Mistel

Vellykket NF - tror jeg da!

8 indlæg i dette emne

I dag blev det så min tur til nakkefoldsscanning. Puh, hvor har jeg frygtet det! Jeg er jo en lidt ældre en - er blevet 39 i denne måned, så jeg ved godt, at jeg ikke ville få et tal, der hedder 1:15000 eller sådan noget. Min læge havde forberedt mig på en 1:300-400 stykker. Nå - jeg blev scannet og så straks en fiiiiin baby med fiiiint hjerteslag - Åh, hvor var det dejligt. Alt så normalt ud - også nakkefolden. Men så viser det sig, at min ÅNDSSVAGE læge har GLEMT at tage blodprøve til doubletesten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! På trods af jeg spurgte direkte, om det var i orden, og fik et klart og rungende JA! Det er FANDME ikke i orden!!!! :gal Nu har jeg så fået tage blodprøve på hospitalet - og udover det er et totalt ressourcespild, så kan jeg så gå og håbe på, at jeg ikke bliver kontaktet i næste uge. Jeg fik at vide, at hvis den var under 300 ville de tilbyde moderkagebiopsi, og hvis den var mellem 300-1000, ville jeg få tilbudt en scanning af næsebenet, og hvis den var over 1000, ville jeg ikke høre noget.

Lige nu hedder tallet 1:438, så jeg er ret rolig. Dvs. når vi når til onsdag i næste uge, skal jeg såmænd nok gå i panik, men lige nu har jeg det godt, glæder mig til at fortælle mine forældre det i påsken, og føler mig i øvrigt overbevist om, at med al det besvær jeg har nu, så sover grønærten igennem fra dag 1, når den først kommer ud! ;)

Terminen blev rykket fra 7/10 til 5/10, og jeg benytter i øvrigt dette til at melde mig på banen i oktober terminsgruppen! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jubii!! Tillykke med den gode scanning. :loveshower

Og :klap til lægen - det er sgu for dårlig! :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dumme læge! :prik Men :glad for resten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yaai for en god scanning!!

Selvfølgelig ser tallene stadig fine ud efter blodprøven, men mega dårlig at du nu skal vente en uge mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, piger. Jamen, jeg er også glad, faktisk. Helt åndssvagt irriterende med blodprøven, men der er ikke rigtig noget, jeg kan gøre ved det, så jeg gider ikke hidse mig op over det. De får lige en omgang skæld ud efter påske, men de kan jo heller ikke gøre det om. Så... Choose your battles, ikke sandt? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, 2 down 2 to go! Det er eddermaneme mærkeligt det her. Jeg synes, det er VILDT mærkeligt, at man siger, nå men hvis I ikke hører noget, så er alt ok... Hvis nu det var, at jeg ikke havde en eneste erfaring med at blive "glemt" I sundhedssystemet, ville jeg måske være lidt mere rolig. Jeg ved godt, at efter al sandsynlighed er alt ok - også selvom der skulle vise sig at være grund til at gå videre med nogle undersøgelser. Det er bare anstrengende hele tiden 100% at have mobilen på sig, MED lyd. Jeg har ALDRIG lyd på min mobil.

Kan man egentlig se det der risikotal i sin journal på sundhed.dk, eller hvad det nu hedder? Er der nogen, der ved det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh, jeg kan sagtens følge dig. - Nogle ting fungerer bare ikke rigtigt i det system!

Det er ligesom når nogle læger siger: "Det plejer vi!" - Say what?! - Jeg er da ligeglad med hvad I plejer, hvis det ikke har relevans for mig!

Nå, sidespor..

Jeg kan hvertfald sagtens forstå dig! Man kan da slet ikke lade være med at være urolig.

Jeg ved ikke, om man kan se det på sundhed.dk. Du kan prøve at se?

Cyberkram fra mig, der ikke kan koderne til smileys, og er på fra mobil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh, jeg kan sagtens følge dig. - Nogle ting fungerer bare ikke rigtigt i det system!

Det er ligesom når nogle læger siger: "Det plejer vi!" - Say what?! - Jeg er da ligeglad med hvad I plejer, hvis det ikke har relevans for mig!

Nå, sidespor..

Jeg kan hvertfald sagtens forstå dig! Man kan da slet ikke lade være med at være urolig.

Jeg ved ikke, om man kan se det på sundhed.dk. Du kan prøve at se?

Cyberkram fra mig, der ikke kan koderne til smileys, og er på fra mobil.

Ja,det tror jeg også, jeg prøver. Jeg tør bare ikke rigtig. Måske på mandag... Ved ikke. Bliver det ikke bare snart rart at være gravid?

Tak for cyberkram og i lige måde :) :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER