde, men det har aldrig gået godt med at sove hele natten derinde. Hvornår kom jeres små på eget værelse? Måske ligger forklaringen dér? :)

Zoey blev rykket ret tidligt ( måske 4-5mdr) og har sovet fint derinde. Så her tror jeg ikke det er der problemet ligger. Men prøv at ryk tremmesengen og se om det hjælper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jeg godt nok hård mor - jeg vil ikke have resten af min søvn ødelagt, ved at Elias kommer op i sengen, så kommer han selv med sutten, så beder vi ham gå tilbage i seng til vi kommer med sutten igen og så falder han selv i søvn der igen... Det andet ville bare give mig endnu mere grå hår og jeg synes ikke det ville være så fedt at få et los i maven udefra også på nuværende tidspunkt ;)

Hun kommer jo netop ind i sengen for jeg kan få lidt søvn. Ellers græder hun hver 30min. Vi har haft problemet siden december hvor vi har rendt frem og tilbage fordi vi ikke ville have hende i vores seng. Det har tydeligvis ikke virket. Så derfor har vi for en måned siden besluttet vi gerne må tage hende ind i sengen ved behov. Så hun blir ikke taget ind for hendes skyld, men vores :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer, der har Helens bog om søvn? Eller skal jeg prøve at kigge i den, når jeg lige får tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ikke kunne sige om det er en fase, men for mig lyder det logisk, at hun græder, når hun vågner. Muligvis fordi du ikke er, hvor du var, da hun faldt i søvn - nemlig lige ved siden af hende med en hånd på hendes mave.

Det er vildt forvirrende, at tingene ikke er, som de var, da man faldt i søvn. Det gælder for for alle, og særligt hos børn kan det skabe utryghed fordi de vænner sig til, at de voksne er der.

Så jeg ville gøre et forsøg på at få hende til at falde i søvn selv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig også under fanerne, med et barn der vågner om natten. Som jer andre kapitulerer jeg også ofte og tager Laura op i vores seng, som desværre ikke føles stor nok med 2½ person på kun 140cm (min mand fylder meget og vender og drejer sig). Heldigvis plejer hun at sove fint oppe hos os, bortset fra jeg kommer til at sove akavet, da jeg skal passe på hende og sove på mindre plads end jeg plejer.

Ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre... På det sidste er hun også blevet dårlig til at falde i søvn selv. Har brugt over en time de sidste par aftener på at få hende til at sove :(

Hmm Greminas indlæg får mig til at overveje, om vores søvnproblemer måske skyldes at vi har rykket Mar på eget værelse på et forkert tidspunkt?

Han kom på eget værelse til natten, da han var ca. 8 måneder. Jeg synes, det har gået fint med at putte derinde, men det har aldrig gået godt med at sove hele natten derinde. Hvornår kom jeres små på eget værelse? Måske ligger forklaringen dér? :)

Laura sover stadig i vores værelse, så det passer ikke i vores tilfælde. Men børn er jo så forskellige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER