Lotte

Tør hud, udslæt

8 indlæg i dette emne

Hej Piger

Mangler lidt råd, så håber der er en derude der er klogere end mig ;)

Josefine har simpelthen så tør hud, virkelig slemt, især på hendes lår og i knæhaserne og på overarmene og hendes kinder/hage

det er virkelig tørt, og i knæhaserne og benene er hun slået helt ud med eksem agtig knopper/tørhed.

Jeg smører hende hver dag med baby lotion, men ved ikke hvad jeg ellers kan gøre, kan hun være allergisk over for noget eller er det bare den tørre vinterluft?

need advise :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har kun 2 ting og sige

Fiskeolie og exomega aderma lotion fra apoteket.

Min den store har haft en smule eksem som lille, og har lige siden kæmpet med tørre plamager i alle størrelser.

Her da frosten var værst, føltes hun som sandpapir over hele kroppen.

Hun får 5 ml eskimo3 fiskeolie i flydende form hver dag til sin aftensmad, og jeg smører hende med exomega hver gang hun har været i bad.

Lige for tiden bliver hun også smurt hver morgen i forbindelse med hun bliver vasket og får tøj på.

Desuden bruger jeg exomega vaske gel når hun er i bad.

Det blev da vist til lidt mere end 2 ting :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ceridal fedtcreme fra apoteket er genialt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :)

Jeg vil prøve det med fiskeolien, og så en bedre creme, for libero baby creme er sku nok ikke den bedste på markedet, men det var jo lige den vi havde i en prøve ;)

jeg må bevæge mig et smut på apoteket idag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan kun anbefale exomega cremen. Vi kan næsten undvære hormoncremen til vores dreng hvis vi smører dagligt med exomega. Cremen er desværre ret dyr. Vær opmærksom på at der er flere varianter, vi bruger den fedeste variant her i den kolde, tørre frost.

Håber i hurtigt får løst problemet.

Hilsner Sara

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender flere der bruger aloe vera creme.. Altså en af dem du kan købe hos en forhandler, ikke i butikkerne..

Min lillebror blev smurt med en creme fra apoteket da han var barn og led af astma eksem som det blev kaldt dengang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fiskeolie - helst eyeQ da den er uden tungmetaller

Og så denne LIPIKAR BAUME AP, den er helt genial bedre en EXOMEGA idet denne også er kløestillende

Den er på tilbud på DIT APOTEK -kæde lige nu

largeProduct.jpg

Lipikar Baume AP balm

Til meget tør og irriteret hud hos både børn og voksne.

Velgnet til:

Ekstrem tør hud og atopisk hud hos spædbørn, børn og voksne. Specielt formuleret til ekstrem tør og irriteret hud med kløe.

Egenskaber:

Ekstremt tør hud er kendetegnet ved en mangel i hudens barrierefunktion. Allergener og irritanter trænger lettere ind og kan forårsage hudreaktioner (kløe, tæthed og trækken), ved at provokere skrabe og ændre hudens overflade. Lipikar Baume AP balm lindrer straks, bryder denne onde cirkel og genskaber vedvarende komfort for huden.

Innovation:

- Niacinamid bekæmper årsagerne til irritation og genopretter hudbarrieren.

- Shea-smør (20%) og Canola-olie - rig på Omega 3 og 6 - genopretter intenst lipider og gør huden smidig og blød igen.

Ny hurtig absorberende tekstur for optimal anvendelse og komfort. Ikke fedtet. Ikke klæbende. Parfumefri og uden parabener. Lipid-genopbyggende behandling,

Anvendelse:

Påføres en gang dagligt på ekstremt tør og irriteret hud hos spædbørn, børn og voksne. Påføres hud der er renset med et mildt sæbe-frit produkt.

Resultat:

Huden er umiddelbart beroliget. 24-timers anti-kløe-behandling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alma har også meget tør hud som du beskriver det, og det har virkelig hjulpet at give hende fiskeolie og smøre hende med en fed creme uden vand fra apotektet (kan ikke huske navnet)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER