Minlillekrudtmås

Hvornår er et barn blefrit/renligt?

11 indlæg i dette emne

Hej skønne piger.

Vi snakker lidt om herhjemme hvornår man siger et barn er renligt.

Grunden til, at jeg spørger er, at vi tog bleen af vores datter i fredags, og allerede nu siger hun selv til når hun skal på toilet og lave både stort og småt. Igår var der kun et enkelt uheld.

Men jeg synes næsten det er for godt til, at være sandt. Kan hun virkelig allerede have fanget pointen, eller kommer der mon tilbageskridt.

Til Jer andre med blefri børn.

- hvor lang tid tog det for jeres børn at smide bleen?

- hvornår turde i sende dem i dp/vg/bh uden ble?

- hvor længe gik der inden de smed natbleen?

Det er bare gået sååååå nemt, jeg kan slet ikke forstå det, og er måske også lidt bange for at jinxe det ;)

Mange påskehilsner fra Ulla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke endnu. Min er kun 19 mdr. ;)

Men du kan sagtens være heldig at det er så nemt. Det er meget forskelligt fra barn til barn hvor gamle de er og hvor mange uheld, der kommer før de er helt blefri.

Piger er som regel hurtigere til at smide bleen end drenge.

Men tillykke med din store dygtige pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er din datter?

Dejligt det er gået så nemt med at smide bleen. Jeg vil sige et barn er renligt når det ikke bruger ble om dagen og kun har sjældne uheld.

Min datter er ikke renlig endnu, men hun er begyndt at vise interesse for at sidde på potte og toilettet, hun er 1 år 9 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være du skal prøve at spørge inde i 3-6 år's forummet :) tror de fleste børn herinde er for unge endnu til at vi har gjort os nogle erfaringer med ble-afvænning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix er lige blevet to år og er begyndt at sidde på toilettet uden egentlig at vide hvad han skal. Så ingen hjælp her.

Vil dog mene at hvis du tager bleen fra hende vil jeg bede om opbakning fra dp/vs. Samtidig vil jeg vente med at tage bleen om natten indtil de forhåbentlig bliver tørre af sig selv.

Håber det kommer til at køre problemfrit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :)

Hun er 2 år og 8 mdr.

Vi snakkede med vores dagplejepædagog idag, da vores dpmor er på ferie. Og hun siger at der bestemt er/ skal være opbakning.

Idag har der ikke været et eneste uheld. Lidt vildt synes jeg.

Hilsen Ulla :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke var lige knap 3 år da hun blev blefri. ku godt ha startet noget før, men havde ikke dp´s opbakning, så måtte vente på juleferien. Den første nat var bleen våd. Efterfølgende har der intet været om natten, hun vågner og kalder hvis hun skal tisse.

Sover ikke til middag, så der er ingen probl.

Der kan være de små drypuheld, hvis hun er for optaget af noget til at sige til i god tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :)

Hun er 2 år og 8 mdr.

Vi snakkede med vores dagplejepædagog idag, da vores dpmor er på ferie. Og hun siger at der bestemt er/ skal være opbakning.

Idag har der ikke været et eneste uheld. Lidt vildt synes jeg.

Hilsen Ulla :)

Hvor er hun dygtig. Klø I bare fortsat på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leo var 2 år og 9 måneder da han smed bleen. Vi trænede i 14 dage, hvor han havde et par tisse uheld undervejs i børnehaven, og så var den der.

Der gik så yderligere 14 dage så tog vi også natbleen af ham, da han i 14 dage i træk havde helt tør natble.

Så dejligt at datter er blevet blefri, det gør livet lidt nemmere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella var 2,5 år, og bad selv om at få bleen af. Stort set ingen uheld. Efter en uge- fjorten dage ville hun heller ikke have den på om natten mere. Det er gået sååå nemt, at man næsten skulle tro det var løgn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER