Kanske

...

10 indlæg i dette emne

Nu kan jeg ikke se hvor langt du er henne, da jeg er på fra mobilen.

Jeg har selv leverbetinget graviditetskløe og får piller imod det.

Jeg startede med at få 3 om dagen, men er nu oppe på 6, da det ikke har hjulpet.

Jeg ville helt klart ringe til fg eller jm og forklare dem situationen. De vil nok sende dig til en blodprøve også ud fra den afgøre hvad der skal ske.

Jeg har dog aldrig fået noget af vide om bad og sæbe osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv da at starte med at kontakte jordemoderen - så kan du få hendes mening, og hvis hun synes, det er noget, du skal gå videre med, udover at smøre dig med olie osv, så er det måske lidt nemmere at ringe til lægen igen og sige, at jordemoderen synes du skal have taget blodprøver, eller hvad det nu måtte være.

Jeg har selv sådan en læge, der er sådan lidt "du fejler sgu ikke noget-agtigt", hvilket er ret godt til en hypokonder som mig ;) Men til første lægebesøg fik jeg konstateret lidt blod i urinen, hvor hun syntes, at det ikke var noget problem og ikke noget at gå videre med. Til første jordemoderkonsultation var det der stadigvæk, og så bad jordemoderen mig ringe til lægen og få det undersøgt. Og så kunne jeg jo ringe og sige, at en anden fagperson syntes, det var værd og checke - og ja, så var der ingen problemer i det.

Jeg tænker bare, det kan berolige dig enten at få 2 fagpersoner, der siger tag det roligt, eller alternativt, få din læge til at undersøge det til bunds uden du skal føle dig superhysterisk (hvilket jeg i øvrigt ikke synes, du er).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede til fg. Min var heldigvis ikke leverbetinget. De tog blodprøve om morgenen hvor jeg havde fastet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Øv med kløe :( Jeg syntes også at det klør især på maven, fødder og benene. Men jeg er ret sikker på at mit er alm. kløe fordi huden udvider sig, hormoner og at jeg har en del vand i kroppen. Sådan som jeg har forstået det er leverbetinget graviditetskløe fuldstændig uudholdeligt at have, fordi du aldrig får ro fra kløen, og har svært ved at sove og generelt være til stede pga. den. Nu skriver du ikke hvor slemt det står til, men jeg syntes da helt sikkert at hvis du er nervøs, så skal du tage fat i jm eller lægen igen og få taget en blodprøve. Det er ikke rart at gå og være nervøs, og som fagpersoner er de jo også vant til at håndtere gravide med bekymringer. Det eneste du jo egentlig ber om er en blodprøve så du kan udelukke/bekræfte mistanken ;) Held og lykke med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Håber at din bp er ok, så du ikke skal på medicin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER