louisevibe

Nattøj

26 indlæg i dette emne

Silke Elia er en meget varm pige, og på det sidste sveder hun i sit nattøj når hun ligger med dynen let over sig. Nattøjet er bare alm bomuld fra h&m, og babydynen kan jeg ikke huske - men med høj bæreevne.

Ved ikke helt hvad jeg skal gøre for at aflede problemet? Er overbevist om at nogle af sine opvågninger om aftenen/natten skyldes at hun har det for varmt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

har hun en body under?

Det hjalp her en overgang, at vi kun puttede en natdragt på uden noget indenunder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C sover med to delt nattøj m body, er et meget varmt barn og sover ikke med dyne eller tæppe. Hun kaster det altid af...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun sover ikke med body under. Dynen har hun brug for til tryghed og bliver aldrig sparket af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva så med en langærmet body og så ingen bukser? Hvis hun aldrig smider dynen, ville jeg godt turde prøve uden bukser - om ik andet, så bare en enkel nat for at teste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I sommers sov Sofia ofte i langærmet body og et par sokker der var lidt for store så de kunne trækkes godt op om benene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne være jeg skulle prøve det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva så med en langærmet body og så ingen bukser? Hvis hun aldrig smider dynen, ville jeg godt turde prøve uden bukser - om ik andet, så bare en enkel nat for at teste.

Den løsning ville jeg også prøve som det første :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg overvejer om jeg overhovedet skal købe nattøj i næste str. og i stedet for, putte i body og strømpebukser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg overvejer om jeg overhovedet skal købe nattøj i næste str. og i stedet for, putte i body og strømpebukser.

Leah sover næsten altid i en body og strømpebukser. Eller en heldragt uden fødder. Men du kan få dragter med korte ærmer og ben i H&M, kan det måske bruges?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leah sover næsten altid i en body og strømpebukser. Eller en heldragt uden fødder. Men du kan få dragter med korte ærmer og ben i H&M, kan det måske bruges?

Åh kunne være jeg skal se på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan overveje en uld/silkebody eller troeje og disse uld/silkebukser fra Engel (ogsaa som pyjamassaet her) eller denne uld/silkedragt ogsaa fra Engel. Det er virkelig laekkert og en rigtig tynd kvalitet. Noah sov i lang tid i dragten, indtil den blev for koelig her til vinter, men skal nok have koebt den igen til foraaret. Ellers har vi bukserne, som jeg bruger til at komme ham i under lurene herhjemme eller istedet for stroempebukser under bukserne :)

Det er tempererende og absorberer jo fugtigheden, saa hun ikke vil ligge og soebe af at have det varmt under dynen. De naetter, jeg har Noah i bomuld, fordi jeg vasker uld, der er han klart mere fugtig at maerke paa, paa graensen til gennemsvedt... saa her er det udelukkende uld/silke om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan overveje en uld/silkebody eller troeje og disse uld/silkebukser fra Engel (ogsaa som pyjamassaet her) eller denne uld/silkedragt ogsaa fra Engel. Det er virkelig laekkert og en rigtig tynd kvalitet. Noah sov i lang tid i dragten, indtil den blev for koelig her til vinter, men skal nok have koebt den igen til foraaret. Ellers har vi bukserne, som jeg bruger til at komme ham i under lurene herhjemme eller istedet for stroempebukser under bukserne :)

Det er tempererende og absorberer jo fugtigheden, saa hun ikke vil ligge og soebe af at have det varmt under dynen. De naetter, jeg har Noah i bomuld, fordi jeg vasker uld, der er han klart mere fugtig at maerke paa, paa graensen til gennemsvedt... saa her er det udelukkende uld/silke om natten.

Selvfølgelig! Hvorfor har jeg ikke selv tænkt på det? Doh. Hun bruger i forvejen uld/silke undertrøje body (som er ved at være for varm så overvejer ren silke).

Var uld/silke fint til Noah? Tænker om ren silke gør det samme bare er køligere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig! Hvorfor har jeg ikke selv tænkt på det? Doh. Hun bruger i forvejen uld/silke undertrøje body (som er ved at være for varm så overvejer ren silke).

Var uld/silke fint til Noah? Tænker om ren silke gør det samme bare er køligere?

Jamen, jeg tror silke er koeligere, men tempererer ogsaa. Lige det her uld/silke er perfekt til Noah, fordi det er saa tyndt i stoffet. Det er virkelig let... Jeg koeber nok pyjamas og ikke dragten nu her og saa i en str. 12-24 mdr, som han vil kunne bruge til efteraaret ogsaa. Han har det i hvert fald godt i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten er uld/silke bodyerne fra IoBio(kan faas hos storchebarn.dk) meget tynde i det, saa jeg tror ikke, hun vil have det sindssygt varmt deri... Noah har haft en langaermet og en kortaermet paa under hele vinteren og vi er lige gaaet over til kun at have en langaermet under :unsure

Du kan evt proeve en af dem og uldbukserne fra Engel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten er uld/silke bodyerne fra IoBio(kan faas hos storchebarn.dk) meget tynde i det, saa jeg tror ikke, hun vil have det sindssygt varmt deri... Noah har haft en langaermet og en kortaermet paa under hele vinteren og vi er lige gaaet over til kun at have en langaermet under :unsure

Du kan evt proeve en af dem og uldbukserne fra Engel...

Det er dem hun har - bare uden ærmer. Det har været nok for hende hele vinteren (ja, hun er virkelig et varmt barn). Og nu jeg tænker over det, så var det også dem hun havde det beds i i Thailand.

De er jo ikke helt billige, og måske bliver det med fødder for træls i løbet af sommeren. Åh det er altså lidt svært.

Men bomulds natdragtene er i hvert fald alt for varme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er dem hun har - bare uden ærmer. Det har været nok for hende hele vinteren (ja, hun er virkelig et varmt barn). Og nu jeg tænker over det, så var det også dem hun havde det beds i i Thailand.

De er jo ikke helt billige, og måske bliver det med fødder for træls i løbet af sommeren. Åh det er altså lidt svært.

Men bomulds natdragtene er i hvert fald alt for varme.

Ok, saa er hun meget varm! Jamen, jeg svaerger ogsaa til IoBio-bodyerne :)

Jeg koeber ikke med foedder til nu her, men Noah kommer i den pyjamas og saa nok i saadan en body til sommer = HOT HOT!

Hvis jeg var dig, ville jeg simpelthen koebe et par af de bukser og saa give hende en uld/silke-body paa. Eller en uld/silkebody og stroemper(evt. ogsaa uld). Lange aermer eller korte aermer, men hun vil jo nok faa kolde arme af at have dem udenfor dynen uden aermer paa, taenker jeg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, saa er hun meget varm! Jamen, jeg svaerger ogsaa til IoBio-bodyerne :)

Jeg koeber ikke med foedder til nu her, men Noah kommer i den pyjamas og saa nok i saadan en body til sommer = HOT HOT!

Hvis jeg var dig, ville jeg simpelthen koebe et par af de bukser og saa give hende en uld/silke-body paa. Eller en uld/silkebody og stroemper(evt. ogsaa uld). Lange aermer eller korte aermer, men hun vil jo nok faa kolde arme af at have dem udenfor dynen uden aermer paa, taenker jeg?

Ja hun er virkelig varm. Pt venter jeg i længsel på silkedynen til voksien, da hun sveder i ulden selvom hun kun ligger i body.

Tak for råd. Lyder som en god ide med body og bukser. Så kan bukøerne altid komme af til sommer vis det er. Og lange ærmer er nok nødvendigt ja.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten er uld/silke bodyerne fra IoBio(kan faas hos storchebarn.dk) meget tynde i det, saa jeg tror ikke, hun vil have det sindssygt varmt deri... Noah har haft en langaermet og en kortaermet paa under hele vinteren og vi er lige gaaet over til kun at have en langaermet under :unsure

Du kan evt proeve en af dem og uldbukserne fra Engel...

Hey, de holder jo til i Sørvad!!! mon man kan købe hos hende på adressen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey, de holder jo til i Sørvad!!! mon man kan købe hos hende på adressen?

Det ved jeg simpelthen ikke, men hun sender som regel hurtigt. Maaske man ellers kan koebe paa nettet og afhente hos hende?

Der er ikke andet for end at skrive til hende og hun svarer ogsaa hurtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg simpelthen ikke, men hun sender som regel hurtigt. Maaske man ellers kan koebe paa nettet og afhente hos hende?

Der er ikke andet for end at skrive til hende og hun svarer ogsaa hurtigt :)

Enig med Camilla :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay.... for vi er alligevel ret tit i Sørvad hos svigermekanikken.... så er det jo dumt at bruge tid og penge på at sende det! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det vildt så stor forskel der er på børnene! :blink Lise sover enten i en alm. langærmet body og en natdragt fra joha i ren uld udover - eller i en langærmet uldbody inderst og en alm. bolmuldsnatdragt udover. Og så har hun også dyne over. Hun har dog så en tendens til at sparke dynen af i løbet af natten, men hun er sjældent meget varm selv når hun har dynen over sig. Og det er altså ikke koldt på hendes værelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hun er virkelig varm. Pt venter jeg i længsel på silkedynen til voksien, da hun sveder i ulden selvom hun kun ligger i body.

Tak for råd. Lyder som en god ide med body og bukser. Så kan bukøerne altid komme af til sommer vis det er. Og lange ærmer er nok nødvendigt ja.

Har du prøvet sommerfoldning, som er at folde dynen dobbelt i voksien, så hun ligger oven på den og så kun har det tomme betræk over sig som dyne + siderne (med dyne i) foldet ind over sig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet sommerfoldning, som er at folde dynen dobbelt i voksien, så hun ligger oven på den og så kun har det tomme betræk over sig som dyne + siderne (med dyne i) foldet ind over sig?

Ja det prøvede vi i eftermiddag med samme resultat. Skal virkelig have den silkedyne hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER