Tinakp

Hvilken junior-dyne????

27 indlæg i dette emne

Jeg synes ikke altid at det er til at gennemskue hvad der er bedst, når man læser om dyner bl.a. i Babysam, så lyder alle dyner jo til at være gode på hver deres måde... så hvad pokker vælger man?

Nu har jeg oplevet at Elin er meget svedig et par nætter efterhånden - og selvfølgelig skal de jo ikke have så meget tøj på om natten som i vinters. Men jeg synes næsten at det er ligemeget hvad hun får på, så virker det ikke til at hun kan ånde i den dyne vi har til hende (som er arvet fra en kollega)

Og jeg synes bare at dyner er pisse-dyre, ligesom alt andet til babyer (de er hundme snu de der salgsmennesker - for de ved at man skal bruge det!)

Jeg har bare ikke lyst til at vælge den "forkerte" dyne, når de koster rask væk 600-700 kr hvis ikke mere.

Jeg har selv astma - og er derfor også interesseret i en dyne, som er allergi-venlig, samtidigt med at den regulerer varmen...

Hvad har I haft gode erfaringer med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kender ikke så meget til hvilke dyner, der er bedst i forhold til allergi, men jo højere bæreevne, jo bedre varmeregulering. Vores babydyne har en bæreevne over 12, og det var den højeste vi kunne få i babysam. Selv om hun var en meget svedig baby, kunne hun stadig sove med den på uden at blive for varm, og hun har aldrig frosset under dynen. Den er ret lækker.

Når hun er oppe hos mormor og morfar bruger hun deres babydyne, som er en basic uden den store bæreevne. Der er tydelig forskel i kvaliteten, den er mere stiv i det, den er længere tid om at blive lun, og så tempererer den hende ikke så godt som den vi har der hjemme.

Vi har købt mange ting brugt og sparet på en lang række udstyr, men når det kommer til sådan noget som dyner og madrasser har vi ikke gået på kompromis. God nattesøvn er alfa og omega for de små. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg overvejer at købe en silkedyne til Luna ;) Hvis du googler det, så kommer der en del op... og de er ikke vanvittigt dyre....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender ikke så meget til hvilke dyner, der er bedst i forhold til allergi, men jo højere bæreevne, jo bedre varmeregulering. Vores babydyne har en bæreevne over 12, og det var den højeste vi kunne få i babysam. Selv om hun var en meget svedig baby, kunne hun stadig sove med den på uden at blive for varm, og hun har aldrig frosset under dynen. Den er ret lækker.

Når hun er oppe hos mormor og morfar bruger hun deres babydyne, som er en basic uden den store bæreevne. Der er tydelig forskel i kvaliteten, den er mere stiv i det, den er længere tid om at blive lun, og så tempererer den hende ikke så godt som den vi har der hjemme.

Vi har købt mange ting brugt og sparet på en lang række udstyr, men når det kommer til sådan noget som dyner og madrasser har vi ikke gået på kompromis. God nattesøvn er alfa og omega for de små. :)

Nej vi har det lidt på samme måde - vi har også gode madrasser - men det med dynen havde jeg ikke lige overvejet - altså at dem vi har til hende, ikke nødvendigvis er de bedste... for hendes babydyner har været gode nok.

Tak for rådet - jeg vil lige have det i baghovedet med bæreevnen - for det synes jeg nemlig er vigtigst, altså at den kan varmeregulere bedst muligt - specielt nu her, hvor vi går en varmere tid i møde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har allergo juniordyne fra jysk, og den er vi super glade for, vi havde også babydynen i det mærke, og var også glade for den. den er allergi venlig og det var meget vigtig for os, da vi begge har astma og allergi.. det er denne her http://jysk.dk/sovev...allergo-100x140

Tak for det! Det kunne være en mulighed - har faktisk også kigget på den - men er lidt i tvivl i forhold til det med varmeregulering...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer at købe en silkedyne til Luna ;) Hvis du googler det, så kommer der en del op... og de er ikke vanvittigt dyre....

Det tror jeg da lige at jeg skal kigge på Sara!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville se på en Temprakon-dyne til hende.

Vi sover selv med både dyner, puder og topmadras fra Temprakon. De er varmeregulerende og astma-allergi mærket. Før jeg fik dem fryste jeg altid samtidig med Jesper kogte. Nu sover vi begge behageligt.

Du kan læse mere her

Dynerne kan købes i Babysam :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

juniorsilke%20dyne1-t.png Junior Silkedyne 100x140 cm

Nordic Comfort

Økologisk langfibret mulberry silke Vejl. udsalgspris 899,00

Spar 210,00

DKK

689,00

[/right]

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

temprakon%20juniordyne-t.jpg Temprakon junior helårs dyne

Hvide Sibiriske gåsedun

Dansk produceret

Bæreevne: over 10 Vejl. udsalgspris 1.099,00

Spar 220,00

DKK

879,00

[/right]

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lidt de to jeg står imellem indtil videre - men har slet ikke kigget færdig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville se på en Temprakon-dyne til hende.

Vi sover selv med både dyner, puder og topmadras fra Temprakon. De er varmeregulerende og astma-allergi mærket. Før jeg fik dem fryste jeg altid samtidig med Jesper kogte. Nu sover vi begge behageligt.

Du kan læse mere her

Dynerne kan købes i Babysam :)

Jeg tror faktisk at jeg vil gå efter den - det lyder nemlig perfekt i forhold til det jeg leder efter. Man burde ofre pengene og så købe til sig selv også....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, god hjemmeside. Måske man skulle få købt den nu, når der nu kommer børnepenge. Selvom vi stadig bruger babydynen. Vi er jo ikke så stor endnu herhjemme :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk at jeg vil gå efter den - det lyder nemlig perfekt i forhold til det jeg leder efter. Man burde ofre pengene og så købe til sig selv også....

Ja, de er vildt lækre! Vi har haft i 7 år nu, og det er de bedste penge vi har givet ud. De er af og til på tilbud i Jysk, så man sparer en del ift. nypris.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, god hjemmeside. Måske man skulle få købt den nu, når der nu kommer børnepenge. Selvom vi stadig bruger babydynen. Vi er jo ikke så stor endnu herhjemme :rolleyes

Ja du siger noget....! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, de er vildt lækre! Vi har haft i 7 år nu, og det er de bedste penge vi har givet ud. De er af og til på tilbud i Jysk, så man sparer en del ift. nypris.

Okay, det må jeg lige tjekke ud... Tak for det Louise!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre anbefalinger af temprakon, den regner vi nemlig med at tage ud og købe i weekenden :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre anbefalinger af temprakon, den regner vi nemlig med at tage ud og købe i weekenden :super

Hvor køber I det henne? For jeg er lidt i tvivl om hvor det er bedst og ikke mindst billigst...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor køber I det henne? For jeg er lidt i tvivl om hvor det er bedst og ikke mindst billigst...

I babysam, men det er bare fordi vi har gavekort dertil ;) Jeg tror ikke at det har den store betydning, hvor man køber. Dynen er vel den samme? :) Men den kan sikkert findes billigere på nettet end i babysam. Jeg mener, at de vil have 999 for den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I babysam, men det er bare fordi vi har gavekort dertil ;) Jeg tror ikke at det har den store betydning, hvor man køber. Dynen er vel den samme? :) Men den kan sikkert findes billigere på nettet end i babysam. Jeg mener, at de vil have 999 for den :)

Nej det kan du vel egentlig have ret i... jeg tror egentlig at jeg har det sådan at lige med det her, vil jeg hellere give lidt ekstra - og så købe den i en butik, fremfor på nettet. Det er nok noget med at når det er så dyrt + det måske er rart at se dynen inden køb + råd og vejledning... Måske jeg skulle tage forbi babysam... og jysk bare for at se om der er forskel.... i priser og dyne.

Tak for svaret barbamama :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det kan du vel egentlig have ret i... jeg tror egentlig at jeg har det sådan at lige med det her, vil jeg hellere give lidt ekstra - og så købe den i en butik, fremfor på nettet. Det er nok noget med at når det er så dyrt + det måske er rart at se dynen inden køb + råd og vejledning... Måske jeg skulle tage forbi babysam... og jysk bare for at se om der er forskel.... i priser og dyne.

Tak for svaret barbamama :loveshower

Jamen det var da så lidt og held og lykke med at finde den rigtige dyne :) Jeg har det ligesom dig, at dynen kan det godt betale sig at spendere lidt ekstra på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre anbefalinger af temprakon, den regner vi nemlig med at tage ud og købe i weekenden :super

Så lidt. Er sikker på I ikke bliver skuffede. Ærger mig så meget over, vi ikke købte babydynen i det (så langt tænkte vi altså ikke i uge 19 :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vil lige dele at Babysam i morgen får 40% på deres exclusive dyner og puder (hvilket er meget, jeg fandt en med 33% i ønskebørn for lidt tid siden og det synes jeg var godt) da de har 40 års jubilæum ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER