tsecret

Måske ingen naturlig ægløsning

7 indlæg i dette emne

Jeg fik i sidste uge taget to blodprøver, der skulle kunne sige noget om jeg har haft ægløsning i denne cyklus eller ej.

I dag har jeg fået resultatet. Men det er sådan lidt svært at tolke endnu.

HVIS jeg får min menstruation lige I DAG (som er min forventede mensdag), så har jeg ikke haft ægløsning i denne cyklus.

Hvis ikke, så kan testene ikke rigtigt bruges til noget :(

Jeg ved ikke helt hvad jeg håber... Eller selvfølgelig håber jeg aller mest, at mens bliver væk, fordi jeg er gravid, men tror desværre ikke på det. Tog en snydetest i dag inden jeg ringede lægen, og den var negativ. Men mens er ikke kommet endnu...

Så måske håber jeg på at mens kommer i dag, for at vi så måske kan få noget hjælp eller komme videre i systemet på en eller anden måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hvor længe har i prøvet??

Men øv at du muligvis ingen ægløsning har..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

spørger det samme som ovenfor men her er et :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prøvet aktivt i 7-8 mnd. Ved godt det ikke er såå længe, men det føles som lang tid for os. Især fordi jeg ikke har kunne præstere en eneste positiv ægløsningstest eller lignende.

Nå, men mens kom ikke i går, så nu kan blodprøverne ikke bruges til noget. Øv for uregelmæssig mens!! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prøvet aktivt i 7-8 mnd. Ved godt det ikke er såå længe, men det føles som lang tid for os. Især fordi jeg ikke har kunne præstere en eneste positiv ægløsningstest eller lignende.

Nå, men mens kom ikke i går, så nu kan blodprøverne ikke bruges til noget. Øv for uregelmæssig mens!! :(

Når du har meget uregelmæssig menses og ikke kan frembringe en positiv æl-test, så kan I godt begynde at gå til lægen..selvom I ikk har prøvet 1 år.. Jeg kom til efter 3-4 mdr pga alt for lange cyklusser og vi blev sendt videre med det samme... Jeg har heller ikke rigtig ægløsning pga PCO.

men vær opmærksom på at jeres læge måske ikke er som min..Jeres læge kan jo sikkert ha den holdning at I skal prøve 1 år mindst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du har meget uregelmæssig menses og ikke kan frembringe en positiv æl-test, så kan I godt begynde at gå til lægen..selvom I ikk har prøvet 1 år.. Jeg kom til efter 3-4 mdr pga alt for lange cyklusser og vi blev sendt videre med det samme... Jeg har heller ikke rigtig ægløsning pga PCO.

men vær opmærksom på at jeres læge måske ikke er som min..Jeres læge kan jo sikkert ha den holdning at I skal prøve 1 år mindst.

Hvordan fandt du ud af at du havde PCO??

Min læge syntes egentlig at vi skulle prøve i 2 år før hun ville henvise os nærmere, men gik så med til at forsøge at finde ud af, om jeg overhovedet har ægløsning.

Aftalen med min læge nu her er, at jeg ringer når jeg har fået menstruation igen. Så må vi se hvad hun siger der.

Mellem min mand og jeg, er aftalen, at der skal ske et eller andet. Hvis lægen har en idé eller et forslag, så prøver vi det. Hvis ikke vil vi forsøge enten at skifte læge eller gå til det private.

"Problemet" eller hvad man skal kalde det, er at min menstraution ikke er MEGET uregelmæssig, kun noget uregelmæssig. Som regel varierer cyklus mellem 28 og 35 dage. Lige nu er jeg dog på dag 36 og ingen tegn på kommende mens, så det bliver ny rekord. Yippeeeh!

Det giver mig håb at i kunne komme videre efter kun 2-3 måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det gjorde jeg via fertilitetsklinikken..

Var til læge ca. 3 mdr efter at ha smidt p-pillerne. Men fik kun to menses i løbet af den tid. Lægen blev enig med mig om at henvise mig til en gynækolog (en privat). Som blot scannede mig og sagde at vi kunne få nogle hormoner og så selv prøve hjemme.. Vi nåede to forsøg uden held og så gad jeg ikke mere. Jeg gad ikke det med at man ikke ku bli undersøgt ordentlig for at finde en årsag...

Bad så lægen om at få en henvisning til Brædstrup Fertilitetsklinik. Så rullede møllen med blodprøver osv. Da vi kom til forundersøgelsen på Brædstrup og jeg blev scannet som det første, fik jeg af vide at jeg havde PCO. Noget som den private gynækolog havde undladt at fortælle mig.. Det var på baggrund af scanningen der viste drueklasser af små æg i stedet for et stort pænt æg, der viste at jeg havde PCO.

hvad mine cykluser angår, så svinger de fra 35 til 90 dage... Så det er jo noget uregelmæssigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER