Ihpets-mortilto

Amning - er det nok han får?

10 indlæg i dette emne

Ok, her kommer så min første tråd i mor delen.

Min kære søn er en meget sovende baby, han sover, spiser, bliver puslet og sover igen. Han er interesseret i at blive ammet og jeg har mælk nok til en hel hær. Men han skal virkelig holdes til ilden, og så spiser han alligevel kun i ca 10 minutter, af og til op til 15. Og vi er begyndt at skulle vække ham for at han får sine 6 daglige måltider ellers sover han gerne meget længe. Fx 7 timer i streg i nat.

Han har i dag indtil nu haft 2 bonusbleer og de er skiftet fra det sort-grønne til det gule, så det er jo gode tegn.

Men ja, er alligevel en bekymret hormonel mor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min første tanke er, om han har gulsot? Hvor gammel er han, han er ret ny, ik? :)

For så kan de jo sove meget og skal vækkes for at spise og holdes igang under amning.. Det du kan kigge efter også, er om han laver våde/tunge bleer - så får han nok væske hvert fald.!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tag tøjet af ham så forbliver han vågen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold en kold klud på ham. Nulre han under fødderne og hænderne aktiverer sutterefleksen.

Silke Elia skulle også holdes i gang den første stykke tid. Men der gik i rigtig længe før det var normalt at hun kun spiste mellem 10-15 minutter. Hun var bare hurtigt. Dog fik vi også at vide, at hun skulle spise hver 3-4 time. På sygehuset måtte vi vække hende, men da vi kom hjem 5.dag vågnede hun selv.

Har I haft besøg af SP? Og haft vejning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simon har altid spist meget hurtigt - han kunne ikke se hvorfor man skulle være så længe om så lidt.

Så det kan jo være at du også bare har fået en lille hurtigspiser, så hvis han ellers trives, har tunge bleer, og tager på - ville jeg ikke bekymre mig.

Rigtig god weekend.

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså Ida har alle dage spist hurtigt. Så det kan jo være at du også bare har fået en lille hurtigspiser, så hvis han ellers trives, har tunge bleer, og tager på , så ville jeg slet ikke bekymre mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke mange gange at Silje har taget over 10 min for et måltid. Tyve min har vi kun rundet meget få gange.. Så hvis han bare trives og tagerpå ville jeg slet ikke bekymre mig.. Når du har nok mælk skal han nok bare ikke kæmpe for det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså Ida har alle dage spist hurtigt. Så det kan jo være at du også bare har fået en lille hurtigspiser, så hvis han ellers trives, har tunge bleer, og tager på , så ville jeg slet ikke bekymre mig.

Det er ikke mange gange at Silje har taget over 10 min for et måltid. Tyve min har vi kun rundet meget få gange.. Så hvis han bare trives og tagerpå ville jeg slet ikke bekymre mig.. Når du har nok mælk skal han nok bare ikke kæmpe for det ;)

Er bare enig i ovenstående ^_^ Var også bekymret for Victoria, for jeg havde også hørt, at et ammemåltid varede 20-30 min., men min SP sagde bare, at jeg skulle nyde, at Victoria kun spiste 5-10 min., og sov 7-11 timer om natten.

Hvis din lille mand vokser, så drop bekymringerne! (selv om det er svært)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med dem der siger at han nok er en hurtig spiser. Du har mælk nok så han skal ikke kæmpe for det. Jeg fik at vide at 20 min ved hvert bryst er MAX (helst kun ved det ene) De må ligge, hvis de stadig er sultne efter det har man ikke mælk nok, men oftest handler det om tryghed derefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar. Det beroliger at i også har oplevet at have en hurtig spiser. Tror jeg blev bekymret fordi han i starten gerne lå 30-40 minutter, men der kom jo nærmest heller ikke noget ud.

I dag har han været mere vågen og har også spist lidt oftere, men det tager altså stadig ikke lang tid. Men han har mange prutbleer og mange tunge bleer, så han må jo have det skønt. Og i hans vågen perioder er han meget klar og opmærksom - det må jo også være et godt tegn. Så jeg må bare nyde at han er så god til at sove, og at jeg har så meget tid og dermed overskud. Han er nok bare en nem baby (i hvert fald lige nu - man ved jo aldrig).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER