Påskesen

Kan man farve blondestof ?

5 indlæg i dette emne

Halløj :)

Jeg er begyndt at overveje selv at sy min lille piges dåbskjole, og har fundet nogle inspirationsbilleder :) Jeg elsker den rosa farve blonderne og stoffet har, men jeg syntes bare jeg har svært ved at finde det i en butik, derfor vil jeg høre nogle af jer om i har erfaring med at farve blondestoffer ?

Desuden vil jeg høre jer om i har nogle gode råd om størrelsen? Jeg har termin d. 21/6 og vi regner med at hun skal døbes når hun er omkring 3 mdr. Jeg tør nemlig ikke rigtig gå i gang med projektet endnu, da vi jo ikke rigtig ved hvor stor hun bliver. Har i nogle gode ideer til hvordan man kan lave den så den måske kan passe lidt forskellig?

Her er mine inspirationsbilleder:

IMG_2488.PNG

IMG_2606.JPG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Evt. Bindebånd på ryggen og lavet som et stort sjal/ frisørslag med ærmer- så kan alle babyer være i den..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores havde elastikker på ærmerne, så den kunne udvide sig :) Ellers bindebånd.

Tror hvis du satser på at lave den i en str. 68 (4-6 måneder), så er du godt sikret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan vist kun farve naturlige stoffer (i hvert fald med de fleste farver, men det står på dem), altså bomuld, uld, silke... og ikke fx. polyester. Men det står oplyst på farverne, så du skal bare vide hvilket materiale blonden er, og HUSK at sikre dig at blonden ikke har en syning eller andet der er i et andet materiale, ellers får du hvide tråde (taler af bitter erfaring).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tusind tak for svar :) Det var lige det jeg havde brug for at vide :) Tror jeg vil på udkig igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER