Susanne79

Gode råd

6 indlæg i dette emne

Gode råd til en lidt nervøs førstegangsfødende, som har haft sin terminsdato i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

At man må ha tålmodighed lidt endnu ;-)

Alle de der råd folk kommer med for at sætte fødslen igang hopper jeg ikk på - der skete nada hos mig og jeg blev sat igang.

Ja nyd din søvn, så længe du kan.

Hvis du keder dig, kan der laves mad eller kage til fryseren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige med.. Har termin i morgen, og synes at det er ved at være hårdt at være gravid og vil gerne føde nu.. Men hvis jeg så mærker noget som jeg tror er veer, går der panik inden i mig og tænker åh nej jeg er slet ikk klar..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I forhold til nervsiteten omkring fødslen så vil jeg sige:

LAD VÆRE MED AT GÅ I PANIK!!!

Læse så mange positive fødselsberretninger som du kan - Min var en rigtig GOD fødsel selvom næsten alt gik galt, du kan læse om den her:

Forvent ikke kærlighed ved første blik i skal jo lige lære hinanden at kende uden for mave skindet.

Just Me startede den her tråd som jeg personligt syntes er rigtig god:

Med hensyn til overtiden så vil jeg bare give et :kram det var SLET ikke sjovt. Jeg gik igang med en masse "sjove" igangsætnings opskrifter for at fordrive tiden, jeg gik dog 11 dage over alligevel, men det var hyggeligt. Og det kan da i hvert fald ikke skade. Desuden så føler man at man i det mindste GØR noget. http://www.mingraviditet.dk/gravid/igangsat_gravid.htm

Derudover vil jeg foreslå dig at gøre noget godt for dig selv hver ENESTE dag, der går lidt tid inden du får tid til det igen:

-tage et MEGET langt bad

-lav en sukker skrub til kroppen, hænderne og fødderne:

Sukker

en god olie oliven/mandel/tidsel - skal dække sukkeret så det bliver en tyk pasta

En spiseskefuld neutral eller økologisk sæbe.

-lav en hjemmelavet ansigtsmaske:

En avocado - most (blødgør, renser, fugter)

en spsk honning (blødgør, renser og beroliger)

en sjat citronsaft (friskpresset så man ved det ikke er syntetisk) (renser, frisker)

havregryn (renser, beroliger, eksfolierer)

Man kan eventuelt bare blende massen og der er rigeligt til 2 personer, og nok til 3.

- Hæld noget varmt vand i en lille skål sammen med et skvæt olie (baby olie eller oliven olie) og hold hænderne i skålen i et kvarters tid. Tør fingrene og de er klar til en lille simpel manicure.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik også over tid, kun 5 dage men det føltes som år...

Vær tålmodig, få sovet så meget du kan og hyg dig så meget du kan

Gå en lille tur mindst en gang om dagen

Forkæl dig selv med zoneterapi, det er skønt for kroppen og kan, siger zoneterapeuter, nogen gange hjælpe med at sætte fødslen i gang (gjorde det ikke for mig)

Tag fodbad dagligt. Snart går der måneder før du igen har tid til at tænke på du har fødder :D

Forfør manden, I kommer til at nøjes med kys og kram i flere uger efter fødslen.

Hvis du ikke allerede har set den ligger der en rigtig fin, stille og rolig fødselsfilm med en førstegangsfødende på Skejbybabys hjemmeside - klik: http://www.auh.dk/om+auh/afdelinger/gyn%C3%A6kologisk-obstetrisk++afdeling+y/skejbybaby/f%C3%B8dsel/f%C3%B8dselsberetninger/f%C3%B8defilm

Held og lykke med ventetid og med fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak til jer som kom med gode råd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER