Guest M's mor

Billeder på facebook

38 indlæg i dette emne

Forstår slet ikke at folk gider at kommentere negative på det folk ligger op.

Hvis man ikke har noget pænt at sige så hold kæft.

Det er min holdning

Enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg siger ikke det hjælper noget. Men smider man et billede eller en status op så skal man også være forberedt på at folk giver deres mening. Og det er bare ikke alle der synes det er sjovt. Men man ved jo risikoen er der

Jajada, når noget er på fb er det ikke længere helt privat. "Men man ved jo risikoen er der" er da et mærkeligt argument for at være eeen der gør andre kede af det. Jeg forstår ikke rigtigt devisen: "jeg skriver noget surt fordi jeg har ret til det".

Det gælder i øvrigt rigtigt mange fb-diskussioner. Jeg er temmelig overrasket og træt over, at folk bruger fb til at lukke galde ud, når andre glæder sig over noget. Det gør jo på ingen måde verden til et bedre sted. Vis man virkelig er stødt, så ring dog op og tag en ærlig snak. Eller send en pb, hvis det er, hvad man har nosser til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jajada, når noget er på fb er det ikke længere helt privat. "Men man ved jo risikoen er der" er da et mærkeligt argument for at være eeen der gør andre kede af det. Jeg forstår ikke rigtigt devisen: "jeg skriver noget surt fordi jeg har ret til det".

Det gælder i øvrigt rigtigt mange fb-diskussioner. Jeg er temmelig overrasket og træt over, at folk bruger fb til at lukke galde ud, når andre glæder sig over noget. Det gør jo på ingen måde verden til et bedre sted. Vis man virkelig er stødt, så ring dog op og tag en ærlig snak. Eller send en pb, hvis det er, hvad man har nosser til.

Heeeeelt enig - jeg tænker da i det hele taget tusind temmeligt strenge ting i løbet af en dag, men jeg lufter det da aldrig, bare fordi jeg kan. Jeg kommenterer heller ikke folks børnebilleder på fb med en lille bemærkning om, hvor grimt barnet er (hvilket de jo ofte er :P ).

Hvis folk kommer med et debatoplæg, så svarer jeg råt for usødet - men et billede er jo ment som noget sødt og sjovt, ikke en opfordring til at komme med kritik... Jeg skriver heller ikke til gravide, at de har tykke ankler, og at strækmærkerne lyser - så indskrænker man sig til at skrive, at de vel nok har en fin mave, og ih, hvor bliver det spændende, når baby ankommer - slut ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig selv ligge et ind, hvor jeg stod i gstreng. Men jeg har selv lagt billeder ind af min gravide mave, hvor jeg står i jeans og bh ;)

Jeg synes det er helt okay folk har en mening omkring det, men der er ingen grund til at kommentere negativt.

Hvis jeg synes et billede er flot, men grænseoverskridende på fb, så nøjes jeg med at skrive jeg synes det er et flot billede, eller også skriver jeg ingenting.

Jeg synes det er vigtigt at skelne mellem, hvad der er relevant at kommentere lige dér. Du kunne jo nøjes med at fortælle det er flot, og i anledning af at du så hende face to face, fortælle din ærlige mening.

Jeg var personligt ikke blevet sur over din mening eller kommentar til mit billede, men jeg ville synes det var ufedt at alle kunne se det, så hellere at du sagde det til mit ansigt ;)

Ja okay det kan jeg så godt følge dig i. Sådan havde jeg ikke tænkt det. Fr jeg synes ikke den var negativ og defor kunne jeg ikke se hvorfor den ikke måtte komme frem. Men kan godt se hvad du mener.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jajada, når noget er på fb er det ikke længere helt privat. "Men man ved jo risikoen er der" er da et mærkeligt argument for at være eeen der gør andre kede af det. Jeg forstår ikke rigtigt devisen: "jeg skriver noget surt fordi jeg har ret til det".

Det gælder i øvrigt rigtigt mange fb-diskussioner. Jeg er temmelig overrasket og træt over, at folk bruger fb til at lukke galde ud, når andre glæder sig over noget. Det gør jo på ingen måde verden til et bedre sted. Vis man virkelig er stødt, så ring dog op og tag en ærlig snak. Eller send en pb, hvis det er, hvad man har nosser til.

Jeg ved jo godt at hvis jeg lægger noget op eller skriver en status så kommer folk med deres meninger. Og sådan er det jo bare med fb. Det er aldrig noget jeg ville tage mig af.

Og det kan jo også ske at pga de andre negative kommentarer så var hun i forvejen i dårligt humør og så skulle der en kommentar som min til at gøre hende sur. Men det var jo ikke ment for at gøre hende sur. For som jeg skrev er det et flot billede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jajada, når noget er på fb er det ikke længere helt privat. "Men man ved jo risikoen er der" er da et mærkeligt argument for at være eeen der gør andre kede af det. Jeg forstår ikke rigtigt devisen: "jeg skriver noget surt fordi jeg har ret til det".

Enig. Jeg ville blive skuffet over sådanne kommentarer hvis jeg lagde et billede ud af what ever! Min filosofi er ikke at skrive noget der på nogen måde kan såre, hvis man har brug for at sige noget der KAN såre så er det face to face. Det er SÅ let at sidde bag skærmen og fortælle sin ærlige mening, for så ser man ikke hvad man gør ved personen med sine ord. Derfor syntes jeg ikke at det at ligge et billede op er lig med at man skal forvente at der kan komme kommentarer - i mine øjne handler det om alm. medmenneskelighed og pli at det gør der ikke.

Jeg syntes ikke din kommentar i sig selv er negativ, men sammen med andre så KAN den opfattes sådan.

JEG ville ikke ligge billeder ud af min bare mave på facebook, jeg har set andre gøre det og der er stor forskel på billederne, nogle er virkelig smukke, andre er sådan lige lidt for nøgne til min smag. Men det er deres valg at ligge det ud - de må jo virkelig være glade for billederne, derfor kunne jeg aldrig finde på at kommentere negativt på dem. Det handler jo for dem ikke om nøgenheden det handler om at de viser at de er stolte af det liv de er med til at skabe, beviset er deres krop, og det er beviset de gerne vil fremvise. Derfor er det ikke nødvendigvis grænseoverskridende for dem at ligge billedet ud, men det kan være grænseoverskridende at se på for folk der ikke har prøvet det.

Jeg fik en veninde til at tage billeder af min mave, vi tog lidt hvor jeg kun har trusser på og ellers holder et tørklæde op. De er lagt herind hvor folk forstår hvad det drejer sig om, og kan vælge at lade være med at klikke på tråden så de kan se dem. Men vi tog allerflest ude i naturen hvor jeg har kjoler på der virkelig viser maven - de er lagt på facebook. Jeg har kun fået likes og positive kommentarer.

Jeg ved da også godt at jeg for tiden spamer facebook med baby billeder og ca 80% af mine mandlige facebook venner og 20 % af de kvindelige gider da ikke se flere billeder af min lille klump der spiser grød m.m. men de ligger der jo heller ikke for dem, de ligger der fordi det er en hurtig måde at vise dem til familien og veninderne og hvem der ellers har interesse. Hvis jeg fik en negativ kommentar om at en person var træt af at se på babyer, jamen så var personen slettet ASAP.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heeeeelt enig - jeg tænker da i det hele taget tusind temmeligt strenge ting i løbet af en dag, men jeg lufter det da aldrig, bare fordi jeg kan. Jeg kommenterer heller ikke folks børnebilleder på fb med en lille bemærkning om, hvor grimt barnet er (hvilket de jo ofte er :P ).

Hvis folk kommer med et debatoplæg, så svarer jeg råt for usødet - men et billede er jo ment som noget sødt og sjovt, ikke en opfordring til at komme med kritik... Jeg skriver heller ikke til gravide, at de har tykke ankler, og at strækmærkerne lyser - så indskrænker man sig til at skrive, at de vel nok har en fin mave, og ih, hvor bliver det spændende, når baby ankommer - slut ;)

Ej okay den med grimme børn ville jeg nu heller ikke kommenterer på. Enten ville jeg sige han eller hun så sød ud (lyve) eller også ville jeg undlade at kommenterer.

Men jeg kunne bare ikke lade være med det her billede. Det er rigtigt flot og det viser hvor flot en gravid man kan være. Men samtidig kunne jeg aldrig selv få sådan er taget eller ligge det på facebook. Men det er så fordi jeg er så privat. Og havde ikke set min kommentar som noget der skulle menes negativt eller gøre hende sur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej okay den med grimme børn ville jeg nu heller ikke kommenterer på. Enten ville jeg sige han eller hun så sød ud (lyve) eller også ville jeg undlade at kommenterer.

Men jeg kunne bare ikke lade være med det her billede. Det er rigtigt flot og det viser hvor flot en gravid man kan være. Men samtidig kunne jeg aldrig selv få sådan er taget eller ligge det på facebook. Men det er så fordi jeg er så privat. Og havde ikke set min kommentar som noget der skulle menes negativt eller gøre hende sur.

Kunne du ikke sende hende en PM med en forklaring/undskyldning - hun må virkelig sidde og føle sig hårdt ramt lige nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men man skal vel være forberedt på folk kommer med deres mening når man ligger noget ud.?

Jeg synes ikke et mave billede eller scannings billede hører til på facebook, men det er min mening.

Jeg har ikke fået taget mave billeder, som dem skal jeg ikke kunne udtale mig om... men jeg delte mit scanningsbillede op da vi bekendt gjorde at vi ventede os.

Jeg ser ikke noget problem i at dele sådanne billeder, når jeg deler billeder forventer jeg kun, at folk kommentere eller like, hvis det er positivt. Jeg synes ikke et billede ligger op til en diskussion om hvad andre synes man kan tillade sig på FB, billedet er nu engang mit og det er mit valg om jeg vil dele det.

Statusopdateringer kan til gengæld fint ligge op til en diskussion, som man kan udtrykke sin holdning til, men man behøver ikke lige frem poste negative holdninger.

Jeg postede f.eks.på et tidspunkt min holdning til efterlønsreformen, det er fint at mine venner ønskede at debattere det - det endte desværre med at min svigerfar postede nogle meget negative kommentarer i tråden (fordi han slet ikke var enig), så den tråd slettede jeg.

Hvis det var mig der havde lagt et billede op og der var blevet kommenteret på det, på den måde som du giver udtryk for - havde jeg nok foretaget en forårsrengøring af min venneliste, det har jeg gjort før og jeg ville ikke have noget problem i at slette andre igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man ikke har noget pænt at sige så hold kæft.

Der er bare noget der slet slet ikke hænger sammen/passer sammen i den sætning/mening :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår slet ikke at folk gider at kommentere negative på det folk ligger op.

Hvis man ikke har noget pænt at sige så hold kæft.

Det er min holdning

Enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker selv meget over, hvilke billeder, som jeg ligger ind på facebook, og forsøger at kontroller, hvad andre ligger ind af mig :)

jeg ville slet ikke gide bruge min tid på at sidde og disse andres billeder, det er livet for kort til, og har andre lyst til at ligge billeder op af forskellige ting, så fedt for dem. Man skal bare lige huske at andre kan kigge med, også selvom ens indstillinger er gjort private...

Jeg har overvejet at slette min profil flere gange, men har endnu ikke gjort det. Da jeg så mister kontakten med fjernere venner, og jeg så ikke på samme måde har kontakten med familien i australien.

Bottom line er, at jeg har det lidt om MLM, har man ikke noget pænt at sige, så lader man hver med at sige noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så dårlig til lige at huske at få besvaret.

Jeg tager lige jer alle på en gang.

Jeg kan sagtens følge jer i hvad i mener, og det skal siges at det absolut ikke var min hensigt at gøre hende ked af det. Og sådan opfattede jeg heller ikke det jeg skrev som noget der kunne gøre nogen ked af det.

Folk har også tit kommenteret på det jeg har skrevet eller lagt op med negativitet. Og det er ikke noget der røre mig men jeg kan godt forstå det kan røre nogen.

Men i og med jeg ikke selv havde følt der var noget negativt i det jeg skrev til hende så så jeg ikke noget galt i det.

Jeg synes det er fint folk ligger ind hvad de har lyst til. Men jeg synes mine venner har lagt mange ind i meget lidt tøj, og det er noget jeg synes de skulle gemme for dem selv. Fint nok hvis der er tøj der dækker over.

Jeg er selv sådan en der ikke kunne drømme om at ligge den slags billeder ud. Og jeg kunne ikke engang drømme om at gå på stranden eller i svømmehallen for bryder mig ikke om at folk skal se mig i så lidt tøj. Ken som jeg også skrev til hende så er lok forskellige og det er en god ting

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER