Guest M's mor

Op og stå - hvornår gå?

20 indlæg i dette emne

Først vil jeg lige side at madison godt kan kravle, men kun hjemme ved mormor som har gulvtæppe. Og hun gider i hvert fald ikke her hos os.

Men hun rejser sig op af ting, al ting for at være præcis. Og hun kan hvis vi holder hende i begge hænder tage et par skridt, og det har hun også gjort ved sofabord. Men er jo selvfølgelig stadig ikke stabil på benene. Vi har købt et par bløde sko der støtter godt om anklen.

Men nu kommer mit spørgsmål, hvor lang tid gik der fra jeres rejste sig, tog små skridt og til at de kunne gå? Enten ved at man holdt dem i hånden eller selv.

Vi skal giftes 1 juni og håber jo hun kan gå til den tid da hun skal være brudepige, men hvis ikke så skal vi jo finde på noget andet. Hun kan jo ikke så godt komme krybene op af gulvet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Zoey stilte sig op af ting da hun var 7mdr - da hun begyndte på dette gik der få uger før hun begyndte at ville gå hvis vi holdte hende i begge hænder

stod uden støtte da hun var 8-9mdr.

begyndte at gå få skridt uden støtte( helst sidelæns )

10mdr. Gik 11mdr. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke huske det, men hvor gammel er det Madison er nu ? For jeg tænker i måske skal finde en anden løsning. selv nu kan vi ikke bestemme hvor Zoey går hen. så ville aldrig stole på hun gik op af et kirkegulv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der gik LANG tid fra Erica kunne gå med støtte til hun gik uden støtte (kan ikke huske hvor lang tid).

Erica har nu gået siden efterårsferien og går og løber meget stabilit, men jeg ville ikke turde satse på hun kunne være brudepige - hun ville ikke kunne forstå at skulle gå langsomt og lige - er der en, der har en spændende taske med, så skal den undersøges - og når hun ser Mormor - så skal hun da op til hende!

så hvis Madison kan gå, og du meget gerne vil have hende som brudepige, så vil jeg anbefale at hun skal gå sammen med en, der holder hende i hånden. Og det skal ikke være dig, da din kropsholdning vil blive forvredet, så måske et lidt større barn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Madison er 11 mdr nu, og er på dagen en uge fra sin 1 års fødselsdag. Vi har to brudepiger (måske også min søster og niece) og det er meningen hun skal gå med dem. At de holder hende i hånden. Går hun ikke til den tid så er vores næste løsning en trækvogn skal dog have hørt præsten om det er ok. Ellers ved jeg ikke hvad vi gør ;)

Men kan godt se vi måske er lidt for optimistiske ved at tro hun kan gå til der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der gik LANG tid fra Erica kunne gå med støtte til hun gik uden støtte (kan ikke huske hvor lang tid).

Erica har nu gået siden efterårsferien og går og løber meget stabilit, men jeg ville ikke turde satse på hun kunne være brudepige - hun ville ikke kunne forstå at skulle gå langsomt og lige - er der en, der har en spændende taske med, så skal den undersøges - og når hun ser Mormor - så skal hun da op til hende!

så hvis Madison kan gå, og du meget gerne vil have hende som brudepige, så vil jeg anbefale at hun skal gå sammen med en, der holder hende i hånden. Og det skal ikke være dig, da din kropsholdning vil blive forvredet, så måske et lidt større barn?

Meningen var at hun skulle gå med min søster og niece men surprise vi snakker ikke sammen for tiden. Men jeg har så to kusiner der også skal være brudepiger. De er godt nok 14 og 20 år men det bliver så dem der skal holde styr på hende.

Madison elsker sin mormor så ja hende ville hun nok gerne op til, mormor er bare kommet til skade med sit knæ så vil ikke kunne hjælpe med madison.

Samtidig har jeg det sådan at det skal ikke ære perfekt og jeg forventer ikke at hun sidder stille under vielsen og det skal der også være plads til. Venner og familie har fået at vide de gerne må tage deres børn med i kirken. Og moren kan ikke tillade sig at sige noget. Til min fætters barnedåb var jeg omkring 1 år. Og jeg susede rundt i kirken, og var oppe og kigge under præstens kjole. Så håber ikke hun ligner sin mor alt for meget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan en af pigerne ikke have hende på armen, hvis det er? Med en trækvogn risikerer i jo, at hun klatrer ud, og hvor skal den stå under ceremonien?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan en af pigerne ikke have hende på armen, hvis det er? Med en trækvogn risikerer i jo, at hun klatrer ud, og hvor skal den stå under ceremonien?

Jo måske kan den ene godt men kommer lidt anså hvad de har på af tøj sådan hun ikke ødelægger noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leo begyndte at rejse sig op af ting i midten af marts, i starten af juni kunne han tage et par selvstændige skridt.

Tror også det er lidt optimistisk at forvente hun kan klare turen. Men hvis hun er glad for dem hun skal gå med, kan en af dem måske gå med hende i begge hænder?

Ellers vil jeg også foreslå at der er en der bærer.... selvom det godt nok kunne være kært med hende i en trækvogn :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leo begyndte at rejse sig op af ting i midten af marts, i starten af juni kunne han tage et par selvstændige skridt.

Tror også det er lidt optimistisk at forvente hun kan klare turen. Men hvis hun er glad for dem hun skal gå med, kan en af dem måske gå med hende i begge hænder?

Ellers vil jeg også foreslå at der er en der bærer.... selvom det godt nok kunne være kært med hende i en trækvogn :wub

Hun er heldigvis sådan en pige der er tillidsfuld og glad for de fleste så det burde ikke ære noget problem at de bar hende eller at de gik med hende i hænder.

Nogen gange er man nødt til at bevare håbet ;)

Men ja synes også det kunne være sødt med hende i trækvogn som var pyntet med lidt tyl. Men hun ville nok ikke blive der i og hvis en gik ved siden af og sørgede for hun lev siddende så kunne jeg lige forestille mig de hysteriske anfald hun kunne få hele vejen op af gulvet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke tog hendes første selvstændige skridt da hun var 1år og 2 dage. Havde før det gået længe med en i hånden. Men hvor lang tid der gik fra hun gik rundt om bord til at holde i hånd/hænder kan jeg ikke huske. Men der er ikke længe til juni, så vil have en backup plan hvis hun ikke er klar. Ingen grund til at blive skuffet hvis hun ikke kan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna stod op af ting og gik langs sofaen da hun var ca. 9 mdr., hun gik med gåvogn kort før hun blev 11 mdr., tog de første skridt alene 8 dage før sin 1 års fødselsdag og var holdt op med at kravle 2 uger efter sin 1 års fødselsdag.

Jeg ville helt sikkert ikke turde satse på, at hun kan gå alene. Der skal mindst være en der holder i hånden og jeg tror nu altså også jeg ville sørge for en arm hun kunne bæres på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke tog hendes første selvstændige skridt da hun var 1år og 2 dage. Havde før det gået længe med en i hånden. Men hvor lang tid der gik fra hun gik rundt om bord til at holde i hånd/hænder kan jeg ikke huske. Men der er ikke længe til juni, så vil have en backup plan hvis hun ikke er klar. Ingen grund til at blive skuffet hvis hun ikke kan :)

Jeg havde ikke engang forventet hun var så langt allerede da det længe så ud til hun ikke gad. Så er stolt over hun er så langt nu. Og lærer hun at gå er det en bonus og hvis ikke så går det også nok. Så finder vi på noget andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna stod op af ting og gik langs sofaen da hun var ca. 9 mdr., hun gik med gåvogn kort før hun blev 11 mdr., tog de første skridt alene 8 dage før sin 1 års fødselsdag og var holdt op med at kravle 2 uger efter sin 1 års fødselsdag.

Jeg ville helt sikkert ikke turde satse på, at hun kan gå alene. Der skal mindst være en der holder i hånden og jeg tror nu altså også jeg ville sørge for en arm hun kunne bæres på ;)

Er sikker på en af de to brudepiger nol skaltede hende hvis ikke hun kan gå. Ellers må vi pynte klapvognen og så må hun der i ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min storbror havde datteren i en trækvogn, da de blev gift, hun hylede hele vejen, for godt nok havde de "øvet" turen, men da det kom til dagen og der var fyldt med masser af fremmede mennesker, blev det alt for meget for hende - men hun var også kun 6 måneder.

Så jeg ville nok gå efter et scenario, hvor der er en der eventuelt kan bærer hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min storbror havde datteren i en trækvogn, da de blev gift, hun hylede hele vejen, for godt nok havde de "øvet" turen, men da det kom til dagen og der var fyldt med masser af fremmede mennesker, blev det alt for meget for hende - men hun var også kun 6 måneder.

Så jeg ville nok gå efter et scenario, hvor der er en der eventuelt kan bærer hende.

Åh det var da synd. Det er sådan noget man ikke kan vide på forhånd. Frygter vores ville stå på hovedet udover.

Må lige tage en snak med brudepiger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar begyndte at rejse sig, da han var (hmmm...) lige knap 7 måneder (mener jeg nok) og såvidt jeg husker ville han gerne gå med os i hænderne nærmest umiddelbart efter, dog ret usikkert. Nu (lidt over 9 måneder) går han langs bordet, går selv med gåvogn og kan stå uden at holde i en 10-15 sekunder. :)

Min sp sagde, at de små begyndte at gå, når de havde rejst sig op mellem 16.000 og 20.000 gange. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar begyndte at rejse sig, da han var (hmmm...) lige knap 7 måneder (mener jeg nok) og såvidt jeg husker ville han gerne gå med os i hænderne nærmest umiddelbart efter, dog ret usikkert. Nu (lidt over 9 måneder) går han langs bordet, går selv med gåvogn og kan stå uden at holde i en 10-15 sekunder. :)

Min sp sagde, at de små begyndte at gå, når de havde rejst sig op mellem 16.000 og 20.000 gange. :D

Haha gad vide hvem der har talt det :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha gad vide hvem der har talt det :-P

Hehehe, ja det tænkte jeg også. Brian kommenterede bare ultratørt, at så manglede Valdemar at rejse sig [et-eller-andet-tal-som-jeg-ikke-kan-huske] gange :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op det er godt nok mange gange. Nu synes jeg madison rejser sig meget op, men så meget er det vist endnu ikke blevet til ;)

Vi kommer lige fra fødselsdag og hor folk sagde ej hun er så dygtig. Hun begynder snart at gå, og hun kan gå inden bryllup. Ja ja vent nu og se tænker jeg bare

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER