nickimus

kvalme

6 indlæg i dette emne

Godmorgen i stuen :-)

Puha, så kom kvalmen, og nej hvor er det ubehageligt. Heldigvis er den der ikke konstant, men kan komme som lyn fra en klar himmel. Hvad gør i for at holde kvalmen nede, og kan man overhovedet.

Jeg er ca 6 uger henne (måske 6½ uge) - var til scanning i tirsdags hvor det blev konstateret at der var en lille fis med fin hjeteblink inde i mig :-) -

Kh nickimus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Nickimus,

Jeg døjer rigtig meget med kvalme, og det eneste der virker her for mig det er kakaomælk. Jeg har fået flere tips som skulle være gode mod kvalme, men kun kakaomælken virker her. Hvis det er meget om morgenen, så kan det måske hjælpe dig at have lidt på natbordet f.eks. kiks eller lign.

Det er jo forskelligt fra gravid til gravid om man døjer med kvalme eller ej, så derfor kan det også sagtens variere med hvad der dulmer. Sidst jeg var gravid var det også kakaomælken der duede, men der fik jeg også et flip med ginger ale. Og sun lolly is. Men der var jeg også højgravid over sommeren.....

Jeg håber du finder lige præcis det der hjælper dig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var urolig glad for kanelknækbrød, mariekiks og kakao. Tillykke med graviditeten. Jeg håber du finder noget der kan hjælpe på din kvalme! Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så har min kvalme og opkast også meldt sig.

Det er tydeligt, at det er en krævende bebs, vi har med at gøre. Den bestemmer allerede at jeg kun må spise sundt! Ingen fedt og ingen sukker.

Vi spise fastfood, pizza forleden og det resulterede altså i en hel aftens opkast. Aldrig mere!

Indisk mad med en flødebaseret sovs var heller ikke tilladt og et stykke chokoladekage var ligeledes et regelbrud.

Så længe jeg holder mig til havregryn, rugbrød, magert kød, fisk og grøntsager og mælk, vand og te til drikkelse, så er baby tilfreds. Det lader til den bliver en lille sundhedsfreak, ligesom sin mor egentlig. Men jeg tror ikke, jeg selv havde så skarpe holdninger allerede i en alder af 6 uger. Hmmm!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kiks virkede desværre slet ikke på mig ... faktisk har jeg stadig ikke funder liiiige det der virker...

En periode virkede det som om is hjalp lidt på kvalmen, det er ikke altid det virker mere og så er det svært at have stående på natbordet :lol

Lakridser har også ind imellem virket, mange jeg spurgte snakkede om saltlakridser, har ikke selv så meget erfaring med disse ...

Nu forsøger jeg at leve fornuftigt de dage jeg ikke har så meget kvalme :mam

De "slemme" dage spiser jeg hvad kroppen best kan holde i sig

Pøj pøj med at finde dit kvalmestillende mad og tillykke med den kommende familieforøgelse :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, graviditetskvalme er skrækkelig. Faktisk vil jeg hellere føde igen end skulle have kvalme. Nå, men jeg forsøgte mig med B6-vitamin, som man kan købe i håndkøb på apoteket. Det hjalp i løbet af 2 dage. Det er ikke alle, som det virker på, men her var det i hvert fald magisk. Og der sker intet ved at tage dem, så det er da et forsøg værd :)

Tillykke med jeres graviditeter - er faktisk lidt misundelig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER