Banshee

Jeg vil gerne springe ud..

11 indlæg i dette emne

Jeg er simpelthen forfærdelig. Jeg er nervøs, bange og overanalysere min krops signaler hele tiden..

I dag har jeg lavet en aftale med min kæreste som at jeg SKAL stole på lægerne, og at jeg skal forholde mig til det DE siger, og at jeg ikke selv skal gå og tro en masse og hænge mig i procenter..

Fx fik jeg jo i dag at vide at grunden til min blødning var en åreknude inde ved livmoren, som først var blevet irriteret og sidenhen(nu) var begyndt at bløde kraftigt - faktisk så hun kunne se en "skål" med blod inden i mig.. Ganske harmløst, men klamt.

Samtidig sagde hun at graviditeten så fint ud, og at hun kunne se den havde udviklet sig i forhold til det de havde beskrevet for 1½ uge siden - dejligt..

Alligevel er det første jeg siger da jeg kommer ud "Ja, men vi kan jo ikke være sikre - hun KAN jo tage fejl".. Min kæreste var ved at gå til og sagde at nu måtte jeg vælge en af to løsninger:

Enten stolede jeg på lægerne, og lyttede til hvad de sagde

eller

Så stolede jeg ikke på dem, også var der ingen grund til at bruge deres eller vores tid på at få deres vurdering.

Og han har jo ret.. Så nu stoler jeg "blindt" på lægerne :sm

Er der andre der er eller har været hysteriske førstegangsgravide, eller er jeg helt alene i verden :ba

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

haha :)

nu er jeg jo lidt undercover så kan ikke helt sige hvor mange gange jeg har været i samme situation :)

og lad mig bare sige det er ikke KUN førstegangsgravide der er sådan :) det bliver ikke nemmere :)

knus og HUSK også at Nyyyde at være gravid...

hilsen en erfaren rotte :)

p.s jeg TROR ikke jeg er gravid men ville bare lige skrive du er ikke den eneste ;) *gg*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, ikke mig, jeg er en hysterisk anden gangs gravid :badgirl

Jeg ser kun fare hele tiden og konstant.. Nu er jeg temmelig langt henne og jeg er ikke mindre nervøs, der hober sig en masse op konstant... Min mand er dog ikke så træt af at høre på det, tror egentlig han har en god sellektiv hørelse :P :P :P

Jeg har snakket med min læge og jordemoder om det, da jeg er nærmest panisk angst for hun dør i maven på mig :( og jeg er ekspert i at læse frygtelige historier.. Så ved præcis hvordan du har det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er ikke den eneste. :kram2

Da jeg var hos lægen første gang og han var igang med at teste min urin for koncentrationen af HCG hormonet sad jeg og forberedte mig på hvad jeg skulle sige NÅR han sagde: "Den er negativ", selvom jeg selv inden da havde taget to test og de begge var meget kraftig positive.

Jeg er stadig bange for at der måske ikke er liv inde i maven, udviklingen er gået i stå osv. Men venter tålmodigt på NF scanningen. Efter det kan man vel ikke være i tvivl.

Jeg vil råde dig til at snakke med andre kvinder om din tvivl i stedet for din kæreste, for der er så meget mænd ikke forstår! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at jeg ikke er den eneste..

Jeg synes også bare det er svært, fordi.. Man har "ansvaret" for et andet liv - men man kan INTET gøre - sådan føles det..

Jeg er heldigvis roligere i dag.. Siger konstant til mig selv "hun er læge, hun vidste hvad hun gjorde, og hun sagde alt var okay".. Og det må jeg gå og nynne for mig selv til på mandag...

Jeg er også bare bange for der ikke er liv derinde, eller at det går til.. Det "ironiske" er jo at man fokusere på det, da chancerne for et sund og rask lille barn jo er så meget større.. Puha ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo jeg kender det også, men vil sige til dig at du skal lære at der er ting i verden du ikke KAN kontrolere, bl.a om det bliver regnvejr i morgen...og om baby har det godt i maven....du kan kun gøre dit ved at spise sundt, varieret, og ellers tage din gravitamin ;) Resten klarer moder natur.

Kan også godt forstå din kærestes reaktion, for han læner sig jo op ad dig og bliver utryg når du er utryg. Han kan jo heller ikke styre om baby har det godt...

Så prøv at se om du ikke kan ryste lidt af al den kontrolfølelse af dig og NYD din spire og maven som vokser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak.. Forsøger virkelig at nyde det.. Lige nu bløder jeg igen - denne gang frisk blod, og en del.. Men satser og tror på det er fordi hun har været oppe og pære til den åreknude, og på den måde har skabt bedre passage eller noget i den stil..

Har heldigvis ingen smerter :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo jeg kender det også, men vil sige til dig at du skal lære at der er ting i verden du ikke KAN kontrolere, bl.a om det bliver regnvejr i morgen...og om baby har det godt i maven....du kan kun gøre dit ved at spise sundt, varieret, og ellers tage din gravitamin ;) Resten klarer moder natur.

Kan også godt forstå din kærestes reaktion, for han læner sig jo op ad dig og bliver utryg når du er utryg. Han kan jo heller ikke styre om baby har det godt...

Så prøv at se om du ikke kan ryste lidt af al den kontrolfølelse af dig og NYD din spire og maven som vokser :)

Meget fin måde at sige det på Mette, kunne ikke have formuleret mig bedre end du gør :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rart at læse dette emne.

Jeg er også førstegangs gravid, og syntes lige nu at jeg tænker alt for meget over, hvis jeg en dag har det bedre end jeg har haft de sidste uger. :rolleyes

Syntes det er vildt forfærdeligt hvis jeg ikke har haft kvalme, eller ligilimens smerter en dag, for har baby det nu godt, er baby der stadig, er jeg overhovedet gravid.(dumt når lægen har bekræftet det :P )

Tror næsten at jeg vil bløde hver morgen når jeg står op, og når jeg så ikke gør det, så kommer den næste tanke "nå ja, jeg har jo også haft cykluser på op til 45 dage, og der er endnu ikke gået så lang tid" kun 43 indtilvidere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er nogen trøst, venter jeg 4. barn, og er fuldstændig på stikkerne hele tiden efter dårlige tegn! :blink

... Men måske også fordi jeg har haft en spontan abort før, det præger jo lidt.

Synes bare du skal nyde det. Stol på både lægerne og så lyt konstruktivt til din krop :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste er et eksempel på, at det ikke kun er os kvinder, der kan være "lidt" hysteriske :blush Han havde også en periode, hvor han slet ikke stolede på det lægerne sagde...

Men det går heldigvis bedre nu - men jeg synes, at det er okay at være lidt hysterisk omkring noget så stort. Men vi almindelige mennesker bliver nok nødt til at stole, på dem, der gerne skulle vide lidt mere end os.

Håber du får succes med tilliden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER