louisevibe

Termotøj/regntøj...? Hvad skal de have på ud nu?

22 indlæg i dette emne

Nu begynder det jo at blive bedre vejr, og vi har fået indviet legepladsen og min mosters have med stor succes. Men jeg har slet ikke overtøj til Silke Elia til det.

Vi har en Mini A Ture Anorak og striktrøjer, som hun har haft på overdelen, men underdelen har jeg ikke styr på. Hvad kan I anbefale?

Termotøj? Termotøj og regntøj? Og hvad med til fødderne?

Min søster sige hun stadig bruger flyverdragten, men sådan en har vi ikke, så synes det er lidt sent at investere i den i maj måned.

Silke Elia skal først starte i DP til juli, men vil da gerne kunne tage hende med ud nu. Hun er begyndt at kravle og rejse sig op af alt, så hun sidder nok ikke bare passiv i sandkassen ;)

Og gerne anbefald mærke! Som kan fåes i 74, som vi så småt er på vej over i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker et par termo bukser. Det er jo stadig køligt uden for og det samme er jorden. Jeg ville personligt ikke selv putte madison i regntøj da jeg synes man nemt kan blive klam i det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker et par termo bukser. Det er jo stadig køligt uden for og det samme er jorden. Jeg ville personligt ikke selv putte madison i regntøj da jeg synes man nemt kan blive klam i det

Tænker bare, at et par termobukser jo ikke er vandtætte, og på denne årstid kan jorden godt være fugtig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige med her :) Har nemlig iidt samme problem med Ida

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoey har termobukser og jakke på når hun leger ude. også i dagplejen. hvis det pisregner en dag smider jeg nok regnbukser i tasken, men ellers ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoey har termobukser og jakke på når hun leger ude. også i dagplejen. hvis det pisregner en dag smider jeg nok regnbukser i tasken, men ellers ikke.

Det lyder fornuftigt :)

Hvilke termobukser har du? Når jeg søger synes jeg kun jeg finder Mikk-line sæt, men det er da godt nok lidt dyre? Men det er måske de bedste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

...og kan se, man kan få med fleece indvendigt også? Er det nødvendigt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke fleece i vores. er det koldt har hun alligevel strømpebukser under bukserne. Er faktisk i tvivl om hvilket sæt vi har. købte det i babysam da de havde minus 70 procent :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke fleece i vores. er det koldt har hun alligevel strømpebukser under bukserne. Er faktisk i tvivl om hvilket sæt vi har. købte det i babysam da de havde minus 70 procent :)

Tak for svar. Kunne være jeg skulle tage et smut forbi Babysam så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der har for nyligt været en tråd i 1-3 år omkring termotøj. Så vidt jeg husker, anbefalede de fleste CeLaVi termotøj (hvilket vi også selv har og er glade for ;)) men der var vist også nogen der havde fundet noget godt i Bilka.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har regntøj til Camille.. Hun er i det så kort tid, og sveder jo ikke på samme måde som en voksen, så hun er aldrig fugtig bagefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både termotøj (BeKids fra BabySam), regntøj (CeLaVi), striktrøje og alm. forårsjakke til Anna. Vi bruger det hele lidt på skift. Jeg har aldrig oplevet hun er fugtig i regntøjet og hvis jeg kun skulle investere i een ting, ville jeg købe regntøj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har en termoheldragt til lucas fra mærket friends købt i Kvickly.. synes det er super skønt at han ikke bliver delt på midten når han mosler rundt udenfor i haven herhjemme og i dagplejen.. derudover har vi mimymo regntøj til ham til dagplejen og en minymo regnheldragt til ham til herhjemme.. dagplejen ville helst have to delt regntøj da det nogen gange kun er nødvendigt med bukserne når vi kommer længere hen på året... og til fødderne har han overtræks futter endnu... men regner med når han kan gå så får han nogle gummistøvler eller noget andet til fusserne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline bruger termotøj i dagpleje, ind i mellem er det termobukser og jakke. Hun har også regntøj med, men har ikke rigtig brugt det endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt regntøj til Karla for 2 måneder siden, og hun har ikke haft det på en eneste gang. Hendes termosæt bliver dog flittigt brugt.

Godt nok er trrmosættet ikke vandtæt, men vandet har alligevel sværere ved at trænge igennem alm tøj. Så så længe der ikke er tale om at du sætter hende i en vandpyt, så tror jeg nu nok det går ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også meget ude. Bruger termotøj, men ellers faktisk bare en overdel, og strømpebukser+bukser. Hun farer rundt på kravleben derude, og er ikke kold. Regntøj har vi ikke fået brugt endnu, så det er i VS.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både termotøj (BeKids fra BabySam), regntøj (CeLaVi), striktrøje og alm. forårsjakke til Anna. Vi bruger det hele lidt på skift. Jeg har aldrig oplevet hun er fugtig i regntøjet og hvis jeg kun skulle investere i een ting, ville jeg købe regntøj :)

Det vil sige, at hvis jeg har en fleecejakke til Noah, saa synes du, det er tilstraekkeligt at koebe et regnsaet nu, vi skal til DK? Jeg tager jo uldstroempebukser og bomuldstroempebukser med, hvis nu det er "skidekoldt"...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil sige, at hvis jeg har en fleecejakke til Noah, saa synes du, det er tilstraekkeligt at koebe et regnsaet nu, vi skal til DK? Jeg tager jo uldstroempebukser og bomuldstroempebukser med, hvis nu det er "skidekoldt"...

Ja, det vil jeg sige du sagtens kan nøjes med. Hvis det er rigtig "skidekoldt", så får han jo bare både strømpebukser og bukser under regnbukserne.

Jeg kan ikke se hvad du skulle købe termotøj for ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det vil jeg sige du sagtens kan nøjes med. Hvis det er rigtig "skidekoldt", så får han jo bare både strømpebukser og bukser under regnbukserne.

Jeg kan ikke se hvad du skulle købe termotøj for ;)

Nej, det er jo det... det virker overkill og han vil jo naeppe komme i det hernede. Idag har vi nok 24 grader udenfor! ;)

Fleecejakken er faktisk god varm og kan jo komme uldcardigan indenunder, hvis DK viser sig fra sin vaerste side :D Jeg har fundet et regnsaet fra CeLaVi til 210 kr i str. 80-80 - det burde da vaere perfekt, ik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det er jo det... det virker overkill og han vil jo naeppe komme i det hernede. Idag har vi nok 24 grader udenfor! ;)

Fleecejakken er faktisk god varm og kan jo komme uldcardigan indenunder, hvis DK viser sig fra sin vaerste side :D Jeg har fundet et regnsaet fra CeLaVi til 210 kr i str. 80-80 - det burde da vaere perfekt, ik?

CeLaVi er stor i størrelsen ;) Bare så du ved det! Luna bruger 74/80 i tøj og hendes regnbukser fra CeLaVi er str. 70! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

CeLaVi er stor i størrelsen ;) Bare så du ved det! Luna bruger 74/80 i tøj og hendes regnbukser fra CeLaVi er str. 70! ;)

Ok, tak :)

Jeg har lige snakket med min mor om overtoej til DK, som fortaeller, at min soester kan give mig store rabatter i den boernetoejsbutik, hvor hun arbejder :loveshower

Saa tror jeg venter og tager det, som det kommer - og saa ioevrigt faar opbygget en lille, fin sommergarderobe :shop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger softshell heldragt fra name it. Den holder fint Lasse varm og blir ikk gennemblød ved regn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER