tville1978

Nogle der tandklinikassistent i børnetandplejen

2 indlæg i dette emne

Jeg er blevet fyret og skal derfor igang med at finde ud af, hvor jeg skal bruge min uddannelse som tandklinikassistent.

Jeg har tænkt på at prøve at søge i børnetandplejen, men vil gerne høre jer der arbejder der om hvad i ville lægge vægt på hos en ansøger.

Håber der er nogle der kan give mig input. Alle er velkomne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det trist du er blevet fyret :(

Men jeg kan godt forstå du overvejer børnetandplejen. Børnetandplejen er et lækkert sted at arbejde - også mht. arbejdstider. Du har fri alle skoleferier og har heller ikke sent fri. Du ser en masse børn og forældre.

Du skal lægge vægt på at du er god til både at samarbejde og arbejde selvstændigt - især hvis det er en moderne børnetandpleje, der bruger teamtandpleje, hvor uddelegering er den fede ting for dig i dagligdagen.

Du skal lægge vægt på din glæde ved at arbejde med børn og profylakse. Du kan skrive at du vil se frem til at være med til at tilrettelægge klasse/hold-arrangementer, at du er god til at formidle til barn og voksen - og at du i det hele taget er positiv, effektiv, dygtig og dynamisk ....og at du selv er mor til to. Du skal skrive du har flair for IT. de fleste kommuner bruger TK2/DSI Tand og det hele kører elektronisk.

Jeg arbejder ikke selv inden for faget, men jeg er chef for bla. en kommunal topmoderne lækker Børnetandpleje og når jeg tænker på vores klinikassistenter, så er det ovenstående jeg tænker er vigtigt - og så må du selv blære dig ud i faglige termer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER