tsecret

Strækøvelser mod ondt i ryg/bækken

2 indlæg i dette emne

Jeg var jo tidlig til læge fordi jeg havde så ondt i min ryg/lænd/bækken. Der fik jeg konstateret at jeg havde en iskiasnerve i klemme, og fik besked på at lave disse strækøvelser flere gange om dagen. Det har hjulpet meget - dog er smerterne ikke helt væk, men jeg kan holde dem nede på et acceptabelt niveau nu.

Jeg er dårlig til at forklare, så har været nødt til at lede efter billeder. Denne kender de fleste fra sport - jeg laver den med det andet ben bøjet i stedet for strakt, men det kan man jo prøve sig frem med:

balle2_415.jpg

Jeg synes dog at maven begynder at hindre at jeg får et ordentlig stræk nu, så jeg supplerer gerne med den liggende version, men det er noget jeg selv har fundet på :)

Ryg8.jpg

Den anden øvelse jeg fik, var en jeg kan lave mens jeg sidder på min kontorstol på arbejdet. Det er supersmart, for så kan jeg gøre det med det samme smerterne melder sig, og de andre på kontoret lægger ikke engang mærke til det (tror jeg?), for den er forholdsvis diskret ;)

seated_hip_stretch_image_title_kykcd_445x335.jpg

Hmm, billedet får det til at se mere ekstremt ud end når jeg gør det ;) Men i hvert fald lægger jeg det ene ben over det andet bens knæ, og så sidder jeg med strakt ryg og presser lidt fremad. Hvis man er meget bøjelig foreslog lægen at man kunne lægge benet op på bordet i stedet for knæet, men der er jeg ikke helt henne endnu - især fordi så længe jeg holder benene under bordet så føler jeg ikke kollegerne kigger på mig ;)

Efter strækøvelserne sidder jeg typisk sådan her et par minutter, men om det hjælper på noget som helst ved jeg ikke. Efter den liggende øvelse skal jeg bare heller ikke for hurtigt op at stå ;)

3666806.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak, du er en skat :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER