Unknown

Dagplejestart - hjælp

11 indlæg i dette emne

Okay tøser - har lige brug for alle jeres gode historier med dp start. Sidder total modløs her på dag 3 og overvejer om det nogensinde bliver nemt at aflevere Zoey.

Tirsdag - er vi der sammen med Zoey et par timer. Indtil hun skal have middagslur så tager vi hjem. Det går ok. Hun er ved mig i starten, men søger også de andre børn.

Dp snakker om det ikke hjælper at trække pinen ud, for ligemeget hvad bliver det hårdt for Zoey.

Onsdag - Zoey skal være der alene fra 8:30-10:30. Vi gør det meget hurtigt med ind, tøj af, farvel, mor går. Men ak så snart hun opdager jeg går græder hun :,-( da vi henter hende 10:30 græder hun så snart hun ser mig. Dp fortæller hun har grædt 30 min, derefter spist lidt snacks og så har de gået tur hvor hun har hygget sig og pludret og grint.

Da vi kommer hjem er hun i højt humør, griner leger pludre og der er intet at mærke. Hun sover 3 timers middagslur. Til natten er hun lidt urolig ( men det er hun jo altid ) sover mellem os i sengen og er ved godt mod da hun vågner.

Torsdag - da jeg aflevere bliver hun ked som i går. Dp forsøger at distrahere med snacks, men hun græder igen 30 min. Efterfølgende kan hun distraheres i korte øjeblikke, men løber ofte mod døren, slår på den og græder :-,(

De går på legepladsen med andre børn og Zoey griner og hygger. Da de kommer tilbage skal de have frokost. Hun vil intet spise og kaster bare maden på gulvet. Hun bliver puttet til lur fuldstændig uden problemer. Sover 2 timer og dp skriver når hun er vågnet. Da jeg kommer sidder hun ude i barnevognen, mens dp står og synger i døren. Så snart hun ser mig græder hun igen.

Hun har sat Zoey i barnevognen fordi hun er glad når hun er ude og viser også billeder af en storsmilende Zoey.

Da vi kommer ud i bilen reagere hun voldsomt og græder rigtig meget, ender mig med at sætte mig om til hende og holde hende i hånden. 10 min efter sover hun. Bliver siddende i bilen ca 30 min til hun vågner og derefter er der igen intet. Vi har vores glade hygge Zoey igen.

Vi er bestemt tilfredse med vores dp og hun er rigtig dygtig. Af gode grunde vil hun ikke give mig et tidsestimat på hvornår Zoey bliver glad for at være der.

Men jeg føler mig godt nok ringe. Har ondt i maven over min datter skal være så ked. Føler mig som en elendig mor, og vil allerhelst sige Zoey altid skal være sammen med mig, men sådan fungere det jo ikke.

Er det bare sådan en indkøring er ? Og har i skønne historier om børn der reagerede lige så hårdt, men nu er glade for at komme i dp ?

Og tror i Zoey lider under at være så ked ?

Håber i vil svare da jeg virkelig sidder og føler mig som en total dårlig mor der ikke kan se hvad der er bedst for mit barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm det er svært at svare på, jeg kan godt forstå du syntes det er hårdt hun er ked af det, men hvis hun kun har været i dagpleje 3 dage så skal du uden tvivl give det noget mere tid. Det er jo en kæmpe stor omvæltning i Zoeys liv! Det gør dig bestemt ikke til en dårlig mor at du sender dit barn i dagpleje :kram

Min datter startede for 1 måned siden, og det er gået meget bedre end jeg turde håbe på! Men selv om hun kun har brokket sig lidt når vi gik, og aldrig været rigtig ked af det, så gjorde det alligevel ondt i maven at efterlade hende :( det kræver tilvænning både for mor/forældre og barn at begynde et nyt liv..

Da jeg afleverede hende igår rakte hun for førstr gang armene ud efter dagplejemor, og vinkede bare farvel til mig :) Det var så skønt, og jeg gik derfra med god samvittighed! Mon ikke det også ender sådan for jer? Hvis Zoey er glad i løbet af tiden hun er der, så kan du håbe i 'bare' skal vænne jer til det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal se det positive i at hun stopper med at græde og at hun derefter hygger sig med det andre børn. Tror helt sikkert det nok skal blive bedre. Men selvfølgelig er det ikke sjovt at sit barn græder når man går.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er flere herinde fra hvor indkøringen har taget en del uger, men hvor ungerne er rigtig glade for vs/dp nu så der er bestemt lys forude selvom er mega hårdt mens det står på :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna reagerede nøjagtig som Zoey - værre faktisk, for de første mange dage Søren prøvede at gå, holdt hun ikke rigtig op med at græde før han kom tilbage og de måtte opgive at hun skulle spise der to dage i træk, selvom det var planen.

Det var 3 hårde ugers indkøring (primært de første to), men da hun først havde vænnet sig til stedet og var trygt ved det, så var det et godt sted og nu elsker hun at være der! Hun løber selv ind på stuen og pædagogerne siger, at hun aldrig er ked eller pyldret, men bare leget og interagerer og opfører sig som om hun aldrig har lavet andet end at gå i vuggestue.

Hun er stadig sensitiv og reagerer f.eks. temmelig kraftigt på, at hun lige har haft ferie sammen med mig henover påsken og derfor ikke var der i 10 dage. Hun har i denne uge været ked, når vi er gået fra hende, har sovet uroligt om natten og har generelt været mere tryghedssøgende, men det tror jeg på snart går over igen og når hun er der, så leger hun og er glad og tilpas.

Det er en stor omvæltning for Zoey, der jo også er sensitiv, men hun skal nok blive glad for det. Det er et godt tegn, at DP-mor allerede kan aflede hende og hun kan lege lidt selvom du ikke er der. Zoey skal bare bruge lidt længere tid på at acceptere stedet og blive fortrolig med DP-mor.

Men det er ikke sjovt, mens det står på, så du får lige et stort :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har Lasse gået i dp ca 1,5 md og han reagerer stadig med at bli sur eller ked af det ved aflevering, men han blir god igen hurtigt efter vi er gået. Når han blir hentet er han et stort smil - det har været sjældent at han græd, når vi kom. Men han putter sig ind til os og holder godt fast, når han kommer over til mig eller hans far.

Jeg vil sige at det er desværre normal reaktion zoey kommer med og da der kun er gået 3 dage, så blir du nok nødt til at gi det lidt tid. Du er ikke en dårlig mor - der er tale om en omvæltning for jeres familie.

Jeg har det stadig lidt skidt over at aflevere min søn, så for det meste er det hans far der afleverer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for de gode og beroligende svar :) vil da lige lave en Update.

Fredag var helt forfærdelig ( til at starte med :) ) Zoey vidste straks da vi ankom at jeg ville gå. Havde lavet en Zoey-overlevelsestaske ( som dp grinte lidt af Hehe ) der var hendes yndlingsmad, yndlingscd, bamse, og balloner.

Dp hev straks en ballon, kastede ud i køkkenet og tog Zoey med. Hun begyndte straks at græde og nåede lige at se hende i øjnene inden jeg lukkede døren.

Kom ud i bilen og tudede, nøj hendes blik havde ramt mit hjerte. Det var så meget "mor - ikk gå fra mig" :,-( den første time hjemme gik jeg bare og græd :(

Endte med at skrive til dp, som skrev tilbage de var taget på besøg hos en anden dp og Zoey hyggede sig.

Kl 13:36 skriver hun Zoey er vågen, så tager hen og henter hende. Det var en helt anden pige der mødte os. Hun sad på puslebordet og grinede, da hun så mig græd hun, men ikke mere end hun selv gik hen til dp da hun tilbudte kiks :)

Dp fortalte Zoey er ked når jeg går og render ofte mod døren.

Men hun gav os en collage med billeder fra deres udetur og Zoey havde hygget og leget med de andre børn :)

Desuden havde hun spist lidt frokost ( ikk ret meget men mere end torsdag ) putningen var uden problemer, og hun havde slet ikke græt fra hun vågnede til vi kom ( ca 30 min )

Det var jo vildt meget fremgang og dp var rigtig positiv.

Fra på mandag er aftalen at Henrik aflevere for jeg synes det er alt for hårdt og vil ikke have Zoey skal mærke det. Så henter jeg hende når hun vågner fra lur :)

Glæder mig til indkøring er ovre og hun er glad når vi aflevere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om at det går den rigtige vej ;) Selvom det er MØG-hårdt!

Jeg synes Zoey er sej! Jeg har haft flere børn hos mig i DP som græd når mor eller far gik om morgenen, men det var kun lige til vi kom om på fryseren og stå, så de kunne vinke farvel ud af vinduet ;) Kan du ikke lave en aftale med DP om at hun giver besked når alt er OK igen, efter der er afleveret? den aftale har jeg før lavet i indkøringsperioden, og det virker til at være beroligende for forældrene! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om at det går den rigtige vej ;) Selvom det er MØG-hårdt!

Jeg synes Zoey er sej! Jeg har haft flere børn hos mig i DP som græd når mor eller far gik om morgenen, men det var kun lige til vi kom om på fryseren og stå, så de kunne vinke farvel ud af vinduet ;) Kan du ikke lave en aftale med DP om at hun giver besked når alt er OK igen, efter der er afleveret? den aftale har jeg før lavet i indkøringsperioden, og det virker til at være beroligende for forældrene! :kiss

Pyha ja det er ikke for svage folk at aflevere i dp. i dag har Henrik afleveret og han ringede også og sagde det var hårdt. I fredags havde hun kun grædt 10 min efter jeg var gået. så dp mor kan sagtens få hende trøstet. Hun har bare en MEGET kort lunte, så der skal ikke gå meget galt før hun bliver ked og render mod døren. kan dog mærke jeg er mere rolig i dag hvor jeg ikke har afleveret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha ja det er ikke for svage folk at aflevere i dp. i dag har Henrik afleveret og han ringede også og sagde det var hårdt. I fredags havde hun kun grædt 10 min efter jeg var gået. så dp mor kan sagtens få hende trøstet. Hun har bare en MEGET kort lunte, så der skal ikke gå meget galt før hun bliver ked og render mod døren. kan dog mærke jeg er mere rolig i dag hvor jeg ikke har afleveret.

:kiss Det bliver bedre!!! det lover jeg dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes heller ikke det er sjovt at aflevere :( Lise har gået i VS i 3 mdr. nu og kan stadig finde på at græde, når vi går fra hende. Men hun er god igen efter et par minutter og er som regel glad hele dagen der og leger og hygger sig. Førhen græd hun også når vi hentede, men det er hun stoppet med nu og bliver bare meget glad, når hun ser os.

Jeg synes det er en kæmpe og flot fremgang Zoey har haft allerede! Så det skal helt sikkert nok gå godt efter noget tid. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER