Mynthe

Et pust i maven

13 indlæg i dette emne

Min mand og jeg begyndte på projekt baby, og havde held i første forsøg. Jeg troede dårligt mine egne øjne. Vi er utrolig glade, selv om vi nærmest ikke troede på det.

Nu er der så gået lidt tid, jeg er 6+2 idag, og har bestilt min første lægetid, om en uge, hvor jeg så vil være 7+2.

Jeg har en lillebror med hjernebrok, en forholdsvis ualmindelig variant af rygmarvsbrok. Han har det ret fint, klarer sig stort set som sine jævnaldrende og derfor fylder det der "brok" ikke meget i vores familie eller min bevidsthed.

-Men nu her forud for mit første lægebesøg beder jeg min mor om at kontakte deres afdeling på rigshospitalet.Sådan lige for at høre om der er nogle info jeg skal være opmærksom på at give min læge. -Og så vil de dælme have mig til udredning, lidt af et chok.

Egentlig er det jo kun godt nok at få lidt ekstra kontrol på, men samtidig tænker jeg lige pludselig alt muligt.

Er mine risici meget forhøjet? Hvad nu hvis der er noget, kan/vil vi så fravælge et foster der i realiteten kunne være som min lillebror? Min lillebror er meget yngre end jeg, så jeg kan huske usikkerheden, behandlinger, indlæggelser osv. men jeg har også set at han har trodset alle odds, klarer sig godt, følger sin årgang i skolen, leger med venner og nu så småt er begyndt at blive teenager.

Puha sikke et tankemylder. Jeg håber jeg får en hurtig udredning.

Jeg har ikke rigtig nogle spørgsmål, bare brug for at komme af med lidt tanker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jeres hurtig resultat på projekt baby. Lyder som nogle store ting i skal igennem til at starte med ift udredning og tankerne ifm det. Har du overvejet at lave en graviditetstråd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for jeres krammer.

En graviditetstråd kunne være en god ide, men jeg lader den vente lidt. Jeg er lidt bange for at det pludselig fylder alt for meget hvis jeg "dyrker" usikkerheden med en tråd.

Jeg fik fat på min læge idag, han har sendt en henvisning til den relevante afdeling på rigshospitalet, men han undrede sig noget over hvorfor de ville have mig ind så tidligt. Han mente at man først kan undersøge for brok senere i graviditeten. Så nu må jeg vente og se. Uanset hvad er det rart at der ikke var noget brok med at få en henvisning. Jeg synes at jeg har læst andre har måtte banke i bordet, for at blive hørt hos lægen, så det er da rart at være den udfordring foruden.

Egentlig så har jeg en fornemmelse af at alt er som det skal være, så jeg vil prøve at holde fast i den, og nyde at der vokser et lille menneske i min mave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med graviditeten. :hurra

Jeg kan kun alt for godt huske hvordan det var i graviditeten, pludseligt at blive konfronteret med arvelige sygdomme - og hospitalernes "iver" efter at udrede én. Min mor har haft nogle blodpropper, for nogle år tilbage, og midt i min graviditet var der pludselig en læge der fandt på at undersøge om jeg var særligt disponeret for at få blodpropper, ligesom hende. Mine prøver viste overraskende at jeg tilsyneladende havde en uopdaget bindevævssygdom, og jeg skulle derfor igennem hele systemet på Rigshospitalet - behøver jeg at sige at jeg blev ret så bange, både på mine egne, men også på mit ufødte barns vegne? :unsure Summa sumarum blev at der var fejl i mine prøver, og jeg derfor blev helt "frikendt". Men det tog ca. 2 måneder fra start til slut, og jeg var et nervevrag det meste af tiden.

Jeg håber at du hurtigt bliver udredt, og får at vide at der ikke er noget at frygte.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en update.

Efter at lægerne har kigget nærmere på min lillebrors journal viser det sig at den type brok (hjernebrok) han har ikke er arvelig, så jeg skal ikke gøre andet end at spise min folinsyre og følge almindelige kontroller.

Dejligt med den gode nyhed, men hold da op en lille rutsjetur man får af at få anden information først.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en update.

Efter at lægerne har kigget nærmere på min lillebrors journal viser det sig at den type brok (hjernebrok) han har ikke er arvelig, så jeg skal ikke gøre andet end at spise min folinsyre og følge almindelige kontroller.

Dejligt med den gode nyhed, men hold da op en lille rutsjetur man får af at få anden information først.

Tillykke med den dejlige nyhed :loveshower

Og tillykke med graviditeten også. Var du på BK? Hvis ja, er vi venner på FB :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt at høre! Tillykke med det!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den dejlige nyhed :loveshower

Og tillykke med graviditeten også. Var du på BK? Hvis ja, er vi venner på FB :loveshower

Mange tak, ja jeg var også på BK under navnet mellie, men tror ikk vi er fb venner. Jeg lurede mest på BK

Hvor er det godt at høre! Tillykke med det!! :yay

Tak, det lettede en hel del herhjemme

ps det er første gang jeg multiquoter, så hvis det ikke helt er lykkedes er det derfor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med graviditeten. :hurra

Jeg kan kun alt for godt huske hvordan det var i graviditeten, pludseligt at blive konfronteret med arvelige sygdomme - og hospitalernes "iver" efter at udrede én. Min mor har haft nogle blodpropper, for nogle år tilbage, og midt i min graviditet var der pludselig en læge der fandt på at undersøge om jeg var særligt disponeret for at få blodpropper, ligesom hende. Mine prøver viste overraskende at jeg tilsyneladende havde en uopdaget bindevævssygdom, og jeg skulle derfor igennem hele systemet på Rigshospitalet - behøver jeg at sige at jeg blev ret så bange, både på mine egne, men også på mit ufødte barns vegne? :unsure Summa sumarum blev at der var fejl i mine prøver, og jeg derfor blev helt "frikendt". Men det tog ca. 2 måneder fra start til slut, og jeg var et nervevrag det meste af tiden.

Jeg håber at du hurtigt bliver udredt, og får at vide at der ikke er noget at frygte.

:kram

Puha, det lyder ikke som nogen rar omgang du har været igennem. Jeg er blevet frikendt før det egentlig gik igang, det viser sig at min lillebrors brok ikke er arvelig.

Jeg ringede for at berolige min mor som jeg tror har følt lidt skyld, hvis hendes "eneste raske barn" nu skulle være disponeret for at give risici videre, hun reagerede med at blive tosset på rigshospitalet fordi vi ikke fik den info fra start. Egentlig har hun jo også lidt ret, men hvis der havde været noget er det jo rart at de ville sætte hele møllen igang.

Uanset så helle for ikke at have svaret telefonen da hun ringede tilbage til afdelingen. Gad vide om jeg selv bliver bare noget nær den ravnemor hun er?? ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak, ja jeg var også på BK under navnet mellie, men tror ikk vi er fb venner. Jeg lurede mest på BK

Tak, det lettede en hel del herhjemme

ps det er første gang jeg multiquoter, så hvis det ikke helt er lykkedes er det derfor

Det er vi nok ikke så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med graviditeten! Og hvor er det vare skønt at hjernebrokken viste sig ikke at være arvelig - kan forestille mig det må være en kæmpe lettelse! Velkommen her på BK!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER